Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

Nový zákon o nemocenském pojištění. Vývoj průměrného procenta pracovní neschopnosti.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Celní správa České republiky Činnost Celní správy ČR při uplatňování mezinárodních sankci.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Univerzitní informační systém IV., Svojanov 2005 Financování studií Ing. Tomáš Klein
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Ověřené výstupy z ISKN elektronická značka Jiří Formánek
Informace fyzických a právnických osob na Portálu veřejné správy Ing. Pavel Tesař, projektový manažer odbor eGovernmentu
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Rozhodčí řízení Přednáška 5-6 VŠFS Rozhodčí soudy /RS/ stálé rozhodčí instituce -rozhodčí soudy (RS) Zřízeny podle právních předpisů státu, kde.
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Pojem přeměna obchodní společnosti
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Efektivní úřad 2011 MěÚ Uherské Hradiště
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
Plánování ve školní tělesné výchově
Základní kapitál Základní kapitál je peněžní vyjádření souhrnu
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Jednoduché účetnictví
Seminář pro příjemce OPVK
Seznámení s IT aplikacemi E.ON pro dodavatele PD
Aplikace Monitorovací systém
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Jana Kadlecová Název materiálu:
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Financování přímých NIV
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Modré volání O2 zaměstnanecký program pro Univerzitu Pardubice
Aplikace Monitorovací systém
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Informace k e-tržišti Gemin
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Benefit7.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Předávání účetních výkazů do CSÚIS
NV č. 201/2010 Sb. ze dne 31. května 2010  o způsobu evidence úrazů, hlášení a zasílání záznamu o úrazu ve znění NV č. 170/2014 Sb. ze dne 6. srpna 2014.
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD (k datu )
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2017 Liberec.
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Základy účetnictví změny rozvahových položek
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
SKENEROVÉ BONUSY.
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
ministr práce a sociálních věcí
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2018
Agregované zálohy a Faktury
Seminář AMG, Písek 2018 GDPR.
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Informační systém základních registrů
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Transkript prezentace:

Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu 25.12.2018 Objednávky

Cíle zavedení objednávek Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu Cíle zavedení objednávek 25.12.2018 Zabezpečení předběžné řídící kontroly Zlepšení sledování čerpání rozpočtu v systému iFIS Zabezpečení předběžné řídící kontroly Předběžná řídící kontrola je jednou ze součástí systému finanční kontroly. Systém finanční kontroly na Univerzitě Pardubice se řídí samostatnou směrnicí Upa. Tento stupeň vnitřního kontrolního systému má za úkol zabezpečit průkaznou kontrolu při používání veřejných finančních prostředků, zejména při operacích výdajového charakteru. Zlepšení sledování čerpání rozpočtu v ekonomickém systému iFIS Zodpovědní pracovníci (vedoucí útvarů, řešitelé grantů, atp.) budou mít přesnější informaci o aktuálním stavu jim svěřeného rozpočtu. Prostřednictvím objednávek je rozpočet čerpán již v okamžiku vystavení této objednávky a nikoli až v okamžiku zaúčtování faktury či jiného obdobného účetního dokladu.

Kontrola před vznikem závazku Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu 25.12.2018

Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu Technické řešení 25.12.2018 Informační systém VERSO Ekonomický systém iFIS VERSO Na úrovni systému VERSO je zabezpečeno vystavení objednávky a provedení procesu předběžné řídící kontroly (schvalování objednávky). Po schválení příkazcem i správcem rozpočtu je objednávka předána ke zpracování ekonomickému systému iFIS. Systém VERSO je k dispozici prostřednictvím libovolného internetového prohlížeče. iFIS V rámci ekonomického informačního systému iFIS jsou objednávky (kromě jiného) nástrojem, kterým je možné až do doby zaúčtování příslušného dokladu (faktury či jiného obdobného dokladu) blokovat rozpočet určeného finančního zdroje. Proč dva samostatné systémy? V současné době ekonomický informační systém iFIS nepodporuje vícestupňový kontrolní systém, jak jej vyžaduje současná legislativa (zákon o finanční kontrole).

Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu Objednávky VERSO 25.12.2018 Jsou určeny pro všechny zaměstnance Způsob použití objednávek ve VERSO Přístup přes internetový prohlížeč Zadávání objednávky (požadavku na objednávku) může provést kterýkoli zaměstnanec s přístupem do systému VERSO. V systému VERSO rovněž probíhá veškeré schvalování. Po schválení objednávky správcem rozpočtu a přenosem objednávky do ekonomického systému iFIS není možné v systému VERSO jakýmkoli způsobem objednávku měnit či rušit. Rušení objednávky je možné pouze prostřednictvím systému iFIS. Kde se systém objednávek nachází? Systém VERSO je k dispozici prostřednictvím libovolného internetového prohlížeče a to na internetové adrese https://.... Modul objednávek je k dispozici přímo v hlavní nabídce. Přístupová práva k modulu objednávek má k dispozici každý zaměstnanec, mající přístup do systému VERSO. Přístupová práva k operacím správce rozpočtu a příkazce jsou řízena operativně podle použitého finančního zdroje.

Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu 25.12.2018

Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu Objednávky iFIS 25.12.2018 Přístup pouze pro tajemníky a správce rozpočtu Způsob použití objednávek v iFIS Nabídka „Režijní objednávky“ Pravidelná kontrola nevyúčtovaných objednávek Pro přístup k modulu použijte nabídku „Finančně ekonomické řízení / Režijní objednávky / Objednávky / Objednávky – vstup“. Způsob použití objednávek v systému iFIS Prostřednictvím systému iFIS nebudou objednávky v žádném případě zadávány ani měněny. Pokud je nutné již schválenou objednávku změnit, je možné ji pouze zrušit (prostřednictvím systému iFIS) a poté zadat prostřednictvím systému VERSO znovu. Zrušená objednávka však v systému iFIS zůstává včetně všech souvisejících informací. V systém iFIS je možné sledovat vývoj salda objednávky (postupné párování s jednotlivými fakturami). Pravidelná kontrola nevyúčtovaných objednávek Pokud je některá objednávka zavedena v systému iFIS jako nevyúčtovaná či částečně vyúčtovaná, blokuje příslušný rozpočet. Pokud se však tato objednávka již nebude realizovat (je již uskutečněna, od realizace je upuštěno, je chybně spárována, atp.) blokovala by rozpočet zbytečně a ke konci roku by pak nebyl daný rozpočet vyčerpán zcela. Proto je nutné provádět pravidelnou kontrolu stavu nevyúčtovaných objednávek. Tuto kontrolu bude provádět zejména správce rozpočtu.

Propojení systémů iFIS a VERSO Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu Propojení systémů iFIS a VERSO 25.12.2018 Zadávání objednávek – VERSO Schválení příkazcem – VERSO Schválení správcem rozpočtu – VERSO Zrušení schválené a přenesené objednávky – iFIS Zadávání objednávky (požadavku na objednávku) může provést kterýkoli zaměstnanec s přístupem do systému VERSO. Schválení objednávky příkazcem je prováděno opět prostřednictvím systému VERSO a to pouze oprávněným uživatelem (uživatel, který má dispoziční práva k danému finančnímu zdroji – rozpočtu). Schválení objednávky správcem rozpočtu se provádí rovněž v systému VERSO. Současně se schválením objednávky dochází k automatickému přesunu objednávky do systému iFIS. Od tohoto okamžiku není možné v systému VERSO jakýmkoli způsobem objednávku měnit či rušit. Rušení objednávky je možné pouze prostřednictvím systému iFIS. Jakékoli změny již pořízené a schválené objednávky jsou zakázány.

Používání systému VERSO Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu Používání systému VERSO 25.12.2018 Návod k používání systému Přihlášení: Ovládání VERSA Filtrování seznamů Použití číselníků https://.... Návod pro používání systému objednávek je uložen na adrese https://... Internetová adresa systému VERSO je https://... Přehled pořízených objednávek je v systému VERSO zobrazen prostřednictvím seznamu. Aby bylo možné se seznamem lépe pracovat, umožňuje systém jeho filtrování podle různých kritérií. Například podle stavu objednávky, dodavatele, nákladového střediska či použitého finančního zdroje. Některé údaje, které je nutné do objednávky zadat je nutné vybírat prostřednictvím číselníků. Číselník obsahuje seznam všech dostupných a použitelných hodnot.

Přihlášení k systému VERSO Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu Přihlášení k systému VERSO 25.12.2018

Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu 25.12.2018

Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu 25.12.2018 Filtrování Ikona číselníku

Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu Seznam objednávek 25.12.2018 Různé pohledy Rozpracované a neschválené objednávky Objednávky čekající na schválení příkazcem Objednávky čekající na schválení správcem Schválené objednávky Detail objednávky Stavy objednávek Rozpracovaná: objednávka je vytvořena uživatelem a ještě není předána ke schválení Požadavek: objednávka je předána příkazci a čeká na jeho schválení Uzavřená: objednávka je schválena příkazcem a čeká na schválení správcem rozpočtu Schválená: objednávka je schválená příkazcem i správce rozpočtu a je zapsána do systému iFIS Zrušená: objednávka je zrušená

Stavy objednávek Rozpracovaná Požadavek Uzavřená Schválená Zrušená A – autor P – příkazce S - správce Požadavek Rozpracovaná Zrušená Schválená Uzavřená A: zrušit objednávku P: vrátit k přepracování P: zrušit objednávku P: schválit a předat správci A: předat příkazci S: neschválit S: schválit a přenést do iFISu A: uložit změny Rozpracovaná Požadavek Uzavřená Schválená Zrušená

Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu 25.12.2018 Detail objednávky

Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu Vytvoření objednávky 25.12.2018 Kdo vystavuje objednávku Vystavení v stavu „Rozpracovaná“ Dokončení požadavku a předání příkazci Požadavek na objednávku vystaví v systému VERSO referent. V požadavku na objednávku musí být vyplněny veškeré formální náležitosti (viz. článek 5). Dokončený požadavek na objednávku je systémem VERSO automaticky předán příslušnému příkazci (dle použitého finančního zdroje) ke schválení. Rozpracovaný požadavek na objednávku může referent možné upravovat do okamžiku předání objednávky ke schválení příkazci.

Formální náležitosti objednávky Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu Formální náležitosti objednávky 25.12.2018 Deník objednávek Předmět objednávky Zdroj financování Předpokládaný dodavatel Datum vystavení a datum dodání Položky objednávky s cenou Povinné údaje: deník objednávek, předmět objednávky (stručný popis pro interní použití), rozpočtové informace (nákladové středisko, typ akce, zakázka, komplexní položka, typ účtu), předpokládaný dodavatel, datum dodání, datum vystavení, alespoň jeden řádek s uvedením předmětu dodávky a předpokládané ceny Nepovinné údaje: textové sdělení dodavateli požadovaný způsob dopravy požadované místo dodání datum platnosti objednávky navrhovaný způsob úhrady

Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu Schválení příkazcem 25.12.2018 Kontrola navrženého finančního zdroje Kontrola účelnosti a hospodárnosti Předání správci rozpočtu Příkazce zkontroluje správnost přiřazeného finančního zdroje a provede kontrolu dokončeného požadavku na objednávku ve smyslu směrnice Upa č. ………/2005 o vnitřním kontrolním systému. Zejména posoudí zda plánované operace odpovídají stanoveným úkolům, záměrům a cílům, zda jsou v souladu s právními předpisy, schválenými rozpočty a zda jsou finanční prostředky vynakládány hospodárně. Pokud shledá v požadavku na objednávku nějaké nedostatky, vrátí požadavek k dopracování zpět referentovi. Pokud je požadavek na objednávku příkazcem schválen, je tento požadavek uzavřen. Uzavřený požadavek na objednávku je systémem VERSO automaticky postoupen ke schvální příslušnému správci rozpočtu.

Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu 25.12.2018

Schválení správcem rozpočtu Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu Schválení správcem rozpočtu 25.12.2018 Kontrola oprávnění příkazce Kontrola zůstatku rozpočtu Kontrola grantových pravidel Převedení do iFISu Správce rozpočtu provede kontrolu uzavřeného požadavku na objednávku ve smyslu směrnice Upa č. ………/2005 o vnitřním kontrolním systému. Zejména posoudí, zda příkazce, který požadavek na objednávku schválil a uzavřel má oprávnění disponovat s uvedeným finančním zdrojem, zda je požadavek na objednávku v souladu se schváleným rozpočtem a zda je v souladu s právními předpisy (např. zákon o rozpočtových pravidlech). Pokud správce rozpočtu shledá v požadavku na objednávku nějaké nedostatky, vrátí požadavek zpět příkazci. Pokud je požadavek na objednávku správcem rozpočtu schválen, dojde automaticky k přenosu schválené objednávky do ekonomického systému iFIS. Systémem iFIS je objednávce přiděleno jedinečné evidenční číslo.

Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu 25.12.2018

Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu Tisk objednávky 25.12.2018 Platnost objednávky pouze s číslem iFIS Způsob odeslání objednávky dodavateli Používání čísla objednávky v dodavatelském styku Po schválení požadavku na objednávku příkazcem a správcem rozpočtu je referent oprávněn schválenou objednávku realizovat. Objednávka je platná pouze tehdy pokud je opatřena evidenčním číslem objednávky. Objednávku je možné provést ústní, písemnou či elektronickou formou. Je však nezbytně nutné předat dodavateli evidenční číslo objednávky a toto číslo používat v další komunikaci s dodavatelem a ekonomickým odborem Upa.

Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu 25.12.2018 Tisk objednávky se spouští ze seznamu objednávek pomocí ikonky tiskárny. Nově zobrazené okno představuje objednávku téměř v té podobě, ve které bude vytištěna na papír. Na konci tohoto okna jsou dvě tlačítka. První tlačítko slouží pro tisk objednávky pro odeslání k dodavateli. Druhé tlačítko slouží k tisku pro vnitřní potřebu univerzity. Evidenční údaje obsahují zejména informaci o použitém zdroji financování a datech jednotlivých schvalovacích kroků.

Promítnutí změn do systému iFIS Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu Promítnutí změn do systému iFIS 25.12.2018 Zařazení objednávky do systému iFIS Vliv na čerpání rozpočtu Použití WebMaileru Objednávka se zařadí do systému ihned po jejím schválení správcem rozpočtu a od tohoto okamžiku začíná blokovat rozpočet. Informaci o rozpočtu včetně stavu objednávek je pak možné získat i pomocí systému WebMailer (sestava rozpočet nebo sestava přehled objednávek)

Školení - objednávky pro tajemníky a správce rozpočtu 25.12.2018