Vzduch.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Slo_I_07 Vzduch, kyslík ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
VÝZNAMNÉ NEKOVY. VODÍK značka H latinský název Hydrogenium 1 1 H (1p +, 1e - ) nejrozšířenější izotop tvoří dvouatomové molekuly H 2 Obr. 1: atom vodíku.
Kyselé deště. Co to je? Kyselý déšť je déšť, který má ph>5.5. Normální déšť je mírně kyselý (ph=cca6). Tato mírná kyselost je způsobená oxidem uhličitým.
ALKANY. DEFINICE ● Alkany jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku pouze jednoduché vazby.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_06_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: PALIVA Anotace:
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Budeme lépe chránit zdraví lidí? Kontrola spalování odpadků – malý krůček vpřed.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Vzduch – 8.ročník Mgr. Jitka Říhová.
Vytápění Teplárny. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Oxidy Názvosloví oxidů Některé významné oxidy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
VY_32_INOVACE_04_19_Tepelné elektrárny. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové učivo Autor: Mgr. Lenka Kajabová Předmět: Chemie Očekávaný výstup:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
VZDUCH PLYN KOLEM NÁS. VZDUCH  směs látek, které tvoří plynný obal Země – atmosféru  složení vzduchu při Zemi: dusík, kyslík, oxid uhličitý, mikroorganismy,
Vypracoval Daniel Beneš, Hana Lollková a Becca Křístková.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
OXIDY. OXID SIŘIČITÝ ● Bezbarvý, jedovatý plyn ● Štiplavě zapáchá ● Vzniká při hoření síry ve vzduchu ● Vykytuje se v sopečných plynech ● Základní surovina.
14 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování ovzduší. Životní prostředí Globální problémy lidstva : Populační exploze a s ní spojená potravinová krize v rozvojových.
VY_32_INOVACE_Vac_III_10 Průmysl ČR Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Oxidy Autor: Mgr. Vlasta Hrušová CaO-hašené vápno skleníkový jev fotosyntéza.
Atmosféra 6. ročník. Motivující otázky Co je to atmosféra plynný obal Země Význam atmosféry umožňuje život na Zemi Vrstvy atmosféry Troposféra – Stratosféra.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Vypracoval: Jaroslav Sýkora Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
Ondřej Klement, Lukáš Stropnický, Pavel Kálal, Jakub Zemčík
Výroba elektrické energie
Zdroje získání základních životních potřeb a energie
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov Město, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 9. roč.
Energetický průmysl ČR
Ozónová vrstva Země Vypracoval: Adam Zacpal Obor: Technické lyceum
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Globální oteplování Země trpí! Lidé trpí! Možná to někdo nevidí.
Netradiční zdroje elektrické energie
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Znečištění ovzduší Obr. 1
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
Období: leden až květen 2012
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_05-11
Síra Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název materiálu: Nerostné suroviny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a
Prezentace – výklad učiva
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
Atmosféra Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s vlastnostmi a členěním atmosféry.
Atmosféra Země.
9. Atmosféra Vzdušný obal Země
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
VY_52_INOVACE_41_Hydrosféra-učební text
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_Člověk a energie TÉMATICKÝ.
Neživá příroda - vzduch
zpracovaný v rámci projektu
3.1 Surovina zdarma Kyslík má široké využití v průmyslu: - při výrobě oceli, při sváření a řezání kovů, v lékařství (dýchací přístroje), v raketové.
Složení a funkce atmosféry
Významné oxidy CO2 CO SO2 SiO2 CaO Al2O3.
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
Kyslík - Oxygenium PSP IV.A skupina  6 valenčních elektronů
12. Skleníkový jev, ozónová vrstva
Transkript prezentace:

Vzduch

Význam Dýchání, fotosyntéza, hoření, létání, větrné elektrárny, chemická surovina

Složení 78% dusíku 21% kyslíku 1% ostatní (oxid uhličitý, vzácné plyny, vodní pára, prach, další oxidy, mikroorganismy, …)

Znečišťování vzduchu Mezi největší zdroje nečistot patří: - teplárny, tepelné elektrárny na pevná paliva, auta + letadla, průmyslové závody, domácnosti, …

Ekologické problémy 1. kyselé deště způsobuje je: oxid siřičitý, oxidy dusíku (spalování) způsobují: poškozování porostů, hornin, soch, … zlepšení: odsiřování v elektrárnách, auta s katalyzátorem, topení zemním plynem, výroba tepla a elektřiny alternativními způsoby (vodní, větrná, solární, jaderná, …)

2. skleníkový efekt způsobuje ho: oxid uhličitý, methan, … (spalováním fosilních paliv, kácením lesů a globálními změnami krajiny) způsobuje: globální oteplování zlepšení: ohřev vody a výroba elektřiny alternativními způsoby (vodní, větrná, solární, jaderná, … -“nespalovat“), zvětšovat množství zelených rostlin, …

(nekreslete)

3. ozonová díra způsobuje ji: freony ( chladící médium, hasící přístroje, dříve hnací plyn sprejů) způsobuje: větší pravděpodobnost průniku UV záření ( rakovina kůže, poškození zraku, snížená imunita, …) zlepšení: náhrada freonů jinými látkami

(nekreslete)