Jazyk a jazyková komunikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_17.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_19 TÉMA: ČESKÝ JAZYK.
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Jazyk a jazyková komunikace
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
VY_32_INOVACE_ZE7-05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_02
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
PRVOUKA ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
Vyjmenovaná slova V Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Interpunkce VY_32_INOVACE_50_Interpunkce
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
WORD Číslování stránek
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření únor 2013 Ročník
VY_32_INOVACE_ZE7-09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Jazyk a jazyková komunikace
Věcné učení Přírodní zajímavosti z našeho okolí
VY_32_INOVACE_ZE7-10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Léto v přírodě VY_32_INOVACE_18_03
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Věcné učení Ochrana přírody
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_39_ČJ4
AUTOR: Kateřina Křížová
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_16 poměr stupňovací
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Věcné učení Bezpečné chování ve škole, při hrách, výletech, koupání
WORD Vkládání obrázků a klipartů
VLASTIVĚDA Místo, kde žijeme Světové strany
Jazyk a jazyková komunikace
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Krčková Název materiálu:
WORD Tabulky - ohraničení
VY_32_INOVACE_ZE6-15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Osobní rozpočet
PRVOUKA ZIMNÍ SPORTY, BEZPEČNOST
Věcné učení Vláda, parlament, politické strany
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
VY_32_INOVACE_ZE6-05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Věcné učení První pomoc
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
VEDLEJŠÍ VĚTA PŘEDMĚTNÁ
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Jazyk a jazyková komunikace
Návykové látky Alkohol
významové poměry mezi souřadně spojenými hlavními větami
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.2.Bal.20_druhy_vet_rozkazovaci_a_praci.
Jazyk a jazyková komunikace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
IKT Nebezpečí na internetu
VY_32_INOVACE_ZE6-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Transkript prezentace:

Jazyk a jazyková komunikace  Základní škola Jablonec nad Nisou – Mšeno, Mozartova 24, příspěvková organizace  VY_32_INOVACE_CJIIb-15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3603 Autor: Mgr. Blanka Halíková Vytvořeno dne: 15. 05. 2014 Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk Ročník: 9. Tematický okruh: Skladba Téma: Psaní čárek v souvětí Anotace: Materiál slouží k procvičení psaní čárek v souvětí. Je určen pro použití na interaktivní tabuli.   Materiály jsou určeny pro bezplatné použití pro potřeby výuky a vzdělání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorským zákonům. Není-li uvedeno jinak, je zdrojem tohoto materiálu autor.

Souvětí souřadné Souvětí podřadné PSANÍ ČÁREK V SOUVĚTÍ Souvětí souřadné Souvětí podřadné

SOUVĚTÍ PODŘADNÉ jen jedna věta hlavní VH libovolný počet vět vedlejších VV mezi VH a VV píšeme vždy čárku VV souřadně spojené spojkami a, i, ani, nebo v poměru slučovacím čárkou neoddělujeme VV může být vložena do řídící věty VV spojkové jsou uvozeny podřadicí spojkou VV vztažné jsou uvozeny vztažným zájmenem nebo příslovcem

Doplň čárky: Rybníček ve kterém jsme se koupali byl malý a mělký. Pošleme tam někoho kdo cestu dobře zná a nezabloudí. Protože se nám kniha velmi líbila všichni jsme si ji koupili.  Je výhodné abychom tu nabídku přijali.  Chopil se příležitosti která se mu naskytla.  Báli jsme se o něj protože hleděl strnule před sebe vůbec nic nevnímal a dokonce se trochu třásl.  Kdybych to byl věděl nikdy bych tam nechodil.  Kam šlápne tráva neroste.  Viděli jsme film který nás velmi zaujal protože věrně zobrazil dobu našeho mládí.  Uslyšel jsem Mirka jak na mě volá. 

Doplň čárky: ŘEŠENÍ Rybníček, ve kterém jsme se koupali, byl malý a mělký.  Pošleme tam někoho, kdo cestu dobře zná a nezabloudí. Protože se nám kniha velmi líbila, všichni jsme si ji koupili.  Je výhodné, abychom tu nabídku přijali.  Chopil se příležitosti, která se mu naskytla.  Báli jsme se o něj, protože hleděl strnule před sebe, vůbec nic nevnímal, a dokonce se trochu třásl.  Kdybych to byl věděl, nikdy bych tam nechodil.  Kam šlápne, tráva neroste.  Viděli jsme film, který nás velmi zaujal, protože věrně zobrazil dobu našeho mládí.  Uslyšel jsem Mirka, jak na mě volá. 

SOUVĚTÍ SOUŘADNÉ dvě a více VH žádná nebo libovolný počet VV věty oddělíme čárkou, nejsou – li v poměru slučovacím spojeny spojkami a, i, ani, nebo jsou – li v téže větě dva spojovací výrazy, píšeme čárku před prvním z nich

Doplň čárky: Z koryta potoka jsme odstranili nečistoty a proto se jeho průtok zrychlil.  V dálce hřmělo blesky se křižovaly.  Buď mi řekneš pravdu nebo se rozejdeme.  Děti si hrály na schovávanou brzy je však hra přestala bavit.  Byl jsem u vás ale ty jsi nebyl doma tak jsem odešel.  Všichni se učíme ze svých chyb a snažíme se je neopakovat protože by to bylo hloupé.  Květiny jsem nesehnal ale sehnal jsem hezkou šálu.  Začalo pršet tak jsme se rychle běželi schovat. 

Doplň čárky: ŘEŠENÍ Z koryta potoka jsme odstranili nečistoty, a proto se jeho průtok zrychlil.  V dálce hřmělo, blesky se křižovaly.  Buď mi řekneš pravdu, nebo se rozejdeme.  Děti si hrály na schovávanou, brzy je však hra přestala bavit.  Byl jsem u vás, ale ty jsi nebyl doma, tak jsem odešel.  Všichni se učíme ze svých chyb a snažíme se je neopakovat, protože by to bylo hloupé.  Květiny jsem nesehnal, ale sehnal jsem hezkou šálu.  Začalo pršet, tak jsme se rychle běželi schovat. 

Oprav chyby v interpunkci: Mám zatím čas, neboť autobus jede až za hodinu a tak si ještě nakoupím. Začalo pršet, proto jsme se zvedli, a hned se vydali na cestu domů. Víkend se vydařil, protože byl neobvykle teplý ale dnes se zatáhlo a tak si vezmi deštník. Otočil se, zamával mi, a pak zmizel za domem. Počká-te-li chvíli uvidíte báječný ohňostroj nad přehra-dou. Babička se často léčila bylinkami, uměla je používat a dokonce si je sama sbírala. Mláďata se ani nepohnula ani hlásek nevydala.

Oprav chyby v interpunkci:ŘEŠENÍ Mám zatím čas, neboť autobus jede až za hodinu, a tak si ještě nakoupím. Začalo pršet, proto jsme se zvedli x a hned se vydali na cestu domů. Víkend se vydařil, protože byl neobvykle teplý, ale dnes se zatáhlo, a tak si vezmi deštník. Otočil se, zamával mi x a pak zmizel za domem. Počkáte-li chvíli, uvidíte báječný ohňostroj nad přehradou. Babička se často léčila bylinkami, uměla je používat, a dokonce si je sama sbírala. Mláďata se ani nepohnula, ani hlásek nevydala.