Ovládání dopravního pásu s bezpečnostním koncovým spínačem
U dlouhých dopravních pasů je ovládací skříňka s dvojtlačítkem umístěna na jednom konci dopravníku. Při kontrole dopravního pasu např. v jeho polovině byla zjištěna závada. Než by obsluha doběhla k ovládací skříňce a zařízení vypnula, mohlo by dojít k vážnému poškození zařízení, nebo nebezpečí úrazu. Proto předkládám jedno z možných řešení této problematiky. Uhlí Váleček Ovládací skříňka Dopravní pás Ocelové lanko Koncový spínač
L1 L2 L3 PEN Třífázová střídavá soustava L1 PEN FU FU SB1 SB2 KM1 SQ1 FA KM1 KM1 FA M 3
L1 L2 L3 PEN Třífázová střídavá soustava L1 PEN FU FU SB1 SB2 KM1 FA SQ1 KM1 KM1 FA M 3
L1 L2 L3 PEN Třífázová střídavá soustava L1 PEN FU FU SB1 SB2 KM1 FA SQ1 KM1 KM1 FA M 3
L1 L2 L3 PEN Třífázová střídavá soustava L1 PEN FU FU SB1 SB2 KM1 FA SQ1 KM1 KM1 FA M 3
L1 L2 L3 PEN Třífázová střídavá soustava L1 PEN FU FU SB1 SB2 KM1 FA SQ1 KM1 KM1 FA M 3
Pokud jsi pochopil funkci ovládání dopravního pásu s bezpečnostním koncovým spínačem, pokus se navrhnout jiné řešení. Nakresli schéma ovládacího obvodu. Řešení problému L1 PEN SB4 SB5 KM1 SB1 SB2 SB3 FA KM1 Nouzová vypínací tlačítka rozmístěná po určité vzdálenosti podél dopravního pásu.
Autorem grafického řešení slidu 2 je Zdeněk Hanzelín.