Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyStřední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

MINUTKY Z VEPŘOVÉHO MASA Předmět: Technologie přípravy pokrmů pro obor Kuchař – číšník třetí ročník třetí ročník Klíčová slova: vepřové maso, před příprava,
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_119_ Ryby mořské TEMA: Živá.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_7_INOVACE_TE 28 Název.
PROJEVY ŽIVOTA ŽIVOČICHŮ - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_12_INOVACE_OV41 Název školy.
Název školyStřední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Zvířata na farmě Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_13_Zvířata na farmě Téma: Člověk.
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Jaro – hospodářská zvířata Název sady: Člověk a jeho svět.
ANOTACE Didaktická hra, která procvičuje znalosti z prvouky a přírodovědy. Upevňuje znalosti z oboru živé přírody a jejího rozdělení. AUTORTereza Skálová.
Charakteristika rybího masa
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Vedlejší jatečné produkty
Technologie přípravy pokrmů 1. ročník – hotelnictví
Potraviny a výživa 2. ročník – kuchař, číšník, servírka
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
MĚKKÝŠI PLŽI, MLŽI, HLAVONOŽCI
MLŽI 12. října 2013 VY_52_INOVACE_210215
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.Jana Zelinková Název.
Speciální technologie 3. ročník - kuchař
BEZOBRATLÍ VY_32_INOVACE_06-57 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ŽIVOČICHOVÉ NAŠICH POLÍ
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
DARY MOŘE Předmět: Technologie přípravy pokrmů pro obor Kuchař – číšník třetí ročník Klíčová slova: dary moře, mušle, chobotnice, langusta Autor:
Potraviny a výživa 2. ročník – kuchař, číšník, servírka
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_36_ Domácí zvířata
CHEMIE - Rozdělení a vlastnosti tuků
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
VY_32_INOVACE_16_Živočichové
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
Potraviny a výživa 2. ročník – kuchař, číšník, servírka
TÉMA: Přírodní společenstva
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
VY_32_INOVACE_58_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
VY_52_INOVACE_07_ Hospodářská zvířata
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Hlavonožci (Ďáblové hlubin).
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Bc. Anna Hana Kučeráková
Přírodopis Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_ryby
Základní skupiny živočichů
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Materiál je určen pro výklad učiva prvouky ve 3. ročníku
VY_32_INOVACE_PŘZOO.01 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Předběžná příprava zvěřiny
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
KORÝŠI.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_127_Korýši
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Potraviny a výživa 2. ročník – kuchař, číšník, servírka
Transkript prezentace:

Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař Ing. Martin Vacek Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař Maso rozdělení Charakteristika Zdroj: Technologie v kostce http://www.ssss.cz/files/ucebnice_3lete_obory/te/tehlavni.htm 20.9.2018

Obsah Rozdělení masa Charakteristika jednotlivých mas

Rozdělení masa Jateční maso Domácí Drůbež Zvěřina Ryby Korýši Měkkýší Ostatní

1. Jatečné maso Zvířata chovaná za účelem získaní masa ve výkrmech Jedná se o nejčastěji zpracovávané maso v ČR Hovězí, telecí, vepřové Skopové, jehněčí, kůzlečí Koňské

2. Domácí Maso bylo původně chováno v domácích chovech a až později v průmyslových výkrmech Králík, nutrie

3. Drůbež Drůbež jsou všichni ptáci určené k výživě člověka Dělíme na Hrabavá – Slepice, kohout, kuře, perlička, krůta, holub Vodní – Husa, kachna Dle barvy masa Bílé – Slepice, kuře, kohout, krůta Červené – Husa, kachna, perlička, holub

4. Zvěřina Dělíme Srstnatá – Vysoká – Jelen, srnec, daněk, muflon Zvěřinou rozumíme maso lovné zvěře a získáme ho povoleným odstřelem. Má pevnější maso, proto se nakládá před tepelnou úpravou do mořidel. Má tmavě červenou barvu. Obsahuje málo tuku 2-3 % Dělíme Srstnatá – Vysoká – Jelen, srnec, daněk, muflon - Nízká – Zajíc, divoký králík - Černá – Divočák Pernatá – Bažant, koroptev, křepelka, divoká husa, divoká kachna

5. ryby Ryby mají maso které lze připravovat všemi tepelnými způsoby a jejich úprava je poměrně velmi rychlá, proto je jí možno téměř vždy řadit k minutkovým úpravám. Důležité je si uvědomit, že rybí maso nesmrdí, má pouze charakteristickou chuť, která se velmi dobře doplňuje jinými surovinami. rozmražené maso ryb se již nesmí znovu mrazit

5. Ryby Dělíme na: Sladkovodní – pstruh, candát, štika, sumec, úhoř, jeseter, losos obecný Mořské – Sardele, sardinka, makrela, tuňák, treska, žralok, pražma

6. Korýši mají většinou schránku z chitinu a vápníku a patří mezi členovce je jich kolem 40 000 druhů, většinou velmi malých druhů mají dva páry tykadel, 5 párů nohou z nich první pár tvoří klepeta Jsou většinou mořské druhy Malé – Krevety, garnáty Velké – Humr, langusta, krab, rak

7. Měkkýši Dělí se na: Plže - mají pouze jednu lasturu, převážně spirálovitě stočenou - Hlemýžď Mlže - jsou měkkýši se dvěma lasturami spojenými zámkem (svalem), většinou žijí  ve vodě, jsou poměrně často používáni ke kuchyňskému zprac. - Slávka, ústřice Hlavonožci - nemají pevnou schránku a kolem hlavy mají množství chapadel - Chobotnice, oliheň, sépie

8. Ostatní Dle různých částí světa jsou využíváni další živočichové pro výživu člověka Obojživelníci, plazy, hmyz

Otázky Jaké je rozdělení masa? Jaké druhy mas patří do kategorie jateční maso? Jak se dělí zvěřina? + příklady Jak se dělí drůbež? + příklady Jak se dělí korýši? Jak se dělí měkkýši? Jaké další živočichové slouží k potravě člověka?