Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Prezentace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dlouhodobý majetek podniku VY_32_INOVACE_MAJ_18. Obsah Charakteristika dlouhodobého majetku Členění dlouhodobého majetku Pořizování dlouhodobého majetku.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0101_CO JE F.G. Téma: CO JE FINANČNÍ GRAMOTNOST Číslo projektu:
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_26_Státní rozpočet Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Ing. Veronika Dostálková MBA MAJETEK A ZÁVAZKY Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_IVOVACE_2301_STAV FINANCÍ Téma: Pojem F. G._ ZJIŠTĚNÍ STAVU FINANCÍ.
Energetická hodnota potravin (EH)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PŘÍJMY A VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
SOCIÁLNÍ A ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ I.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Kurz finanční gramotnosti OA Neveklov
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Majetek domácnosti Autor: Pavla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Opakování – pracovní list
Měnová soustava, měnová politika
Kód vzdělávacího materiálu:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Průvodní list Jméno autora: Ing. Miroslava Jeřichová
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK I.
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název vzdělávacího materiálu
Ekonomika– národní hospodářství
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Daně VY_32_INOVACE_41_828 Projekt.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Procenta v „autařské“ praxi
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti  
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Test.
EU_62_A_sada 1_18_M_Rozpočet domácnosti_Pol
FINANČNÍ GRAMOTNOST Osobní rozpočet
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Celkový základ daně.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Rozpočet a druhy rozpočtu (prezentace)
Diagnostika dítěte předškolního věku
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3. ročník oboru Ekonomika podnikání Vzdělávací oblast: Rozpočtová gramotnost Název učebního materiálu: Schodkový rozpočet Jméno autora: Ing. R. Krastenicsová Datum vytvoření: 06. 10. 2012 Reg.č. projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0627

Klíčová slova: Schodek, přebytek, dluh Anotace: Prezentace je určena žákům 3. ročníku oboru Ekonomika podnikání. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace. Metodické pokyny: Tento materiál uplatní učitel při výkladu dané problematiky, použité příklady a výpočty zvýší názornost výkladu.

Schodkový rozpočet ÚVOD PŘÍČINY ŘEŠENÍ SCHODKOVÉHO ROZPOČTU

ÚVOD Obecně platí, že příjmy musí pokrýt výdaje : Mohou nastat 3 situace: 1. Příjmy > výdaje = přebytek 2. Příjmy < výdaje = schodek 3. Příjmy = výdaje → vyrovnaný rozpočet

PŘÍČINY VZNIKU DLUHŮ Už v dětství zjišťujeme, že peníze jsou důležité. Způsob hospodaření s penězi a návyky, které si v tomto ohledu v této době děti osvojí, jsou pro finanční budoucnost významné. Příčiny vzniku dluhů: Neuvážené půjčky Nerovnováha mezi příjmy a výdaji Závazky vyplývající ze smluv Problémy v zaměstnání (pracovní úraz, nemoc z povolání)

VÝDAJE > PŘÍJMY nastává problém výdaje musíme zmenšit JAKÉ MÁME MOŽNOSTI? Některé položky seškrtáme Některé výdaje zmenšíme a minimalizujeme Rozdělíme výdaje na nutné a zbytné Získáme další práci V nutných případech je potřeba zásadnějších rozhodnutí, např. změna velikosti bytu apod.

NUTNÉ VÝDAJE S těmito výdaji nelze hýbat Patří sem např. nájemné elektřina voda plyn

ZBYTNÉ VÝDAJE Zábava Jídlo v restauracích Módní oblečení Havarijní pojištění u starého auta Předplatné novin a časopisů Návštěva fitness apod. přemýšlíme, které položky můj rozpočet nejvíce zatěžují

Hledáme odpovědi na otázky Např. Potřebuji předplatné na denní tisk či časopisy Neměl bych vyměnit auto, které má příliš velkou spotřebu Je skutečně potřeba kupovat něco, když je to ve slevě Je správné využívat množstevní slevy Které položky můj rozpočet nejvíce zatěžují

ČASOVÉ HLEDISKO Každý měsíc není stejný. Rozpočet vytvářený dnes, nemusí platit po určité době Čas od času musíme svůj rozpočet přehodnotit Přehodnocení závisí na individuálních podmínkách Doporučuje se přehodnocení po 6 měsích Celková zadluženost nesmí přesahovat více než třetinu mých příjmů.

Dodržujeme Základní pravidlo Příjmy by měly být v rovnováze s výdaji. Po sestavení rozpočtu se snažíme dodržet rozpočtová omezení Bereme v úvahu možná rizika – ztrátu zaměstnání, nemoc, prudké zvýšení cen apod., která by mohla ohrozit finanční stabilitu rodiny

SHRNUTÍ Sestavení rodinného rozpočtu probíhá v několika krocích:  provedeme analýzu svých příjmů a majetku Pečlivě sepíšeme všechny své výdaje Analyzujeme rizika Určíme si cíle Analyzujeme stávající řešení

Použité zdroje http://mesec.cz http://www. Ekonomika.idnes.cz Učebnice J. Švarcová Ekonomie, stručný přehled teorie a praxe aktuálně a v souvislostech, CEED, Zlín, ISBN 80-903433-1,7 R.Holman Ekonomie, Praha, C.H. Beck, ISBN 80-7179-255-1 J. Kubátová Základní ekonomické principy, Univerzita Palackého v Olomouci, Olomouc, ISBN 80-244-0722-1 M.Filip: osobní a rodinné bohatství, Kam s penězi, Praha, C. H. Beck, ISBN 80-7179-416-3 Stavba strojů - strojní součásti Jiří Zelený Wikipedia http://mesec.cz http://www. Ekonomika.idnes.cz http://www.businnes.center.cz