Opička Gogo Jak jsme využitím projektové metody podněcovaly představivost dětí, rozvíjely jejich pohybové a manipulační dovednosti, asociativní myšlení,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Bezpečné prostředí ve škole dobré vztahy mezi dětmi.
Didaktické uchopení edukačního obsahu a zprostředkování tématu na příkladu edukačního programu „Hody, hody, doprovody…“ Mgr. Jitka Pešková.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
2012. Změny v koncepci a způsobech projektování kurikula Obsah: 1. Systém kurikulárních dokumentů 2. Pojetí RVP PV (východiska, společný rámec, principy,
Práce s pohádkou Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 Jak pejsek s kočičkou.
Co se přihodí … než se fotka narodí?
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Plánování ve školní tělesné výchově
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název vzdělávacího materiálu
EMPATIE - JAK SE MAMINKA CÍTÍ… CO BY SE STALO KDYBY…
Eva Císlerová, Dis. Pohyb na ledu.
VYBARVI SI NOVÉ KAMARÁDY…
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Název vzdělávacího materiálu
Dobrá praxe Krajského úřadu Jihomoravského kraje
Ticháček s nimi hledá cestičky…
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Co se ztratilo a co to způsobí ?
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
KASTELÁN Svazky klíčů.
Talíř a příbory Pravo-levo.
Český ráj poznávání přírodního bohatství země
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Gymnasium Jižní Město Praha
Včela medonosná.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Digitální učební materiál
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
Má země Česká republika.
Obrázková básnička Jazyk a řeč.
Jak správně zacházet s knihou
PRSTOVÉ POČÍTÁNÍ.
Hrajeme si na fotografa
Jablíčko se kutálelo JAK JSME SE NECHALI INSPIROVAT PODZIMNÍ PŘÍRODOU A PROCVIČOVALI VÝSLOVNOST DÍTĚTE, ROZVÍJELI JEHO TVOŘIVOST, FANTAZII, POHYBOVOU.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Odpad patří do kontejnerů
Orientujeme se v prostoru
Množství, symbol Základní matematické, početní a číselné pojmy a operace Řešení problémů, učení Jemná motorika, koordinace ruky a oka.
Centra kolegiální podpory
Rovnice HRA.
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
Akční plán - plánované společné aktivity
RIZIKA PŘI ZIMNÍCH SPORTECH
Vztah k životnímu prostředí
Řemeslo má zlaté dno Autorky: J…,A….
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Opička Gogo Jak jsme využitím projektové metody podněcovaly představivost dětí, rozvíjely jejich pohybové a manipulační dovednosti, asociativní myšlení, předčíselné představy, řeč, fantazii, vztah ke knize i přátelství mezi dětmi. Alžběta Palatinová Liana Kúthová Věra Indrová

Vytváříme problémovou situaci, kterou společně řešíme, otázkami podněcujeme děti k přemýšlení

Diskutujeme kolem projektu, formulujeme konkrétní situace

Přizpůsobujeme projekt potřebám dětí

Hračka nás motivuje vhodným způsobem

Vedeme děti k rozvíjení projektu podle aktuálních potřeb i vlastního zájmu dětí Koberec pro opičku koberec pro opičku Domeček pro opičku

Plánujeme vzdělávací nabídku v podobě činnosti a její realizace

K dosažení cíle projektu motivujeme děti přiměřeným zásahem Zkusíme to ještě jednou, dbejte na správný postup, čeká nás opičí chůze…

Zjišťujeme vztah k dalším podtématům Další náplň činnosti upravujeme na základě pozorování a hodnocení, dialogem, diskusemi s dětmi, získáváním zpětné vazby

Pro realizaci projektu zajišťujeme podnětné prostředí

Zkoumáme, co se povedlo

Vyhodnocování projektu a zpětnou vazbu provádíme i analýzou dětských prací

Říkáme si, co se nám líbilo Opička nás pozvala na oslavu svých narozenin

Sebehodnocení dětmi, jejich pocitů a prožitků je rovněž důležité

1 + 1 = 2 Autorka fotografií: Alžběta Palatinová Fotografie dětí použity se souhlasem jejich zákonného zástupce.