SPECIFICKÉ KATEGORIE NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Psychický stav,
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
PSYCHICKÉ JEVY.
Vymezení, funkce, zdroje
Neverbální komunikace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
GESTIKA – SDĚLOVÁNÍ POMOCÍ GEST
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_885_4TR_HV Autor: Mgr. Monika Bittová.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Smyslové ústrojí 5. ročník
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
POSTURIKA – SDĚLOVÁNÍ DRŽENÍM TĚLA
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
CHRONEMIKA – KOMUNIKACE ČASEM
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy : SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF Autor : Jaroslav Bezděk, 2012 – 12 – 01 Název : VY_32_INOVACE_04_Český jazyk Téma : Popis Číslo.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 04 – Čití a vnímání NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník AUTOR: Mgr. Veronika Černá NÁZEV: VY_32_INOVACE_20 TEMA: Zmrzlina – dělení desetinných čísel přirozeným.
Novorozenecké období. Od narození – do 6. – 8. týdne Od narození – do 6. – 8. týdne Vývojový mezník na počátku období Vývojový mezník na počátku období.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._34.CHUŤOVÉ, ČICHOVÉ A HMATOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: CHUŤOVÉ,
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba listopadu 2011
Mimoverbální komunikace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
Barevné modely Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Inf Barevné ladění dokumentů
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VNÍMÁNÍ A PŘÍSTUPNOST PROSTŘEDÍ
Pedagogická komunikace 8. lekce: Proxemika
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Digitální učební materiál
Psychické procesy - vnímání
Psychologické působení barev
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Společenská výchova – Neverbální komunikace
LIDSKÝ ORGANISMUS SMYSLY A NERVY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Poznávací proces Mgr. Vladimír Velešík.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Komunikace Andrea Ječmenová 2012.
Transkript prezentace:

SPECIFICKÉ KATEGORIE NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE VY-32-INOVACE-PED-312 AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA: olfaktorika, řeč barev, práce s předmětem

Řeč barev je nejvíce opomíjenou kategorií, přitom mají barvy silný vliv na naší psychiku většina školních tříd bývá vymalována jasnou bílou barvou, na důkaz čistoty jak dlouho ale tato barva vydrží být jasná je otázkou špinavé a zašedlé zdi třídy ke konci školního roku působí spíše negativně bílá barva nevyjadřuje pouze čistotu, ale i neutrálnost

pro vymalování školních tříd by bylo nejvhodnější volit barvy modrou, zelenou a žlutou modrá barva, stejně jako zelená, je barvou chladnou, a proto obecně zklidňuje a působí bezpečně žlutá v kombinaci s modrou působí vesele stejně tak barva oděvu učitele určitým způsobem stimuluje vnímání žáků červený oděv způsobuje vzrušení, černý naopak smutek nebo sklíčenost

jelikož barvy oděvu podléhají každoročním módním trendům, není zcela objektivní posuzovat podle nich např. povahové vlastnosti nositele někteří lidé ale „své“ barvy neopouští ani pod vlivem těchto trendů a v tomto případě již mají svou určitou vypovídací hodnotu

Práce s předmětem neboli práce s učebními pomůckami bezesporu napomáhá realizovat Komenského princip názornosti princip názornosti má základní význam ve spojení aktivní činnosti smyslového vnímání a abstraktního myšlení žáci tak přicházejí do přímého styku s poznávanou skutečností pro neverbální komunikaci je důležitý nejen pohled na předmět, ale v daleko větší míře i dotyk.

dostanou–li žáci možnost si předmět osahat, lépe si ho zapamatují jedná se především o modely, přírodniny a výrobky Olfaktorika znamená komunikaci prostřednictvím čichu na čichové podněty se v neverbální komunikaci občas zapomíná, při osobním kontaktu však patří k nejvýznamnějším vůně se odjakživa používala k vyvolávání nálad

vonné podněty jsou silné spouštěče emocí a paměti nos je nejchoulostivější smyslový orgán, a proto i nepatrný čichový vjem zůstává dlouho v paměti ačkoli je lidský čich mnohem slabší nežli např. u zvířat, přesto některé výzkumy uvádějí, že rozlišujeme přibližně deset tisíc vůní a pachů nevtíravé jemné vůně vzbuzují obecně libost nejrůznější zápachy naopak výraznou averzi vazba čichových podnětů k emocím je tedy velmi silná

učitel se může dostat do nelehké situace, má-li např učitel se může dostat do nelehké situace, má-li např. řešit problém zapáchajícího žáka ve třídě takový žák bývá často terčem nejrůznějších útoků a zdrojem stížností z řad žáků opačným příkladem může být určitá „převoněnost“ obzvláště dívek vyšších ročníků směs nejrůznějších vůní může vyvolat bolesti hlavy a nesoustředěnost

POUŽITÉ ZDROJE: SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 1.vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1999. 296 s. ISBN 80-85866-33-1 LEWIS, David. Tajná řeč těla. 1.vyd. Praha: Victoria Publishing, a.s., 1995. 230 s. ISBN 80-85605-49-X BEČVAŘÍKOVÁ, Lenka. Pedagogická neverbální komunikace. Diplomová práce. Hradec Králové. 2006 Obrázková galerie Microsoft Office PowerPoint 2003 www.glassschool.cz