Agresivita jako ohrožení socializace dítěte

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi D.R.A.K., o.s.
Advertisements

Výchova v rodině jako prevence negramotnosti Rodina jako jeden z faktorů ovlivňujících gramotnost.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Pohled tisku, názory veřejnosti a vězeňské populace na sankční politiku v ČR Institut pro kriminologii a sociální prevenci Praha Republikový výbor pro.
Hody, hody doprovody TRADICE. Ve kterém ročním období jsou Velikonoce. 2 Léto Zima Podzim Jaro.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Stříhání malých a velkých dětí. Technika stříhání dětských vlasů. Bezpečnost práce a ochrana zdraví. EU-3-3.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Šikana.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
JAK NAJÍT ČAS PRO SEBE S DVOJČATY? Mgr. Zuzana Staroštíková
Hmyzí hotel Kde kdo bydlí?.
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
Projekt odboru personálního Ministerstva vnitra Akceptace specifických potřeb zaměstnanců a zaměstnankyň MV: nástroj ke zvýšení efektivity práce MV ČR.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Doprovázení jako základní postoj služby ve věznici
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_16-19
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Děti odsouzených rodičů z hlediska sociálně – právní ochrany dětí
SLABIKUJEME S TICHÁČKEM.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
Dětský klub Malý drak.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Informační gramotnost
9. Heterogenní a homogenní skupiny
2. ROČNÍK KONFERENCE K RODINNÉ POLITICE MĚSTA OLOMOUCE,
Právo sociálního zabezpečení
Současná společnost a životní styl, generační problémy
Má země Česká republika.
HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
PRO ZÁJEMCE O FOTOGRAFOVÁNÍ
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_III.Vu_JARO_ZMĚNY.
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_Člověk a jeho zdraví TÉMA:
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Hledáme klíč k právům dětí
Práva a povinnosti členů rodiny
Orientujeme se v prostoru
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Poznatky ze života zvířat
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
PRÁVA A POVINNOSTI RODIČŮ
Podzim čaruje … VY_32_INOVACE_02_03
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_32_INOVACE_02_Podzim Téma: Podzim
Když vás potká vyhoření
Život bez střeva , Praha.
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SYNONYMA Jazyk a řeč.
Transkript prezentace:

Agresivita jako ohrožení socializace dítěte prim. PhDr.Lidmila Pekařová Prodloužená 261 530 09 Pardubice e-mail: lidmila.pekarova@seznam.cz pekarova@hamzova-lecebna.cz

Změny v životě rodiny práce se dřevem- vytápění domu- domácí zvířata- velké zahrady a políčka- sklizně úrody- počet dětí v rodině-

Změny v životě rodiny ženská a mužská práce zůstává Mužská práce = nejtěžší a ochranitelská Ženská práce = lehká,estetická,pomáhající

Rodiče neví, jak vychovávat děti -rodiče pracují, děti se povalují- -nemají rodinnou povinnost, jen školní- -nehodnotí s rodiči výkony všech v rodině- -za nic neodpovídají, - pomáhají-

Výchova začíná pozdě Poslušnost vychovatelná do 3 let Návyky a rituály do 5 let Odpovědnost - povinnost do 6-7 let

Výchova je negativistická Příkazy Omezování Napomínání- Hrozby Nudné prostoje s omezováním projevu Rodičovská dovolená bez času na dítě

Do školy nastupují děti už nevychované Nezdraví Neděkují Nepomáhají slabým Neví, co nesmí a proč

Do školy nastupují děti už nevychované Nezvládají ranní rituál Neumí se oblékat, svlékat a obouvat Nemají návyk pověsit, srovnat, zařadit Nepřipravují si večer své oblečení Nestarají se o své lůžko Neuklízí po sobě ze stolu

Hodnocení školáka jen známkou Trpí děti geniální a slabé Tři možnosti pozice -jedničkář -hospodář -povaleč

Hodnocení školáka jen známkou Píše křivě a toporně – píše doma málo Čte s odporem – volíme zábavný text Učí se pomalu – opakujeme dnešní látku Čím se učí hůř – tím dělá víc rukama

Agresivita v pubertě Chtějí svobodu – proč ne? Požadují práva velkých–proč ne? Tak jim to dejme !

Agresivita v pubertě Nesnáší napomínání Nesnáší kritiku Nesnáší poučování Tak jim to nedělejme!

Matky dominují ve výchově Odklání otce jako vzory Prosazují u kluků ženské způsoby práce Posluhují a následně vyčítají Co nesnáší u mužů, posilují u chlapců Potlačují mužskou domácnost

Zabíjíme u dětí touhu Nakupujeme i to, co ještě nechtějí Pořizujeme žádané věci ihned Dítě netouží, jen konzumuje Koupená hračka znamená náš čas

Co s tím? Najděme poradce Rodičovské schůzky ano, ale jinak Úcta k učiteli = vzor jeho rodiny Nápravné ústavy - ne, farmy ano Izolací zkaženého chraňme dobré

Socializace dnes a co dál.. Dnes to jsou děti a my je vedeme. Zítra povedou národ a co my?

Nashledanou