Název: VY_32_INOVACE_CH_8A_15G

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Advertisements

Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Směsi Chemie 8. ročník. SMĚSI Jsou to látky, ze kterých můžeme oddělit fyzikálními metodami jednodušší látky- složky směsi. Třídění směsí a) RŮZNORODÉ.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_06_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: PALIVA Anotace:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Metody oddělování složek směsi. Krystalizace Krystalizací se oddělují složky směsí na základě jejich rozdílné rozpustnosti. Látka méně rozpustná vykrystalizuje.
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_05_ Dělící metody Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum ověření ve výuce: Ročník, pro který.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
IONTY. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/ Datum: Název.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: VZDĚLÁVACÍ OBOR: TÉMATICKÝ OKRUH: TÉMA: DOPORUČENO.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Vznik molekul Jakou strukturu má atom? Co je to molekula? Jak vzniká molekula?
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-02
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 1. Co je nejmenší?
Částicová stavba látek
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Tematický okruh, předmět: Matematika
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
VY_32_INOVACE_01_20_Chemické rovnice, úpravy rovnic
Autor: Mgr. Simona Komárková
VODÍK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_26.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/ Chemie
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
ATOM.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Směsi.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autor: Mgr. Jaroslava Všohájková
Autor: Stejskalová Hana
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Fyzika – 6.ročník Atomy a molekuly VY_32_INOVACE_
Směsi Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
2. Základní chemické pojmy Obecná a anorganická chemie
Obecná a anorganická chemie
Název: VY_32_INOVACE_F_9A_20H
Autor: Stejskalová Hana
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název: VY_32_INOVACE_VDT_6B_5A Škola:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
ČÁSTICOVÉ SLOŽENÍ LÁTEK
Opakování 8.ročník - pojmy
CHEMIE - Chemická vazba
Atomy a molekuly (Učebnice strana 38 – 39)
Atomy a molekuly Z čeho jsou složeny látky?
Mgr. Jana Schmidtmayerová
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
CHEMIE - Test-obecná chemie
Období: září – prosinec2011
4.3 Typy chemické vazby Elektronegativita - schopnost atomu přitahovat vazebný elektronový pár. (Značíme X, najdeme ji v periodické tabulce prvků) např.
Co už vím o fyzice mikrosvěta
Chemické reakce probíhají i v lidském těle, zajišťují životní funkce
Chemická vazba = přitažlivé síly působící mezi atomy v molekulách
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Název: VY_32_INOVACE_CH_8A_15G Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor: Mgr. Jaroslava Broumová Ročník: 8. Tematický okruh, předmět: Využívání informačních a komunikačních technologií, chemie Téma: Riskuj – obecná chemie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2336 Datum: 12.2.2013 Anotace: Vytvořený sešit slouží k procvičení tématu směsi, atom, molekula, sloučenina, chemická vazba a chemická reakce. Využita interaktivní tabule.

c a ? ? RISKUJ! c ? b RISK b a c

Směsi a jejich dělení Atom, molekula sloučenina Chemická vazba, Chemická reakce 100 100 100 200 200 200 300 300 300 400 400 400 500 500 500

Směs jejíž složky rozlišíme pouhým okem nazýváme: Směsi a jejich dělení 100 Směs jejíž složky rozlišíme pouhým okem nazýváme: a) stejnorodá b) různorodá c) roztok MENU

Směs dvou nemísitelných kapalin Směsi a jejich dělení 200 Směs dvou nemísitelných kapalin nazýváme: a) aerosol b) suspenze c) emulze MENU

MENU Směsi a jejich dělení 300 Metoda, která využívá schopnosti některých látek přecházet z pevného skupenství na plynné se nazývá: a) destilace b) sublimace c) filtrace MENU

MENU Směsi a jejich dělení 400 Roztokem není: a) minerální voda b) mosaz c) mléko MENU

Alonž se využívá při dělící metodě: Směsi a jejich dělení 500 Alonž se využívá při dělící metodě: a) destilaci b) sublimaci c) filtraci MENU

MENU Atom, molekula, sloučenina 100 Částice, která se vyskytuje v obalu atomu se nazývá: a) elektron b) proton c) neutron MENU

Atom, molekula, sloučenina 200 Molekulu ozonu představuje zápis: a) 3O b) O2 c) O3 MENU

Atom, molekula, sloučenina Vyber vzorec sirovodíku: 300 Vyber vzorec sirovodíku: a) H2S b) CS2 c) SO2 MENU

Atom, molekula, sloučenina Molekula tvořená čtyřmi atomy: 400 Molekula tvořená čtyřmi atomy: a) H2O b) NH3 c) HNO3 MENU

MENU Atom, molekula, sloučenina 500 Částice s kladným elektrickým nábojem se nazývá: a) anion b) molekula c) kation MENU

Rozdíl elektronegativit vázaných prvků v intervalu 0,4 – 1,7 má vazba: Chem. vazba, chem. reakce 100 Rozdíl elektronegativit vázaných prvků v intervalu 0,4 – 1,7 má vazba: r a) iontová b) nepolární c) polární MENU

MENU Chem. vazba, chem. reakce 200 Při chemické reakci a) dochází ke změně skupenství látek b) dochází ke změně chemických vazeb c) nedochází k žádným změnám MENU

Při reakci skladné vzniká z výchozích látek: Chem. vazba, chem. reakce 300 Při reakci skladné vzniká z výchozích látek: a) směs pevných látek b) více produktů c) jeden produkt MENU

MENU Chem. vazba, chem. reakce 400 Inhibitory jsou: a) katalyzátory pozitivní b) katalyzátory negativní c)látky, které neovlivní chemickou reakci MENU

Reakce, při které se uvolňuje teplo se nazývá: Chem. vazba, chem. reakce 500 Reakce, při které se uvolňuje teplo se nazývá: a) exotermická b) endotermická c) rozkladná MENU

Soutěžní hra je vlastní tvorbou autora. Mgr. Jaroslava Broumová Školní 1 000, Nové Město nad Metují (PSČ: 549 01)