Katedra sociální práce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Advertisements

ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Projekt empirického výzkumu
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
4. KONSTRUKCE DOTAZNÍKU Pravidla a doporučení.
Programme for the International Assessment of Adult Competencies Zjištění týkající se postojů dospělých Jana Straková, Dům zahraniční spolupráce Tento.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Spotřebitelský výzkum
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví v Moravskoslezském kraji
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Metodika posouzení Metody, techniky, postupy. Klíčová otázka: n Jak provést posouzení, aby co nejlépe reflektovalo situaci uživatele služby?
Fyzioterapie – životní prostředí a životní styl – praktika Milena Černá Ústav obecné hygieny.
Případová studie Seminář 2014.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Struktura bakalářské práce
Prvá študentská vedecká konferencia v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika ŠTUDENT NA CESTE K PRAXI Analýza podpůrných opatření a poradenských.
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky PdF MU Prešov,
Pilotní tréninky hotel Zlatý Orel K1- K14 Výsledky hodnocení tréninku kompetencí: Bilanční workshop hotel Troyer
Jan Bodnár Deinstitucionalizace: cesty vpřed 14. – , Praha Reforma psychiatrické péče v ČR.
Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta HODNOTA A POSTOJ OŠETŘOVATELSTVÍ PRO VEŘEJNOST Prezentace diplomové práce: Vedoucí.
Název příspěvku: K pedagogické přípravě učitelů SOŠ z pohledu edukátora Karel OURODA, Ph.D., Mgr. et Mgr. novinář a odborný pedagog Workshop partnerství.
Zpětná vazba zákazníků ve vybrané společnosti Autor bakalářské práce: Zuzana Kodýdková Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kamila Tišlerová, Ph.D. Oponent bakalářské.
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vzdělávání zaměstnanců v UniCredit Bank, a.s. Autor bakalářské práce:
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Motivace a stimulace pracovníků v podniku Terno České Budějovice
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Prezentace k výzkumu cílové skupiny Další osoby ohrožené sociálním vyloučením pro přípravu 5. komunitního plánu Autorský tým Centrum praktických a evaluačních.
Institut Celoživotního Vzdělávání
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
Svět techniky Ostrava a jeho přínos podpoře podnikavosti žáků
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podniku
Hodnota vnímaná zákazníkem
Zpětná vazba zákazníků ve vybrané společnosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Povolání logistický manažer
České Budějovice, červen 2016
Systém odměňování pracovníků ve vybraném podniku
Individuální projekt „Podpora zkvalitnění a rozvoje služeb pro osoby s duševním onemocněním“ Starzewská Sylvie, DiS
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa.
Analýza marketingového mixu ve vybraném podniku
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU
Měření subjektivní kvality života a míry zotavení
ŽIVOTNÍ SPOKOJENOST U VYBRANÝCH POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍ
BP KULTURA Ing. Dana Smetanová, SKIP ČR
Rodičovství biologické a pěstounské
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Katedra sociální práce Využití dotazníku INSPIRE pro hodnocení konceptu Recovery (zotavení) v sociální práci s klientem – možnosti a limity (pilotní studie) Autor práce: Bc. Monika Totková Odborný konzultant: Mgr. et Ing. Eva Teclová Vedoucí práce: Mgr. Markéta Dubnová, PhD.

Co je RECOVERY (zotavení) ? Jedná se o hluboce osobní, jedinečný proces změny vlastních postojů, pocitů, hodnot, cílů, dovedností a rolí. Je to způsob jak žít spokojený, nadějeplný a přínosný život přes všechna omezení způsobené nemocí. Zotavení buduje nový význam a smysl života tím, že člověk katastrofální důsledky způsobené duševním onemocněním překoná. Anthony 1993 in: Ridgway a kol. (2014)

Fáze Recovery (zotavení) Stabilizace – dodávání naděje, správná medikace, bezpečné prostředí, trénink zvládání psychiatrických obtíží a řešení aktuálních problémů. Reorganizace – smiřování se s nemocí, podpora náhledu na onemocnění, zkoumaní priorit a přání klientů. Reintegrace – zapojení klienta do různých činností, obnova vztahů, náhled na své onemocnění.

Cíl výzkumu Zjistit použitelnost dotazníku INSPIRE v ČR pro hodnocení práce s klientem v rámci Recovery. Zjistit, jak klienti Fokusu Vysočina vnímají profesionální podporu poskytovanou pracovníky v rámci Recovery a zda tomuto konceptu práce s klientem rozumějí. Pozornost zaměřena: na míru podpory v procesu zotavení na zjištění, zda mezinárodně standardizovaný dotazník ISPIRE je možné využívat i v ČR

Zkoumané oblasti Zda je pro klienty Fokusu Vysočina střediska Havlíčkův Brod koncept Recovery srozumitelný. Zda jsou jednotlivé výroky obsažené v dotazníku INSPIRE pro klienty srozumitelné. Zda klienti vnímají dostatečnou podporu od svých klíčových pracovníků v rámci procesu svého „zotavení“.

Výzkum Metoda Technika Výzkumný soubor Triangulace metod (sekvenční triangulace) Technika Polostrukturovaný rozhovor a dotazníkové šetření Výzkumný soubor 11 klientů z organizace Fokusu Vysočina středisko Havlíčkův Brod Kritéria: vybrané duševní onemocnění, různé fáze „zotavení“, věk, pohlaví

Přínos výzkumu pro: Klienty + jejich nejbližší Zpětná vazba autorům dotazníku Odborníky + studenty oborů: Sociální práce Zdravotnictví Psychologie Psychiatrie

Dotazník INSPIRE autorem dotazníku je Profesor Mike Slade pochází z anglického originálu je tvořen ze dvou částí – oblast podpory a vztahová oblast určen pro zjištění kvality práce s klienty v rámci konceptu Recovery

Implementace dotazníku INSPIRE pro podmínky ČR dle WHO Překlad vyhotovený profesionálem v oblasti péče o duševní zdraví. Přeložená tvrzení byla předložena expertnímu panelu. (Experti měli právo provést úpravu překladu). Zpětný překlad do angličtiny (rodilý mluvčí se znalostí jazyka, do kterého je překládáno). Provedeno testování na vzorku 11 respondentů. Vytvoření zprávy o výsledcích pilotního výzkumu včetně návrhů na úpravu jednotlivých tvrzení.

1. zjištění Dotazník INSPIRE není z hlediska fáze zotavení plošně využitelný u všech klientů. nejlépe je využitelný u klientů ve druhé fázi zotavení je obtížně využitelný u klientů v první fázi zotavení je obtížně využitelný u klientů ve třetí fázi

2. zjištění U klientů s bipolární afektivní poruchou vyplnění dotazníku ovlivňuje aktuální nálada v rámci dané fáze onemocnění. klienti ve fázi mánie versus deprese

3. zjištění Škálování dotazníku je příliš podrobné, snižuje srozumitelnost a klientům komplikuje výběr odpovědi. varianta „ne“ a „vůbec“ jsou z pohledu klientů stejné varianta „příliš“ a „částečně“ – klienti necítili rozdíl a byli zmatení opačné póly – varianty „zcela souhlasím“ a „rozhodně nesouhlasím“ by měli být jednotné

4. zjištění cítit podporu od pracovníků je pro respondenty klíčové klienti cítí podporu od svých pracovníků

5. zjištění klienti ví o Recovery málo informací více než polovina tento pojem neslyšela uvědomují si, že se s nimi pracuje jinak

Doporučení Dotazník by měl s klienty vyplňovat jiný než klíčový pracovník. Dotazník by měli vyplňovat klienti ve druhé fázi svého procesu zotavení. V dotazníku by měli být upraveny škály i tvrzení, které nejsou klientům srozumitelné. Pracovníci by měli s klienty více komunikovat o „zotavení“.

Závěr Koncept Recovery není pro klienty Fokusu Vysočina srozumitelný, ale uvědomují si, že se s nimi pracuje jiným způsobem. Některá tvrzení obsažená v dotazníku nejsou klientům zcela zřejmé. Je potřebné problematická tvrzení pozměnit. Klienti cítí potřebnou podporu od svých pracovníků.

Děkuji za pozornost kontakt: totkova.monika@seznam.cz