METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.3192 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_9.1.07 Jméno autora: Mgr. Lenka Koritenská Datum, období kdy byl vytvořen: 12. 5. 2013 Název práce: Smysly – smyslová ústrojí Předmět, pro který je VM určen: Přírodověda Ročník, pro který je VM určen: 4. ročník Časová dotace: 1 hod Vzdělávací oblast, tematický okruh, téma: Člověk Metodický list, anotace- výstižný popis způsobu použití VM ve výuce: Tento materiál slouží k výkladu a procvičení učiva – smysly, smyslová ústrojí Pomůcky:
SMYSLY SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ
Slouží k: Získávání informací z našeho okolí i z prostředí našeho těla Sídlem jednotlivých smyslů jsou smyslová ústrojí
Smysly a smyslová ústrojí: oko ucho nos jazyk kůže zrak sluch čich chuť hmat
Zrak - oko
Sluch - ucho
Čich - nos
Chuť - jazyk
Hmat - kůže
Zajímavosti: Nejvíce informací o svém okolí získáváme zrakem Hmatová tělíska jsou rozmístěna po celém těle Nejvyvinutější čich mají žraloci, motýli a šelmy (psi) Živočichové dokáží vnímat magnetické a elektrické pole, tepelné záření.
Autor prohlašuje, že tento materiál je jeho prací, nebo je stažen z uvedených zdrojů. http://www.equark.sk/index.php?cl=article&iid=1341 http://vecernickova-trida2.blog.cz/1102 http://czechfolks.com/plus/2011/10/03/milan-dubsky-o-smyslu-nesmyslu http://www.optika-safarikova.cz/oko.html http://www.lidske-smysly.wbs.cz/Sluch.html http://vyuka.zsjarose.cz/index.php?action=lesson_detail&id=535 http://www.zsskolnikaplice.cz/files/zaci/web9/web2010/machack/files/hmat.htm