Psychologie test.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Psychologie test.
Advertisements

V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
Strategické otázky výzkumníka 1.Jaký typ výzkumu zvolit? 2.Na jakém vzorku bude výzkum probíhat? 3.Jaké výzkumné metody a techniky uplatnit?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Biologie člověka-úvod Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Experimentální metody oboru – Pokročilá tenzometrie – Měření vnitřního pnutí Další využití tenzometrie Měření vnitřního pnutí © doc. Ing. Zdeněk Folta,
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
VY_32_INOVACE_08_20_alkohol. Alkohol se vyznačuje různě vysokým obsahem ethanolu. Požití alkoholického nápoje způsobuje v menších dávkách (v závislosti.
Jednotlivé osobnosti nejsou jedinečné jenom svými psychickými vlastnostmi, ale také tím, jak VNÍMAJÍ, jak PŘEMÝŠLEJÍ, UČÍ SE, PAMATUJÍ SI apod.
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
Pozornost. Pozornost  Psychický stav, který se projevuje soustředěností a zaměřeností na určitý objekt či činnost.
Autor: Mgr. Tomáš SládekGVH HořoviceVY_52_INOVACE_ZSV1_21 POZORNOST.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Pedagogika a psychologie 3. ročník ŠKOLNÍ ZRALOST Mgr. Irena Kudláčková.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Temperament
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
Základy automatického řízení 1
VLASTNOSTI SCHOPNOSTI DOVEDNOSTI
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Krajina, krajinné složky, krajinotvorné procesy
Hodnocení sluchu hendikepovými testy.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pracovní list k procvičení základních poznatků na téma klid a pohyb
Kvalitativní výzkum Vybrané otázky: Proč kvalitativní výzkum?
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
Úvod do filozofie.
Zpětná vazba – Johariho okno
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Poměr v základním tvaru.
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Psychopatologie – základní psychické funkce Češková E.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Životní cyklus.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
OSOBNOST.
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
Poměr v základním tvaru.
Typy otázek: otevřené přímé uzavřené obecné specifikující spojovací
Kognitivní (poznávací) procesy
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Vztah k životnímu prostředí
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Pojem a definice krize Překážka na cestě za důležitými životními cíli, kterou člověk není schopen překonat v obvyklém čase obvyklými metodami řešení problémů.
Když vás potká vyhoření
1. Rady pro udílení svátosti smíření
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Člověk jako bytost bio psycho sociální
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Výroba velikonočního košíčku
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Psychologie test

1 1 „ Soubor psychických vlastností, který určuje, jakým způsoben člověk reaguje na podněty ze svého okolí, jak intenzivně a silně prožívá a jak se chová a jak rychle reaguje a jak je vytrvalý“. Nazvi tento soubor!

2 1 Nejsou vrozené ani dědičné a jsou ovlivňovány schopnostmi a temperamentem dotyčné osoby. O jaký rys osobnosti se jedná?

Co není vrozené, jen vzniká a rozvíjejí se na základě vrozených vloh? 1 3 Co není vrozené, jen vzniká a rozvíjejí se na základě vrozených vloh?

O jakou schopnost se jedná? 1 4 Schopnost vnímat emoce; vybírat a navozovat si emoce tak, aby pomáhali myšlení, porozumět emocím a emočním sdělením a reflektivně emoce regulovat tak, aby podporovaly emoční a intelektuální růst. O jakou schopnost se jedná?

1 5 ----?-----pomáhá porozumět lidskému chování a jedná se o soubor stimulů, které podněcuje lidské chování. Doplň do textu.

O jaký proces se tu jedná? 6 1 Mohu se rozvíjet formou sebevzdělávání, mimo školu, získávání zkušeností z běžného života. O jaký proces se tu jedná?

1 7 a) ……?....... Tato reakce vede ke snížení nebo zastavení aktivity orgánu či celého organismu b)…….?....... Tato reakce vede ke zrychlení aktivity orgánu či organismu Doplň!

Doplň a vysvětli! prožitek 8 neaktuální obsah znemožněn přístup 99 1-2 c)…?.... znemožněn přístup Doplň a vysvětli!

1- 3 9 Nazvěte jednotlivé směry psychologie! 10101010 a) Základním předpokladem této teorie je, že mnoho z  našeho chování má kořeny v procesech, které jsou nevědomé. Nevědomím jsou rozuměny myšlenky, strachy a tužby, kterých si jedinec není vědom, které ale nicméně ovlivňují jeho chování. Pro vývoj osobnosti je důležitý vliv rodičů již v nejranějším věku dítěte.  b) Tento směr psychologie se zabývá otázkou, jak lidé vnímají informace, učí se jim, pamatují si je a přemýšlejí o nich. Zkoumá, jak lidé vnímají různé tvary, proč si některé informace pamatují, zatímco jiné zapomenou, jak se učí jazyk, jak přemýšlejí, když hrají šachy nebo řeší každodenní problémy. Proč se objekty za mlhavého dne zdají dál, než ve skutečnosti jsou, čímž někdy klamou řidiče, a výsledkem jsou dopravní nehody? Proč si lidé pamatují konkrétní události (např. výrok určitého politika nebo aféru známého podnikatele s daňovým podvodem), ale zapomenou jména lidí, které znají roky? Proč se řada lidí bojí létat v letadle, ale jezdit autem se neobávají, ačkoli v autě hrozí mnohem větší riziko úrazu nebo i smrti než v letadle. c) Je poměrně mladé odvětví psychologie, které se zabývá mimořádnými stavy vědomí. Mimořádné stavy vědomí otevírají člověku cestu ke zkušenostem, přesahujícím hranice času a prostoru, života a smrti; uvolňují v něm síly, jimiž běžně nedisponuje. d) Vědomí je navíc charakterizováno jistou omezeností. Vdaném okamžiku může podržet jen málo simultánních obsahů. Zbytek je v té době nevědomý a my jen dostáváme jakýsi druh trvání nebo obecného pochopení či uvědomění si vědomého světa pomocí následnosti vědomích momentů. Nikdy nemůžeme mít obraz totality, protože naše vědomí je příliš úzké; můžeme vidět pouze záblesky existence. Je to stále, jako bychom se dívali štěrbinou, takže vidíme pouze jednotlivý okamžik. Oblast nevědomí je obrovská a stále souvislá, zatímco oblast vědomí je omezené pole okamžitého pohledu. Nazvěte jednotlivé směry psychologie!

Hodnocení Počet kreditů procent Počet bodů 0 kreditů 0 – 9% 1 kredit 1 kredit 10 – 19% 1 2 kredity 20 – 29% 2 – 3 3 kredity 30 – 39% 4 4 kredity 40 – 49% 5 5kreditů 50 – 59% 6 6 kreditů 60 – 69% 7 7 kreditů 70 – 79% 8 - 9 8 kreditů 80 – 89% 10 9 kreditů 90 – 99% 11 10 kreditů 100% 12