Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.7.B.16_3_ctvrtletni_prace_priprava Název: 3. čtvrtletní písemná práce Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku, slouží k opakování učiva Datum: 15.4. 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace (Český jazyk)
3. ČTVRTLETNÍ PÍSEMNÁ PRÁCE
1. U všech slov urči slovní druhy K svátku jsem tatínkovi koupila vodu po holení.
2. Urči druhy zájmen to - jenž - si - tvůj – my - něco - nic - já –
3. Doplň ně/ě mně/mě Chyba byla jen ve m-----. Všichni ve m----- vkládali velké naděje. Můj pes m----- poslouchá na slovo. Hnulo se ve m----- svědomí. Tato událost se m----- dotkla. Zavanula ke m----- líbezná vůně. Všichni m----- pozorovali. Rozbolelo m----- koleno.
4. Urči druhy číslovek sto - málo - první – několikery - druhý - poslední – pětkrát - dvoje - milion –
5. U sloves urči osobu, číslo, způsob, čas a rod osoba číslo způsob čas rod Byl vybrán nejlepší návrh. Tato silnice je uzavřena. Upadli jsme na obrubník. Hladina řeky se zvýšila o metr. Dej mi to pero!
6. Vystupňuj příslovce 1.stupeň 2.stupeň 3.stupeň levně zle hlasitě sladce dobře vysoko stručně málo
7. Vyznačená spojení slov nahraď vhodnými příslovci Dědeček pomalým krokem přecházel zahradu. _________________ Ministerstvo do dnešního dne dohodu nepotvrdilo. ____________________ Kočka dokáže na myš čekat dlouho bez hnutí. ________________________ Toto oblečení je v této době moderní. _____________________ Toto oblečení bylo v té době velmi módní. ___________________
8. Doplň ně/ě ně/ě Oba ministři se soukrom----- setkali v Bavorsku. Jeho hlas zněl hluboce a tajem-----. Zelenina byla jem----- nakrájena na nudličky. Mnoho činností děláme zcela nevědom-----. Je to dojem----- a lidsky napsaný příběh. Žádost musí být podána písem-----. Tento dům je zřejm----- určen na prodej. O úspěch filmu se význam----- zasloužil představitel hlavní role. Tato rostlina má tem----- zelené listy. V této situaci ses zachovala velmi rozum-----. Aromatická koření je třeba používat střídm-----. Místnost je účelně, ale příjem----- zařízená. Naše laboratoř byla skrom----- vybavená. Samozřejm-----, že ti pomůžeme. Letadlo strm----- stoupalo do výšky. Včera večer jsme se ohrom----- pobavili.
POUŽITÉ ZDROJE Hošnová, E. a kol. Český jazyk pro ZŠ 7 – Pracovní sešit. Praha: SPN, 2008. ISBN 978-80-7235-392-7. Vloženy obrázky z kolekce Klipart.
METODIKA Děti vyplňují slidy k přípravě na tabuli. Další hodinu zadáme písemné práce, které jsou přiložené k prezentaci i s řešením.