Opička Gogo Jak jsme využitím projektové metody podněcovaly představivost dětí, rozvíjely jejich pohybové a manipulační dovednosti, asociativní myšlení, předčíselné představy, řeč, fantazii, vztah ke knize i přátelství mezi dětmi. Alžběta Palatinová Liana Kúthová Věra Indrová
Vytváříme problémovou situaci, kterou společně řešíme, otázkami podněcujeme děti k přemýšlení
Diskutujeme kolem projektu, formulujeme konkrétní situace
Přizpůsobujeme projekt potřebám dětí
Hračka nás motivuje vhodným způsobem
Vedeme děti k rozvíjení projektu podle aktuálních potřeb i vlastního zájmu dětí Koberec pro opičku koberec pro opičku Domeček pro opičku
Plánujeme vzdělávací nabídku v podobě činnosti a její realizace
K dosažení cíle projektu motivujeme děti přiměřeným zásahem Zkusíme to ještě jednou, dbejte na správný postup, čeká nás opičí chůze…
Zjišťujeme vztah k dalším podtématům Další náplň činnosti upravujeme na základě pozorování a hodnocení, dialogem, diskusemi s dětmi, získáváním zpětné vazby
Pro realizaci projektu zajišťujeme podnětné prostředí
Zkoumáme, co se povedlo
Vyhodnocování projektu a zpětnou vazbu provádíme i analýzou dětských prací
Říkáme si, co se nám líbilo Opička nás pozvala na oslavu svých narozenin
Sebehodnocení dětmi, jejich pocitů a prožitků je rovněž důležité
1 + 1 = 2 Autorka fotografií: Alžběta Palatinová Fotografie dětí použity se souhlasem jejich zákonného zástupce.