POKRAČUJÍCÍ LETOVÁ ZPŮSOBILOST LETADEL Seminář GA 2018 Ing.Vít Zárybnický
Osvědčení letové způsobilosti
Osvědčení o kontrole letové způsobilosti
CAW letadel Pro výrobky s TC – dle (EU) 748/2012 : TRANSFEROVANÁ Pro výrobky s TC – dle (EU) 748/2012 : OLZ je trvale platné, pokud jsou splněny podmínky jeho způsobilosti ARC dle (ES) č. 1321/2014 Část M ARC vydává/prodlužuje: CAMO Oprávnění pracovníci (ELA1, - letouny, kluzáky, balony) CAA - OZL Pro letadla bez TC dle PART 21 - Hlava P Podle nastavených podmínek, uvedených ve FC-PtF ANNEXOVANÁ Pro výrobky s TC dle L8/A Pověření pracovníci CAA-OZL Provádí se podle PO OZL Pro letadla bez TC Existují PO OZL pro prodlužování Experimentální kategorie
Systém CAW letadel z pozice úřadu TRANSFEROVANÁ Pro výrobky s TC: Kontroly letové způsobilosti dle M.B.303/ACAM Kontroly OP Audity CAMO Hlášení stavu nezpůsobilosti Pro letadla bez TC dle PART 21 - Hlava P Podle nastavených podmínek, uvedených ve FC ANNEXOVANÁ Pro výrobky s TC dle L8/A Stejný interní postup jako transferovaná letadla Pro letadla bez TC Provádí se podle příslušných postupů ÚCL
Kdy je letadlo nezpůsobilé? TRANSFEROVANÁ Pro výrobky s TC: Osvědčení kontroly letové způsobilosti nelze vystavit ani prodloužit, existuje-li důkaz nebo je důvod věřit, že letadlo je letově nezpůsobilé Pro letadla bez TC dle PART 21 - Hlava P Podle nastavených podmínek, uvedených ve FC (a podle použitelných kriterií, platných pro letadla s TC) ANNEXOVANÁ Pro výrobky s TC dle L8/A Principielně stejný postup jako transferovaná letadla, ust. L8/A, Dodatek A, čl.4. Pro letadla bez TC Principielně stejný postup jako pro letadla s TC
Důvody nezpůsobilosti – 1 - DOBOVÁ PLATNOST ARC FC / PtF OLZ ZOLZ
Důvody nezpůsobilosti – 2 - NEDODRŽENÝ SYSTÉM ÚDRŽBY Program údržby Potvrzení o Údržbě Vazba na CAMO /resp.procvozovatel/pilot-vlastník
Důvody nezpůsobilosti – 3 - NEPROVEDENÉ AD Vazba na CAMO Odpovědnost provozovatele/pilota-vlastníka
Důvody nezpůsobilosti – 4 - POŠKOZENÍ, PŘEKROČENÍ OMEZENÍ Pilot Provozovatel / CAMO Technická prohlídka odpovědnou osobou údržby Uvolnění do provozu údržbovou organizací Posouzení z technického hlediska s omezením vlivu ekonomických faktorů
Důvody nezpůsobilosti – 5 - NESCHVÁLENÁ ZÁSTAVBA Změna typového návrhu Major Minor STC CS-STAN Modifikace N-STAN Vyvarovat se vlastní tvořivosti, předem komunikovat s úřadem
Dotazy? Děkuji vám za pozornost