Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Advertisements

Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Dítě jako majetek v rozvodovém řízení. Co dítě prožívá? Proč rozvod rodičů dítě tak bolí? Protože bylo zvyklé na jistotu, která najednou není. Čas rozvodu.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Volba budoucího povolání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Nemetová. Dostupné z Metodického portálu
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Pozornost. Pozornost  Psychický stav, který se projevuje soustředěností a zaměřeností na určitý objekt či činnost.
Autor: Mgr. Tomáš SládekGVH HořoviceVY_52_INOVACE_ZSV1_21 POZORNOST.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
VY_32_INOVACE_01_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_ALKOHOL D ě tský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní dru ž ina, Duchcov, Školní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Základy automatického řízení 1
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Doprovázení jako základní postoj služby ve věznici
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
OD – Tablety: ukázková hodina s QR kódy
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Základní informace o poskytovateli
Didaktické zásady Literatura:
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
City DUM_15.
Zlaté pravidlo.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Právo sociálního zabezpečení
Psychopatologie – základní psychické funkce Češková E.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Životní cyklus.
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
Psychologie test.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Digitální gramotnost Informatické myšlení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výchova k občanství Vnitřní svět člověka
Výchova k občanství 8.ročník
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
OSOBNOST.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Pracovní výchova – dívky 9.tř. Prezentace č. 18
Rysy osobnosti Temperament Charakter
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
Když vás potká vyhoření
Věda a etika.
DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Předběžná tržní konzultace
Digitální učební materiál
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání Výchova k občanství 8.ročník

Rozdělení citů z hlediska délky 1. nálada; 2. vášeň; 3. afekt; Úkol : jak se chová člověk v afektu? Jak se budeš chovat ty, při setkání s takovým člověkem? Rozdělení citů z hlediska délky

Afekt Přehnaná citová reakce – silná emoce s bouřlivou reakcí; Ztráta sebekontroly nad sebou samým na krátkou dobu; Náhlé a prudké vzplanutí, neuvážené jednání (agresivita, zuřivost); Při jednání v afektu vzniká panika;

Vášeň Silný dlouhodobý a hluboký cit k určitému objektu nebo činnosti (např. fotbalista, sběratel, cestovatel, hráč, kuchař…); Otázka : Stala se z nějakého vašeho koníčka vášeň? Jak ovlivnila vaše jednání? Úkol : pomocí denního tisku, denních zpráv nebo literatury najděte příklad toho, jak vášeň přivedla člověka k nezákonné činnosti nebo jednání.

Nálada Méně intenzivní, déle trvající emoční stav; Ovlivňuje každodenní prožívání každodenních situací; Vyvolávají ji nejrůznější události; Nálada se střídá a je proměnlivá = náladoví lidé. Otázka : co vám náladu zlepší a co vám ji naopak dokáže zhoršit? Nálada

Ovládání citů City pozitivní i negativní bychom měli ovládat (kontrolovat) Sebeovládání – schopnost přiměřeně reagovat na nějakou situaci. Různí lidé, různé sebeovládání – záleží na temperamentu a náladě každého člověka. První pomoc při návalu vzteku – dělej něco positivního 

Zvládání náročných životních situací Stres – stav organismu, reakce organismu na nepřiměřenou duševní a tělesnou zátěž. Projevuje se – např. napětím, úzkostí, skleslostí, pocitem zklamání, nespavostí, žaludečními potížemi. Jedná se o subjektivní zážitek. Zvládání náročných životních situací

úkol Napiš příklady, kdy stres neškodí, ale uklidňuje nebo povzbuzuje k vyšší výkonnosti člověka. Pozitivní stres – může nás povzbudit k vyšší výkonnosti.

Konflikt Střet osob s druhými lidmi. Jedná se o osoby, které nedokáží ovládnout své city.

Shrnutí Chování člověka je ovládáno city; City vyjadřují osobní prožívání nějaké skutečnosti; City ovlivňují naše chování, jednání, prožívání; City dělíme na kladné a záporné; City mají různý stupeň intenzity; Ovládání a sebeovládání – přiměřené chování a rekce člověka na různé situace.