Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Advertisements

( Jaký vliv má na člověka a životní prostředí)
Chemické zatížení krajiny
Voda Zpracoval: Petr Jabůrek 8.C. Hydrosféra -voda  Voda je základní stavební jednotka všeho živého a proto bychom ji měli chránit.  Voda může být pro.
DOPRAVA VYPRACOVALA: VERONIKA STEINOVÁ C1.B. Co je doprava Doprava je způsob přemisťování objektů z místa na místo. Těmito objekty rozumíme osoby, předměty,
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Kyselé deště Martin HOLADA a Daniela RICHTEROVÁ 8.C.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ETICKÉ ASPEKTY OCHRANY PŘÍRODY
Znečišťování ovzduší Karel Severa.
Vliv dopravy na životní prostředí
Učebnice Ekologie a ochrana životního prostředí
Vytvořila Šárka Houdková
Ekologické problémy Společenské problémy
Ekologické problémy Společenské problémy
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
 zamezit dalšímu zhoršování životního prostředí  urychlit odstraňování jevů, které ohrožují živé i neživé složky přírody  chránit přírodní i kulturní.
Ekologie a životní prostředí- Ochrana sladkých vod
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Jsou zásoby přírodních zdrojů na Zemi omezené?
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Registrační číslo projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Ekosystémy přírodní a umělé
VLIV ZEMĚDĚLSTVÍ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Postřiky proti škůdcům Kód VM:VY_52_INOVACE_64_64 Vzdělávací předmět:Pěstování rostlin Tematická oblast:Škůdci.
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Ekologie jako věda Obory ekologie.
Krajina a životní prostředí
Globální oteplování VY_32_INOVACE_ 09 Globální oteplování.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_05_32_ČLOVĚK A ENERGIE. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Životní prostředí ČR černé skládky recyklace ochrana lesů.
Lesy a jejich význam Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_17_LESY A JEJICH VÝZNAM_HULEJOVÁ Člověk.
 Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011  Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_17.
ZŠ Jiráskova, Benešov CHEMIE Mgr. Jitka Říhová Kyselé deště – Oxidy 8. a 9. ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_15.
 Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011  Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_11.
 ANOTACE:  Prezentace je určena pro žáky 3. tříd, slouží k seznámení se základními pojmy a procvičení práce s textem  OČEKÁVANÝ VÝSTUP:  Žák se orientuje.
Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_14.
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_13_32_ ZEMĚ.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA LOUNY, PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR.JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_18_TYPY.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Ochrana přírody a životního prostředí.
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_07_Voda a její okolí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Ochrana přírody a životního prostředí.
Znečištěné místa na Slovácku
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_09

Vzdělávací oblast: Environmentální výchova Předmět: Zábavná ekologie, Přírodověda Stupeň vzdělávání: 1. stupeň ZŠ Ročník: 4. a 5. Datum vytvoření: 17.8. 2011 Anotace: Prezentace je určena pro starší žáky . Je zamyšlením nad chováním člověka. Uvádí příklady jak člověk ničí životní prostředí nejen sobě, ale i budoucím generacím. V závěru je použit citát, který jsem si opsala z cedule v Brtníkách na Štemberku. Klíčová slova: Životní prostředí Autor: Ivana Geislerova

Životní prostředí – člověk dvě třetiny zemského povrchu → oceány a moře zbývající část → pohoří, pouště, polární oblasti lidé potřebují potravu, domov, ošacení, palivo …, ty přímo či nepřímo získávají ze země současnost - Země pod velkým tlakem → růst lidské populace

Jak člověk škodí životnímu prostředí Elektrárny, továrny znečišťují ovzduší → kyselé deště znečišťují řeky a moře Budovy Motorová vozidla domy se staví na místech, kde dříve byly pole, louky a lesy znečišťují ovzduší → výfukové zplodiny hluk, prach

člověk lhostejnost Pesticidy provádění postřiků plodin zemědělci pesticidy a hnojiva → jsou škodlivé pro rostlinné a živočišné druhy a také lidem znečišťují potraviny a pitnou vodu lhostejnost Odpad je nevzhledný je nebezpečný pro lidi i životní prostředí netřídění odpadu = plýtvání hodnotnými surovinami

? Lidé rádi používají tvrzení, že za vše mohou velké továrny, zemědělci … Není to však celá pravda. I na chování každého jedince záleží, jaké budeme mít životní prostředí. Uveď příklady ekologického a neekologického chování jednotlivců. (a vynásob si to počtem lití na naší planetě) ?

ČERNÁ SKLÁDKA Za černou skládku považujeme každé místo, kam někteří lité nelegálně (nedovoleně) ukládají různé druhy odpadu.

?

? ?

? ? ?

ŽIVOTNÍM PROSTŘEDÍM JE VŠE OKOLO NÁS. A jen na nás, na lidech a na našem chování záleží jaké bude. „AŽ ZEMŘE POSLEDNÍ STROM A POSLEDNÍ ŘEKA BUDE OTRÁVENA A POSLEDNÍ RYBA CHYCENA, AŽ POTOM SI UMĚDOMÍME, ŽE PENĚZ SE NENAJÍME.“ náčelník Seatl 1854

Zdroje: vlastní fotografie (I. Geislerová)