Hodnocení korupčních rizik (CIA) Oddělení boje s korupcí Praha, 2018

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Advertisements

Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
ŽIVELNÍ POHROMY A PROVOZNÍ HAVÁRIE Název opory –Zákon o prevenci závažných havárií a jejich význam Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Hodnocení kvality výuky 2014 – 2015 LS Říjen 2015.
1.VYHLÁŠENÍ RESORTNÍCH BEZPEČNOSTNÍCH CÍLŮ MZ na období červen 2011– duben PODEPSÁNÍ PROHLÁŠENÍ WHO „Čistá péče je bezpečnější“
Úsek prevence Odbor speciálního vzdělávání, prevence a institucionální výchovy.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Odbor dozoru a kontroly veřejné správy Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol ÚSC (2010 – 2011) Ing. Marie Kostruhová.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Praha, Centralizované zadávání veřejných zakázek RNDr. Jiří Svoboda ředitel Odbor veřejného investování MMR.
Zákon o ochraně veřejného zdraví před hlukem a řízení hluku v komunálním prostředí (Zákon o hluku) věcný záměr.
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
Rozhodčí řízení Přednáška 5-6 VŠFS Rozhodčí soudy /RS/ stálé rozhodčí instituce -rozhodčí soudy (RS) Zřízeny podle právních předpisů státu, kde.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
KVALITA – BEZPEČNOST - EFEKTIVITA
Paragrafované znění I 9. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Název vzdělávacího materiálu
Příbram Ing. Václav Chytil
Úloha bodového systému
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Optimalizace materiálových toků ve vybrané společnosti
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Financování přímých NIV
Vnější připomínkové řízení
Legislativní materiály vlády
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Aplikace práva orgány veřejné moci; uvážení při aplikaci práva
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Účetní pravidla, změny v účetních odhadech a chyby
RIZIKO.
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Obecné výklady o důkazech
Důvodová zpráva a RIA 1. listopadu 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Zpráva o uplatňování územního plánu
Vnější připomínkové řízení
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Paragrafované znění I 8. listopadu 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Komise LRV a LRV 20. prosince 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
RIZIKO.
Řízení rizik podvodu a korupce při zadávání veřejných zakázek
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Vytváření podmínek pro podporu populací vranky obecné (Cottus gobio) v EVL Krkonoše Přednášející : Jiří KŘESINA.
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2018
Centralizovaný rozvojový program 2019
Horizontální opatření ke zlepšení podnikatelského prostředí v ČR
RIA a důvodová zpráva 31. října 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
Obecně k legislativě 17. října 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Seminář o stavebním spoření
Mezinárodní právo Mezinárodní smlouva
IFA report 2019 – Investiční fondy
Vnější připomínkové řízení
Transkript prezentace:

Hodnocení korupčních rizik (CIA) Oddělení boje s korupcí Praha, 2018

CIA součástí RIA Od 1. ledna 2013 – Legislativní pravidla vlády – zhodnocení korupčních rizik (Corruption Impact Assessment, CIA) – povinná obsahová náležitost předkládaných materiálů legislativní povahy. Od 3. února 2016 – Legislativní pravidla vlády a Obecné zásady pro hodnocení dopadů regulace (RIA) – podřazeno pod hodnocení specifických dopadů v rámci RIA.

Obecné zásady pro hodnocení dopadů regulace (RIA) Zhodnocení korupčních rizik předkladatel provádí v: Přehledu dopadů (bod 10.10) Závěrečná zpráva RIA (část 4. Stanovení pořadí variant a výběr nejvhodnějšího řešení) Shrnutí závěrečné zprávy RIA (bod 3.10)

Legislativní pravidla vlády Pokud se RIA nezpracovává, je dle Legislativních pravidel vlády zhodnocení korupčních rizik součástí: věcného záměru zákona, obecné části důvodové zprávy návrhu zákona, obecné části odůvodnění nařízení vlády, obecné části odůvodnění vyhlášky, obdobně jako u nařízení vlády.

Cíl zhodnocení korupčních rizik Komplexní posouzení korupčního potenciálu navrhované právní úpravy a volba opatření vedoucích k odstranění či snížení detekovaných korupčních rizik při její aplikaci. CIA je jedním z důležitých nástrojů boje s korupcí obsažených ve vládních protikorupčních strategických dokumentech.

Metodika hodnocení korupčních rizik (CIA) Aktualizovaná verze metodiky byla dne 1. prosince 2015 schválena Radou vlády pro koordinaci boje s korupcí, která předkladatelům doporučila její používání. Cílem metodiky je větší návodnost a srozumitelnost pro předkladatele. Obsahuje části směřující k identifikaci, zhodnocení a následné eliminaci korupčních rizik.

Základní struktura Metodiky CIA Úvod Postup zhodnocení korupčních rizik Rozsah provádění zhodnocení korupčních rizik

2. Postup zhodnocení korupčních rizik Identifikace korupčních rizik Významnost korupčních rizik Eliminace korupčních rizik Akceptovatelnost korupčních rizik

Identifikace korupčních rizik Povaha právní úpravy Přiměřenost Jednoznačnost Standardnost Motivace ke korupci v regulované oblasti Rozhodování Rozhodovací pravomoc Kontrolovatelnost rozhodování Odpovědnost Opravné prostředky Transparentnost

Významnost korupčních rizik Vyhodnocení pravděpodobnosti výskytu korupčního jednání a závažnosti jeho důsledků. Nejprve samostatně a pak kombinovaně. Možné bodové, ale častěji slovní hodnocení významnosti: (extrémně nízká) – nízká – střední – vysoká – (extrémně vysoká)

Eliminace korupčních rizik Není účelné hodnotit absolutně, ale z hlediska přiměřenosti, tj. porovnáním významnosti daných rizik oproti nákladům či jiným nežádoucím důsledkům vyvolaným jejich případnou eliminací. Popis konkrétních způsobů eliminace či minimalizace korupčních rizik. Návrh konkrétních opatření vedoucích k eliminaci či minimalizaci těchto rizik při aplikační praxi.

Akceptovatelnost korupčních rizik Dána především jejich významností. Hranici akceptovatelnosti rizik nelze stanovit mechanicky, ale VŽDY individuálně ve vztahu ke konkrétní právní úpravě. Akceptovatelnost závislá na obtížnosti eliminace. Ovlivněna zhodnocením objektivní potřebnosti a případnou nemožností dosáhnout stanoveného cíle jinými prostředky.

3. Rozsah provádění zhodnocení korupčních rizik Provádění zhodnocení korupčních rizik je třeba aplikovat přiměřeně s ohledem na: Obsah právního předpisu (např. technické řešení) Druh právního předpisu (některé vyžadují specifický rozsah CIA) Novela právního předpisu (vyžaduje zasazení do celkového kontextu) Právní předpis implementující právo Evropské unie (zvláště u možnosti diskrece v transpozici) Prováděcí právní předpis (dle věcné povahy buď pouze odkázat na prováděný předpis, nebo provést plnohodnotné samostatné zhodnocení)

Užitečné odkazy Aktuální Metodiku CIA lze nalézt na: http://www.korupce.cz/cz/protikorupcni-temata/cia/cia-115011/ nebo http://ria.vlada.cz/dokumenty/

Děkujeme Vám za pozornost! Mgr. Bc. Dalibor Fadrný Ing. František Kučera fadrny.dalibor@vlada.cz kucera.frantisek@vlada.cz www.korupce.cz