NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FRIEDRICH SCHILLER (1759 – 1805)
Advertisements

EVROPSKÁ UNIE MAREK PARVONIČ. HISTORIE ZÁKLADY PODNĚTY Zabránit opakování tragédie dvou světových válek Zajištění evropského míru Revitalizace Evropy.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada42 Anotace.
Práce, výroba ZÁKLADY EKONOMIKY. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
LUDWIG VAN BEETHOVEN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
EVROPSKÁ UNIE Mgr. Michal Oblouk.
Obchod, trh Základy hospodaření.
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
EVROPSKÁ UNIE – VZNIK A VÝVOJ
Společné a koordinované politiky EU
DOBROTY… …NEJEN SLADKÉ.
Sociální politika v EU. Charakteristika a vývoj sociální politiky EU
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR. JANA ZELINKOVÁ.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název vzdělávacího materiálu
Vybrané problémy mezinárodních organizací
Historické milníky EU Monika Matysová.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
Ekonomika– národní hospodářství
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_ČJ.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.9.A.09_SLOVA JEDNOZNAČNÁ.
Druhy podniků v ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Mgr. Rostislav Navláčil 20. Vznik, význam, vývoj a cíle EU
Evropské symboly Mgr. Vladimír Velešík.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Evropská unie Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_23_Období Studené války.
Zdroje financování majetku - PASIVA
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Česká republika – součást společenstva hospodářsky vyspělých států
Volný pohyb osob, volný pohyb pracovní síly v EU
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_VO.9.A.02 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.02_typy_a_formy_statu.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, dělba práce Autor: Pavla Lukešová.
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
EVROPSKÁ UNIE.
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.05_Opakovací testík.
OBCHODNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M
Digitální učební materiál
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR. NIKOLA GRBAVČICOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_VO.9.A.15_evropska_unie NÁZEV: EVROPSKÁ UNIE ČÍSLO OPERAČNÍHO PROGRAMU: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 NÁZEV PROJEKTU: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Datum: 3.4. 2012 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)

EVROPSKÁ UNIE

EVROPSKÁ UNIE politická a ekonomická unie 27 evropských států vznik 1993  Maastrichtská smlouva

CÍLE EU vytvoření společného trhu a hospodářské a měnové unie podpora zaměstnanosti zlepšování životní úrovně zkvalitnění životního prostředí

KRITÉRIA ČLENSTVÍ POLITICKÁ kandidátská země stabilní demokratická instituce ; právní stát; dodržování lidských práv a práv menšin 2. EKONOMICKÁ fungující tržní ekonomika 3. ACQUIS COMMUNAUTAIRE schopnost přijmout závazky vyplývající z členství, včetně cílů politické, hospodářské a měnové unie

EVROPSKÉ INSTITUCE EVROPSKÝ PARLAMENT (EP) EVROPSKÁ RADA RADA EVROPSKÉ UNIE EVROPSKÁ KOMISE SOUDNÍ DVŮR EVROPSKÁ CENTRÁLNÍ BANKA EVROPSKÝ ÚČETNÍ DVŮR HOSPODÁŘSKÝ A SOCIÁLNÍ VÝBOR A VÝBOR REGIONŮ

POLITIKY EU EVROPSKÁ SPOLEČENSTVÍ společná zemědělská politika hospodářská a měnová unie celní unie a společný trh společná obchodní politika dopravní politika sociální politika Schengenský prostor vědecko-výzkumná politika ekologická politika azylová a přistěhovalecká politika

2. SPOLEČNÁ ZAHRANIČNÍ A BEZPEČNOSTNÍ POLITIKA spolupráce v zahraniční politice dodržování míru lidská práva demokracie rozvojová pomoc odzbrojování

3. POLICEJNÍ A JUSTIČNÍ SPOLUPRÁCE pašování drog a obchod se zbraněmi obchod s lidmi terorismus zločiny proti dětem organizovaný zločin korupce

EKONOMIKA EU 2008 finanční krize  rozdíly mezi „starými“ a „novými“ zeměmi jeden vnitřní trh – zajištěn volný pohyb zboží, osob, služeb a kapitálu snížení administrativy v daňové oblasti

HYMNA EU Německý originál An die Freude (Friedrich Schiller) Freude, schöner Götterfunken, Tochter aus Elysium! Wir betreten feuertrunken, Himmlische, Dein Heiligtum. Deine Zauber binden wieder, Was die Mode streng geteilt, Alle Menschen werden Brüder, Wo Dein sanfter Flügel weilt. Wem der grosse Wurf gelungen, Eines Freundes Freund zu sein, Wer ein holdes Weib errungen, Mische seinen Jubel ein! Český překlad Óda na radost (přeložil Pavel Eisner) Radosti, ty jiskro boží, dcero, již nám ráj dal sám! Srdce vzňaté žárem touží, nebeský tvůj krásy chrám. Kouzlo tvé teď opět víže, co kdy čas tak dělil rád, zástup lidstva sbratřen blíže cítí van tvých křídel vát. Komu štěstí v žití přálo, v příteli svůj štít že máš, komu vnadnou ženu dalo, mísit pojď se v jásot náš!

POUŽITÉ ZDROJE http://cs.wikipedia.org/wiki/Evropsk%C3%A1_unie Použity Kliparty z kolekce Windows http://cs.wikipedia.org/wiki/Hymna_Evropsk%C3%A9_unie http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Ninth_Symphony_original.png

METODIKA Nejprve se zeptáme dětí, co všechno ví o EU. Poté vyložíme vše ze slidů. Instituce budeme podrobněji probírat příště. Žáci si zapíšou podstatné do sešitu. Pokusíme se debatovat o kladech a záporech evropské integrace.