Název školy: Základní škola Městec Králové

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dlouhodobý majetek podniku VY_32_INOVACE_MAJ_18. Obsah Charakteristika dlouhodobého majetku Členění dlouhodobého majetku Pořizování dlouhodobého majetku.
Advertisements

EKONOMIKA MAJETKOVÉ DANĚ I. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Majetek podniku VY_32_INOVACE_MAJ_19. Obsah: Definice podniku Definice majetku podniku Rozdělení majetku ze dvou hledisek Aktiva – dlouhodobý a oběžný.
Hospodaření s oběžným majetkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Švejdová. Dostupné z Metodického portálu cz,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Petra Kábrtová Máchová Název materiálu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
EKONOMIKA DAŇ Z PŘÍJMŮ FYZICKÝCH OSOB ČÁST 1.. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO52 Název.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_26_Státní rozpočet Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1602_RM SYSTÉM Téma: Pojem F. G._ RM SYSTÉM Číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Ing. Petr Bačík, Ph.D..  Pohledávky za upsaný vlastní kapitál  Stálá aktiva  dlouhodobý nehmotný majetek  dlouhodobý hmotný majetek  dlouhodobý.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Sociální zabezpečení Sociální služby Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie Ekonomicko-správní fakulta MU BRNO.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255_TÉMA_ Rezervy a fondy Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_62_INOVACE_ , daň z nemovitých věcí - pozemků
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
EKONOMIKA 3. ROČNÍK Plán učiva Ekonomika
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Majetek domácnosti Autor: Pavla.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název vzdělávacího materiálu
Úvod do podnikových financí
Účetnictví – význam informací
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Název projektu: Moderní škola
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
VLASTNICTVÍ, MAJETEK – Občanský zákoník 89/2012 Sb.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_02_Majetek
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Datum: 29. prosince 2012 Název školy: Základní škola Městec Králové
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Majetek podniku - Aktiva
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Název projektu: Moderní škola
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Fyzika pro 8. ročník (IV. díl)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Rozmnožování organismů
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
FINANČNÍ GRAMOTNOST MAJETEK ZŠ HEJNICE Z. Hyxa.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_Člověk a jeho zdraví TÉMA:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Jana Volková Název: VY_32_INOVACE_01_OV9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2313 Téma: Majetek Anotace: Výkladová prezentace – majetek – druhy. Následné stručné procvičení je zařazeno na konci prezentace.

Majetek (Ekonomie)

Majetek - dělení podle druhu podle vlastníka

finanční Majetek – podle druhu hmotný nehmotný movitý nemovitý

Finanční např. peníze cenné papíry

Nehmotný = duševní např. píseň technologický postup POZOR: autorský zákon!!!

Hmotný a) movitý – možno přemisťovat např. auto aktovka

Hmotný a) nemovitý – nelze přemisťovat např. dům byt pole

Majetek – podle vlastníka soukromý veřejný

Soukromý - patří konkrétní osobě či skupině osob osobní (FO) rodinný (rodina) podnikový (firma, družstvo)

Veřejný - patřící státu obecní (obec) státní (stát; státní podniky, přírodní rezervace, státní budovy, …)

Ověř si, jak dobře jsi probrané téma pochopil! Opakování tématu Ověř si, jak dobře jsi probrané téma pochopil!

Opakování Rozděl následující majetek na movitý a nemovitý: auto, Pražský hrad, louka, obraz Rozděl následující majetek na soukromý a veřejný: auto, slova písně Kde domov můj, Pražský hrad, louka ZD Sloveč, babiččin obraz, technologie výroby kontaktních čoček.

Opakování 3. Vyjmenuj alespoň 5 věcí, které patří jenom tobě. 4. Vyjmenuj alespoň 5 věcí, které mohou patřit do rodinného vlastnictví. 5. Vyjmenuj alespoň 5 věcí, které mohou patřit do podnikového vlastnictví.

Zkontroluj si své odpovědi! Řešení Zkontroluj si své odpovědi!

Řešení 1. movitý: auto, obraz nemovitý: Pražský hrad, louka 2. soukromý: auto, louka ZD Sloveč, babiččin obraz, technologie výroby kontaktních čoček veřejný:, slova písně Kde domov můj, Pražský hrad

Řešení 3. např. pero, aktovka, tričko, kolo, sešit 4. např. dům, pole, zahrada, auto, byt, počítač 5. např. soustruh, účetní knihy, výrobní hala, vlaková souprava, traktor

Použité kliparty Všechny použité kliparty jsou z volně dostupných sad programu PowerPoint společnosti Microsoft.