Psychodiagnostika dětí v mladším školním věku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inteligence určité kognitivní (poznávací) schopnosti, které umožňují řešit problémy, učit se, přizpůsobovat se, zobecňovat apod. schopnost efektivně zpracovávat.
Advertisements

H ODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ Martin Malčík Pedagogická fakulta Ostravské univerzity.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského G Jiřího Gutha-Jarkovského.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_V_RESTAURACI_PREZENTA CE_11 Název školyStřední škola.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Maturita 2017 YMNÁZIUM BLANSKO Základní informace o maturitní zkoušce v roce 2017.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Specifické poruchy učení a chovánÍ (SPU/SPCH)
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
41 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Název materiálu: Hudební forma
Jak se UČIT K MATURITĚ? Motivace, koncentrace, paměť.
Má smysl procvičovat kognitivní funkce?
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Projektivní techniky.
Komplexní systém hodnocení
Fyziatricko – rehabilitační oddělení Nemocnice Břeclav, p.o.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Didaktické metody Androdidaktika.
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zábava na internetu
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
KTERÝCH HRAČEK NA PÍSKOVIŠTI JE STEJNÝ POČET JAKO PUNTÍKŮ VE ČTVERCI?
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/01 
Specifické poruchy učení
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Velikost nářadí.
Diagnostika Kognitivní procesy.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Český ráj poznávání přírodního bohatství země
3. Metody pedagogické diagnostiky
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
karel oliva Akademie věd ČR
Pedagogicko–psychologická diagnostika
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Paměti počítače, rozdělení
Mgr. et Mgr. Veronika Víchová Mgr. Hana Navrátilová
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
Portál naměřených dat 13. – , Říčany u Prahy Josef Mádlo.
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
Vytrvalostní schopnosti (endurance abilities, Ausdauerfähigkeit)
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Poznatky ze života zvířat
Centra kolegiální podpory
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Strategické řízení a plánování
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Schopnosti inteligence
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Psychodiagnostika dětí v mladším školním věku Mgr. Petra Daňsová, Mgr. Veronika Hanáčková

Inteligenční testy

Standford-Binet IV Publikována v roce 1995 2 roky (v praxi spíš 3) až dospělost 60-90 minut 15 subtestů, položky stoupající náročnosti V nižších věkových kategoriích poměrně málo úkolů => ještě ve 4-5 letech není metoda příliš spolehlivá k diagnostice lehkých až středně těžkých poruch inteligence 4 oblasti: verbální myšlení, abstraktně-vizuální myšlení, kvantitativní myšlení, krátkodobá paměť Výhodou paměťové škály, možnost použít jen některé části testu

WISC III – Wechslerova inteligenční škála pro děti 6 – 16 let Verbální a neverbální část => verbální IQ a performační IQ 50 – 70 minut Test ve verbální části zřejmě podhodnocuje

IDS - Inteligenční a vývojová škála pro děti ve věku 5-10 let Délka administrace 90-120 minut Kromě hodnocení kognitivních schopností v oblastech vnímání, pozornosti, paměti a myšlení umožňuje posoudit i sociálně-emoční kompetence a výkonovou motivaci Neposkytuje pouze profil intelektových schopností, ale nabízí i možnost analýzy širšího vývojového profilu a zachycení dynamické souhry různých vývojových složek

Test struktury inteligence I-S-T 2000R Individuální i skupinová administrace Od 14 let 77-124 minut Verbální inteligence, numerická inteligence, figurální inteligence, paměť, znalosti Při administraci celé metody včetně doplňkových škál můžeme získat informace o krystalické i fluidní inteligenci

Další možnosti v diagnostickém procesu

Kresba

NEPŘECEŇOVAT PROJEKTIVNÍ TECHNIKY Všímat si procesu Používat další diagnostické metody Doptávat se Nevyvozovat závěry bez dalších informací

Herní pískoviště

K čemu je to dobré Umožňuje širokou škálu tvůrčího vyjádření Umožňuje vyjádření bez verbalizace Většinou pro děti zajímavější, než kresba

Kazuistika

Moře emocí

Karty s příběhy

Karty z truhlice minulosti

Dixit

Více na …. http://www.b-creative.cz/ Karty Pískoviště Další pomůcky Kurzy

Děkujeme za pozornost