Rozvoj a financování železniční infrastruktury

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hospodaření nepodnikatelských organizací 1 Daně, dotace.
Advertisements

FINANCOVÁNÍ CYKLISTICKÝCH STEZEK Z ROZPOČTU STÁTNÍHO FONDU DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Ing. Gustáv Slamečka, MBA - ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Plán SFDI na rok 2016 a programovací období Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Rozpočtové právo Základy finančního práva Olga Sovová.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb – vyrovnávací platba Ing. Hana Doleželová,
Návrh rozpočtu MČ Brno-Kohoutovice na rok Struktura příjmů MČ Brno-Kohoutovice 1. Příjmy z veřejných rozpočtů o příjmy ze státního rozpočtu - postoupené.
Kultura a památková péče v Pardubickém kraji v letech
11 Osnova studie proveditelnosti a analýzy nákladů a přínosů 19. května 2008, Rožnov pod Radhoštěm.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Tisková konference dne Ekonomické záležitosti Pk Ing. Roman Línek náměstek zodpovědný za finance a majetek Ing. Oldřich Felgr vedoucí odboru.
Setkání členů Rady Libereckého kraje s primátory, se starostkami a starosty obcí Rozpočet 2015 Marek Pieter Liberec,
Lidská společnost digitálního věku
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Rozpočet SFDI na rok 2012 a střednědobý výhled na roky 2013 a 2014.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Projekty vytvářející příjmy dle článku 55 Nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 Praktické zkušenosti ŘSD ČR při přípravě projektů Ing. Tomáš Brázdil.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
Rozpočtové určení daní Národní konference VENKOV 2016 Litoměřice 20. – 21. října 2016.
Úvod Podmínky provozování pro OPŽP Udržitelnost 2014+
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
SROVNÁNÍ PROGRAMOVÝCH OBDOBÍ A
T I S K O V Á K O N F E R E N C E K O N F E R E N C E
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Závěrečný účet kapitoly 335 Ministerstvo zdravotnictví ČR za rok 2016
model fungování a praxe
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Financování dopravní infrastruktury v období
Místní rozpočtové jednotky
„IOP – šance pro váš rozvoj“
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Jednotný evropský železniční prostor
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Pracovní skupina ŘKV Finance
Příspěvek na konferenci
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
FINANČNÍ GRAMOTNOST Daně a veřejné rozpočty
Poskytování příspěvků z rozpočtu
Budování dopravní infrastruktury
Obsah veřejných rozpočtů III
PPP!!! VŠ - PARTNERSTVÍ PROJEKTOVÉHO PROSTŘEDÍ VYSOKÝCH ŠKOL
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
potenciál úspor KSE v období dle cílů EU
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 12. prosince 2018 Ing. Michaela.
Financování dopravní infrastruktury v ČR
Fond pro bilaterální vztahy První otevřená výzva
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
BIM – datový standard pro dopravní stavby
Vítáme Vás v Luhačovicích
železniční infrastruktury
Financování železniční infrastruktury
dopravní infrastruktury
PhDr. Ondřej Kočandrle, oddělení infrastruktury VaV
Transkript prezentace:

Rozvoj a financování železniční infrastruktury Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI Rozpočet SFDI na rok 2011 a střednědobý výhled na roky 2012 a 2013 byl sestaven tak, aby respektoval finanční omezení dané krácením rozpočtu v roce 2010 a z toho vyplývající důsledky pro rok 2011. Zároveň omezil investiční činnost tak, aby byl dodržen výdajový rámec pro rok 2011 ve výši 33 mld. Kč. Navržený rozpočet je založen na premise, že je nutno nejprve dofinancovat běžící akce a až následně začínat nové investice.

Uvolněné finanční prostředky dle druhu infrastruktury v letech 2001 – 2017 v tis. Kč Od roku 2009 dochází k nenaplnění příjmů SFDI dle směrných čísel MF. Zatímco v roce 2009 se saldo vykrylo ze zdrojů fondu, v letech 2010 a 2011 SFDI již zdroje na krytí salda nemá. Propad příjmů pro rok 2011 se očekává ve výši 800 mil. Kč. 2

Klíčové informace rozpočtu SFDI na rok 2019 Vyrovnaný rozpočet bez zapojení úvěrů Rozpočet celkem 86,3 mld. Kč z toho národní zdroje 65,5 mld. Kč EU zdroje 20,8 mld. Kč V rámci rozpočtu pokryto z národních zdrojů: mandatorní výdaje 54,7 mld. Kč nově zahajované akce ŘSD a SŽDC 10,8 mld. Kč Předpoklad nově zahajovaných akcí ŘSD a SŽDC až 15,1 mld. Kč, navýšení bude kryto v průběhu roku 2019 3

Rozpočet SFDI 2019 - příjmy Druh příjmu Celkem včetně EU 86 321 v mil. Kč Druh příjmu převody výnosů silniční daně 6 300 převody podílu z výnosů spotřební daně 8 400 poplatky za užívání dálnic a rychlostních silnic 5 100 převody výnosů z mýtného 9 700 dotace ze státního rozpočtu 35 996 Příjmy SFDI 65 496 Fondy EU celkem 20 824 Celkem včetně EU 86 321 Poznámka: Daně, DK a Mýto činí celkem 29,5 mld. Kč. 4

Rozpočet SFDI 2018 - příjmy v mil. Kč Daně, DK a Mýto činí celkem 29,5 mld. Kč. 5

Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2019 Rozpočet SFDI 2019 - výdaje v mil. Kč Členění výdajů dle objemově nejvýznamnějších příjemců pro rok 2019 Příjemce Národní OPD 2014-2020 CEF Ostatní fondy EU Celkem ŘSD 25 066 4 612 17 16 29 711 SŽDC 25 744 4 011 2 472 1 32 228 ŘSD a SŽDC akce od 07/2018 10 771 7 022 264 18 057 ŘVC 1 077 154 14 1 245 Ostatní příjemci 2 838 2 240 5 079 Výdaje celkem* 65 496 17 885 2 908 31 86 321 *zaokrouhleno 6

Rozpočet SFDI 2019 – výdaje SŽDC v mil. Kč Druh výdaje* 2019 celkové výdaje Celkem opravy, údržba a provozní výdaje 18 436 Doplatky probíhajících akcí 3 851 Ostatní programy (globální položky) 3 151 Příprava akcí 1 280 Akce v realizaci do 6/2018 5 510 Celkem 32 228 *částky jsou uvedeny bez DPH – SŽDC je plátcem DPH Nově zahajované akce od 07/2018 celkem až 9,2 mld. Kč 7

v mil. Kč *částky jsou uvedeny bez DPH – SŽDC je plátcem DPH, zaokrouhleno 8

Příspěvky SFDI – národní zdroje yyyy Příspěvky SFDI – národní zdroje v mil. Kč Název Národní 2019 Příspěvky na zvyšování bezpečnosti a zpřístupňování dopravy 460 Příspěvky na výstavbu cyklistických stezek 200 Křížení - místní a účelové komunikace 300 Letiště - vybavení prostředky k ochraně před protiprávními činy 40 Celkem 1 000 Pro informaci uvádím rozdělení výdajů podle nejvýznamnějších příjemců. V rámci řádku Ostatní je například financování investic v hl. městě Praze, příspěvkové programy SFDI (podpora bezpečnosti zejm. přechody, cyklostezky) a vnitřní rozpočet SFDI. 9

Střednědobý výhled a další oblasti Rok 2020 celkem výhled 97,7 mld. Kč v tom 65,5 mld. Kč národní zdroje, dočerpání OPD Rok 2021 celkem výhled 79 mld. Kč v tom 65,7 mld. Kč národní zdroje, nový OP finanční prostředky budou upřesňovány pro jednotlivé roky při sestavování rozpočtu Od 2021 nutnost navýšit zdroje o 20 – 30 mld. Kč ročně Nové formy financování PPP a úvěr od EIB Kombinace zdrojů – Blendingová výzva 10

11

Společná strategie pro dopravní infrastrukturu Standardizace smluvních vztahů - Jednotné smluvní vzory dle mezinárodních standardů FIDIC Jasná pravidla cenotvorby, projektové přípravy a projektového řízení - Cenové databáze, supervize a metodiky (hodnocení ekonomické efektivnosti projektů staveb DI) Soutěžení na kvalitu a odpovědné zadávání - MNNC a metodika pro hodnocení nabídek podle ekonomické výhodnosti u veřejných zakázek na stavební práce a na služby Předcházení sporů a jejich efektivní řešení - Metodický pokyn pro správce stavby 12

Společná strategie pro dopravní infrastrukturu 5) BIM pro dopravní infrastrukturu - BIM je účinný nástroj k růstu produktivity a efektivity Spolupráce, práce s lidmi a hledání leaderů vzájemné komunikace v rámci odvětví dopravních staveb systém vzdělávání, podpora pracovníků a hledání talentů v oblasti dopravní infrastruktury Otevřená meziresortní komunikace otevřená mezirezortní komunikace při vytváření legislativního prostředí s partnerskými ministerstvy 13

BUILDING INFORMATION MODELLING 14

zbynek.horelica@sfdi.cz; www.sfdi.cz Děkuji za pozornost zbynek.horelica@sfdi.cz; www.sfdi.cz Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, 18.09. 2007 Gustáv Slamečka ředitel SFDI