Anotace – Resumé – Abstrakt

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Románská architektura v Čechách Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Advertisements

Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
Románská architektura v Čechách Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Opakování, shrnutí Sochařství a architektura v českých zemích v období baroka Materiál je zpracován v rámci.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_01_NJ Téma: My a naši sousedé Číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_23_BEZPEČNOST PRÁCE TÉMA: BEZPEČNOST PRÁCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_12_INOVACE_26_ČLOVĚK A JEHO SVĚT_ANEŽKA ČESKÁ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
3. Odborná literatura, její zdroje na internetu a PřFUK
Anotace – Resumé – Abstrakt
Pojem přeměna obchodní společnosti
POVĚST Žil skutečně rytíř Bruncvík?
„Váš kraj, Váš rozpočet“
Státní maturita Jindřich Kitzberger.
univerzitní výcvikové a rekreační středisko
Česká republika Obyvatelstvo
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Školství v 17. a 18. století Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_04_Česká.
Pracovní porada Pracovní list.
Romantismus VY_32_INOVACE_46_934
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Stavební uzávěra základní informace
Pracovní porada Pracovní list.
IDENTIFIKAČNÍ A LOKALIZAČNÍ STUDIE BROWNFIELDŮ
Vytvořila : Karolína Mifková a Michala Svobodová Třída : 8.A
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
OCHRANA PAMÁTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Klasická politická ekonomie TNH 1 (DET-4)
Huslenky V obci se nachází evangelický kotel, který byl nedávno rekonstruován a je postavem i ve skanzenu v Rožnově. Historie obce začíná v roce 1949.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Číslicová technika.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Technické prostředky v požární ochraně
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_06
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
Základy sociální politiky - sociální reforma - sociální doktrína, Evropská sociální charta, Lisabonská strategie sociální statistika Mirka Wildmannová.
Obecné výklady o důkazech
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
Procenta - úvod Název : VY_32_inovace_01 Matematika – procenta úvod
3. Odborná literatura, její zdroje na Internetu a PřFUK
univerzitní výcvikové a rekreační středisko
Paragrafované znění I 8. listopadu 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Regionální informace jako přidaná hodnota katalogu krajské knihovny
Základy účetnictví změny rozvahových položek
Naše vlast Anotace: Materiál je určen k výuce věd ve 3. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se státními symboly ČR, s polohou ČR v rámci Evropy a s našimi nejbližšími.
Gotická architektura VY_32_INOVACE_46_928
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
… Karlův most !! Klenot Prahy… Stereo Zvuk
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
První státní útvar na našem území, dále jen VM
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Zemědělské družstevnictví Družstva za první republiky a dnes
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Slovní úlohy o společné práci − 3
Transkript prezentace:

Anotace – Resumé – Abstrakt v přírodních a humanitních vědách se definice liší obecně jde o různé podoby shrnutí obsahu příspěvku slouží pro lepší vyhledávání a orientaci – podle anotace či resumé byste měli poznat, jestli článek obsahuje to, co jako badatelé hledáte Pro tip: než odevzdáte text, vždy se podívejte, jak resumé a anotace v daném časopise vypadá! Všude se s nimi totiž zachází jinak.

Anotace základní zpráva o tématu a zaměření práce neobsahuje závěry, argumenty, ani konkrétní teze je krátká – cca 500 znaků někdy bývá na začátku článku na způsob perexu a má čtenáře i trochu nalákat bývá překládána do cizího jazyka

Anotace I. Podkrušnohoří prošlo v dobách baroka významnou proměnou. Území hraničilo s luteránským Saskem, zároveň zde bylo středisko vlivného oseckého kláštera a jednu dobu také sídlo samotného pražského arcibiskupa. Hospodářský, politický i duchovní význam oblasti se v této době odrážel v její metaforické oslavě jakožto „mariánské země“. Příspěvek na příkladě konkrétních památek ukazuje, do jaké míry se toto označení odráželo ve stavebním rozvoji oblasti. Věnuje se stavbám, které na přelomu 17. a 18. století objednával osecký klášter a arcibiskup Jan Bedřich z Valdštejna. Dochované památky analyzuje ze stylového hlediska i z hlediska jejich ikonografického programu.

Anotace II. Podkrušnohoří prošlo v období baroka významnou proměnou. Území hraničilo s luteránským Saskem, zároveň zde však bylo středisko vlivného oseckého kláštera a jednu dobu také sídlo samotného pražského arcibiskupa. Hospodářský, politický i duchovní význam oblasti se v této době odrážel v její metaforické oslavě jakožto „mariánské země“. Příspěvek se pokouší ukázat, že tento oslavný koncept nebyl jen věcí exaltované barokní lyriky a sebeprezentace oseckého kláštera, ale mohl reflektovat pozoruhodný rozvoj, mimo jiné architektonický, kterým na přelomu 17. a 18. století prošla nejdůležitější duchovní centra kraje.

Resumé shrnutí obsahu článku včetně základní struktury, hlavních tezí, závěrů a výsledků práce slouží pro čtenáře, kteří nemají přístup k plnému textu článku – bývá téměř vždy překládané do cizího jazyka delší rozsah – minimálně desetina původního textu cílem je vybrat z textu to podstatné pro pochopení hlavního sdělení jde o povinnou součást všech vědeckých textů

Resumé Příspěvek se zabývá barokní historií Podkrušnohoří, konkrétně oblastí zhruba vymezenou duchovským panstvím a oseckými državami na přelomu 17. a 18. století. Základním východiskem článku jsou pasáže z německého překladu Mariánského atlasu od oseckého cisterciáka Augustina Sartoria z roku 1717, ve kterém je oblast Podkrušnohoří, konkrétně severovýchodní výběžek Mostecké pánve, označena za mariánskou zemi. Stejná metafora se pak objevuje i v soudobých dílech dalších dobových kazatelů. Článek se zabývá otázkou, z jakých kořenů tato interpretace zdejší krajiny vychází, primárně se přitom soustředí na dochované architektonické památky, konkrétně mariánská poutní místa, která mají podle barokních textů tvořit oporu myšlené mariánské země. Po stručném představení tří barokních literárních památek, které tezi o mariánské zemi zmiňují, článek stručně nastiňuje historicko-geografický kontext dané oblasti na přelomu 17. a 18. století. Kromě výčtu významných rodů a stavebníků, kteří v této oblasti v baroku působili, se text věnuje zejména interpretaci její polohy v rámci Čech. Podkrušnohoří se totiž nacházelo na hranici s protestantským Saskem, které sice bylo politickým spojencem Říše, ale nábožensky patřilo mezi protivníky – tato skutečnost se přitom nepochybně odrazila také na koncepci mariánské země, která je Sartoriem označována jako „předsunutá zeď a hrad“ proti luteránům. Ve druhé půlce se příspěvek podrobně věnuje třem hlavním poutním místům, jejichž význam byl vyzdvihován i v barokních textech – Mariánským Radčicím, Hornímu Jiřetínu a Bohosudově. Upozorňuje na důležitou shodu okolností, že na konci 17. století zde správu klíčových pozemků a s nimi i poutních areálu vykonávaly tři významné církevní autority (arcibiskup, jezuité, cisterciáci), kteří do svých statků v souvislosti se snahou o obnovu panství po třicetileté válce, výrazně investovali. To se odrazilo i na zmíněných poutních místech. Cisterciáci v Mariánských Radčicích a arcibiskup Jan Bedřich z Valdštejna v Horním Jiřetíně budovali nové kostely podle projektu Jeana Baptisty Matheye – obě stavby mají zcela netypický půdorys jednolodí s transeptem uprostřed a jsou korunovány pro rané baroko v Čechách rovněž neobvyklým motivem symetricky umístěné věže v průčelí. Obě stavby přitom doplňoval ambit podle projektu G. Broggia, vymezující poutní místo symbolicky jako mariánskou pevnost. Unikátní je také areál v Bohosudově, na němž se v rozhodující fázi rovněž podíleli Broggiové. Zatímco kostel je tradiční, ambit – založený již v 60. letech G. D. Orsim – má jako jediný v Čechách půdorys oválu. Tyto výjimečné areály byly dokončovány v podstatě současně. Představují díky tomu „architektonizovaný“ doklad, že koncept mariánské země nebyl pouze literární metaforou, ale opíral se o nebývale výrazný a soustředěný rozvoj, kterým tato oblast na konci 17. století procházela.

Abstrakt v humanitních vědách totéž co resumé pokud se liší, je konkrétnější – resumé je více zaměřeno na teze a závěry, abstrakt by měl obsahovat i konkrétní data zpravidla bývá v cizím jazyce

Klíčová slova pojmy, které charakterizují obsah příspěvku mají sloužit při vyhledávání v katalozích – jde o slova, po jejichž zadání na čtenáře vyskočí váš příspěvek většinou se uvádí 3–5 slov „slovem“ se myslí pojem nebo termín, např. „barokní architektura“ je jedno klíčové slovo

Klíčová slova barokní architektura – Podkrušnohoří – historická krajina – osecký klášter – Duchcov – Jean Baptiste Mathey