Jak na jazyky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
Advertisements

Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Děti se učí kvůli budoucnosti, ne kvůli známkám! Analýza dotazníkového šetření projektu Pohoda.
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Komunikační dovednosti
Dětský svět Dětské naivní teorie
Pedagogické kompetence 6. října 2014 Caroline Kearney vedoucí manažerka projektů & analytička vzdělávání.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Návrh plánu mentoringu ZŠ Kunratice. Cíle a směr Prost ř ednictvím zavedení udr ž itelného systému mentoringu na škole u č itelé i ž áci dosahují svého.
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Struktura výuky.
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
(komentovaný přehled)
Zdravá škola.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Psychologie učení.
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
Kritické myšlení Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2010.
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Koulová, Staufčíková „ Projekt je podnik žáka, činnost, za kterou převzal žák plně odpovědnost“.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
Výuka českého jazyka pro cizince na Vysoké škole hotelové v Praze 8
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Výchova jako proces zpracovala: Kateryna Foinetská.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
I n k l u z i v n í v z d ě l á v á n í aneb odvaha dělat věci jinak
Učení verbální Učení pojmové Učení senzomotorické
I NOVATIVNÍ P ROSTŘEDÍ P RO U ČENÍ Innovative Learning Environments (ILE) deset základních principů pro vše, co obklopuje efektivně učící se jedince ve.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
K ONSTRUKTIVISMUS Zora Syslová. T RANSMISE VERSUS KONSTRUKCE Transmisivní pedagogika klade důraz na fakta a jejich zapamatování. Konstruktivistická pedagogika.
Teorie a metodika výchovy Lekce 4: Pedagogika volného času a zážitková pedagogika Mgr. Katřina Lojdová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
na Slovanském gymnáziu
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Podmínky učení.
MOTIVACE Zora Syslová.
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
Konstruktivismus Zora Syslová.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Komunikace učitele se žáky
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Sociální čtení.
Diagnostika dítěte předškolního věku II.
Práce se selhávajícím žákem
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
ŠKOLNÍ NEPROSPĚCH Příčiny školního selhání
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Jak na jazyky

CIZÍ JAZYK

UČENÍ

UČENÍ

Co můžeme naučit děti? NIC VŠECHNO Vrozené představy a dispozice Pedagogický pesimismus Nativismus Názor veřejnosti VŠECHNO Dítě jako mechanismus Akce reakce, podmíněné učení, tabula rasa Pedagogický optimismus Behaviorismus Názor učitelů

Co můžeme naučit děti? Jak koho a jak co. Taky mimochodem jak kdy a do jaké míry. Pedagogický realismus Organismus Do hry vstupují prekoncepty dítěte a způsob práce s nim, sociální zázemí, hodnotový rámec a hledání smyslu

Una demonstración

UČENÍ

Zóna nejbližšího vývoje Dána: vývojem, sociálním zázemím, úrovní motivace, frustrace, atd. U každého dítěte je jiná Počet dětí ve třídě Specializace a prostupnost třídních kolektivů Tutoring a plné využití možnosti motivovat i mimo výuku PP, IVP a speciální pomoc Motivace ZNV (pro každého je motivační nějaká laťka) často nahrazujeme kompeticí, která vede k průměrnosti

Language learning and Language acquisition Učení jazyka Language learning and Language acquisition

Jazyky v minulosti Zaměření na porozumění psanému textu Zaměření na porovnávací lingvistiku Zaměření na správnost

Jak jinak? 1. Zaměření na reálný jazyk 2. Zaměření na mluvení Don‘t talk down to the kids! 2. Zaměření na mluvení Let us make mistakes! 3. Zaměření na sdílení Let us talk together!

Jazyk jako komunikační kanál Learning by doing Motivace ke komunikaci, mluvení, dorozumění Rozumím! Využití sociální inteligence Chyba je procedurální a je nutná a vítaná Emoce, zážitky (legrace, frustrace, diskuze...)

Dopady na naši výuku Výuka je přenos hotového poznatku Učitel ví lépe, předává lepší info Dítě je příjemce, je pasivní Stihne se hodně látky Fakta, výsledky Cílem je rozvoj paměti Ideální je neosobní nerozptylující prostředí Prostředkem je kázeň Chyba je chyba a musí se odstranit Kompetitivní prostředí Výuka je konstruování poznatku Dítě zná jinak, porovnává informace s původním prekonceptem Dítě je konstruktér, je aktivní Stihne se méně látky Porozumění, uchopení látky Cílem je rozvoj myšlení Ideálem je učící se komunita Prostředkem je vztah s učitelem a pochopení smyslu Chyba je prostředek učení a musím se z ní poučit Kooperativní prostředí

Jak motivovat děti? 1. Individualizace učebního postupu zažívání úspěchu v oblasti učení (ne ve smyslu překonávání ostatních, ale sebe) 2. Je potřebné vztahovat postup přímo k danému dítěti – smysl formativního hodnocení (malé konkrétní kroky směřující k ZNV) Individualizovaná zpětná vazba 3. Význam sebehodnocení Dítě se postupně učí ZNV nalézat samo a sebeřídit proces učení se

Konkrétní dopady Důležité jsou široké souvislosti Pořádek Klima ve třídě Řád Pravidla Často důležitější než látka je učení postojům (k ostatním, k látce, k učiteli, k sobě) a hodnotám Konstruktivistická – méně frontální – výuka lépe vyhovuje práci v tandemu (dva učitelé, asistenti atd.) Zóna nejbližšího vývoje (Vygotskij) Motivace Formativní hodnocení