Elektronické bankovnictví České spořitelny 2004 Luboš Louda Úsek Přímého bankovnictví Praha, 16.3.2004
Výhody elektronického bankovnictví Elektronické bankovnictví Výhody elektronického bankovnictví Pro klienta Pro banku Dostupnost – dostupné kdykoli a odkudkoli Flexibilita – klient má výběr alternativy různých kanálů Diskrétnost – klient sám určuje prostředí Komplexnost – rostoucí nabídka přístupu a k obsluze bankovních produktů Komfortnost – klient není nucen navštěvovat pravidelně banku Úspora nákladů – banka potřebuje méně pobočkových pracovníků Úspora nákladů – nižší transakční náklady Chybovost transakcí – platby jsou do banky přijímány kontrolované, chybovost tak výrazně klesá Efektivnost - pobočky a obchodní útvary mají více času věnovat se poradenství Firemní klientela si je vědoma výhod elektronického bankovnictví, výše uvedené se týká retailu Telefonní bankovnictví je dobře etablováno Pomalý trend poklesu „odpůrců e-bankingu“ daný demografickým vývojem, dále závislé na „úspěšnosti“ nabídky a reklamy e-bankingu, cenová motivace klientů e-banking používat 18/09/2018
Chování klientů Využívajících elektronické bankovnictví Bez přímého bankovnictví Elektronicky Zadává aktivní transakce Získává informace o účtech a produktech banky Obchoduje s podílovými fondy Komunikuje s bankou Na pobočce Uzavírá smlouvy a dodatky Řeší nestandardní situace Navštěvuje pobočky ztrácí tím svůj čas a zvyšuje náklady banky Zadává papírové příkazy vyšší náklady pro banku Preferuje osobní kontakt s pracovníky banky pracovníci banky mají méně času na privátní poradenství Firemní klientela si je vědoma výhod elektronického bankovnictví, výše uvedené se týká retailu Telefonní bankovnictví je dobře etablováno Pomalý trend poklesu „odpůrců e-bankingu“ daný demografickým vývojem, dále závislé na „úspěšnosti“ nabídky a reklamy e-bankingu, cenová motivace klientů e-banking používat 18/09/2018
Kanály elektronického bankovnictví České spořitelny Elektronické bankovnictví Kanály elektronického bankovnictví České spořitelny Home Banking Internetbanking SERVIS 24 GSM Banking (SIM Toolkit) Telebanking Firemní klientela si je vědoma výhod elektronického bankovnictví, výše uvedené se týká retailu Telefonní bankovnictví je dobře etablováno Pomalý trend poklesu „odpůrců e-bankingu“ daný demografickým vývojem, dále závislé na „úspěšnosti“ nabídky a reklamy e-bankingu, cenová motivace klientů e-banking používat Akceptace platebních karet 18/09/2018
Přímé bankovnictví České spořitelny rok uvedení do provozu Telefonní bankov. SERVIS 24 - Telebanking 2001 Internet banking SERVIS 24 – Internet banking 2002 ROK UVEDENÍ DO PROVOZU GSM Banking SIM Toolkit 2001 Mobilní platby prostřednictvím GSM banking (DobijGo, platby za Oskarovy služby, Dobij Twist) 2002 Homebanking OfficeLine 1997 MultiCash 2000
Služba SERVIS 24 – balíček produktů Cíl do budoucna 1 18/09/2018
Základní funkce služby SERVIS 24 Získávání informací z banky Informace o účtech (Sporožira, běžné účty, majetkové účty, vkladové účty) Informace o pojistných smlouvách, o hypotékách a úvěrech Informace prostřednictvím SMS, faxových a emailových zpráv nebo poštou Informace o platebních kartách Zadávání aktivních transakcí Služba SERVIS 24 umožňuje klientů zadávat většinu aktivních transakcí, včetně aktivních transakcí na majetkových účtech Nastavení limitů platebních karet Nastavení služby Nastavení zasílání SMS zpráv, nastavení limitů Nastavení metody přihlašování, změna hesla Nastavení kontaktních údajů aj. Komunikace s bankou Reklamace transakcí a dotazy ke službě Podpora služeb přímého bankovnictví 18/09/2018
Výhody služby SERVIS 24 SERVIS 24 Vyšší uživatelský komfort – kombinací využití služeb klient získává přehlednost, jednoduché a intuitivní ovládání, okamžitou podporu a širokou škálu poskytovaných produktů Odstranění bariéry pro masové rozšíření – snadný přístup ke službám, klient není obtěžován bezpečnostními prvky, které sám, kalkulátor je volitelný (avšak může sloužit k autorizaci nadlimitních transakcí i k přihlášení) Integrace se Servis24 (společný brand) jeden kontrakt jeden poplatek Klient má alternativy kanálů (může využívat prostředků, které má - PC, pevná linka, mobilní telefon) Přístup - 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce 18/09/2018
Vývoj počtu klientů využívajících službu SERVIS 24 18/09/2018
Vývoj transakcí realizovaných prostřednictvím služby SERVIS 24 SERVIS 24 Internetbanking Vývoj transakcí realizovaných prostřednictvím služby SERVIS 24 18/09/2018
Rozšíření nabídky služby SERVIS 24 dalšímu segmentu Nabídka služby SERVIS 24 novému segmentu – službou SERVIS 24 Česká spořitelna osloví nový segment – právnické osoby, především malé a střední podniky Rozšíření nabízených funkčností služby SERVIS 24 pro stávající i nový segment – bude umožněno všem klientům zařadit do služby zmocněné osoby a disponenty a poskytneme klientům volbu dalšího nadstandardního prvku zabezpečení – klientský certifikát 18/09/2018
Nabídka chystaných nových funkčností služby SERVIS 24 Implementace nových funkčností Export/Import dávek (napojení na účetní programy, jen pro BÚ) Hromadný příkaz (pro soukromý i právnický segment) Cizoměnové účty, příkaz do zahraničí (ZPS) Připodepisování transakcí Samostatný vkladový účet Nabídka nového prvku zabezpečení – klient bude moci ve službě SERVIS 24 Internetbanking využít nového bezpečnostního prvku, digitálního podpisu - klientského certifikátu – při autentikaci do aplikace i při autorizaci transakcí 18/09/2018
Základní funkce Homebanking Získávání informací z banky Výpisy Před-účtované položky Kurzovní lístek Textové soubory (zprávy z banky) Odesílání platebních příkazů Tuzemské i zahraniční Propojení s účetním softwarem Import platebních příkazů Automatický export výpisů Automatický tisk tiskových sestav Možnost zadání platebních příkazů do platební databáze v programu Možnost automatické komunikace Home Banking 18/09/2018
Výhody služby Homebanking Právnické osoby - pohodlný nástroj pro obsluhu účtů velkých firem nebo firem s velkými objemy transakcí Přístup - 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce Synchronizace aplikace s účetními programy Vhodný nástroj pro komunikaci s bankou Home Banking 18/09/2018
Základní funkce GSM banking SIM Toolkit Získávání informací z banky Informace o zůstatcích na účtech Transakční historie na účtu s možností parametrického hledání Aktuální informace o kurzech cizích měn Zadávání aktivních transakcí Lze zadávat jednoduché aktivní transakce Dobíjení kreditu, případně platby za další mobilní služby (např. faktura) Modelování, případně založení termínovaných vkladů GSM Banking (SIM Toolkit) 18/09/2018
Výhody služeb GSM banking SIM Toolkit Mobilní telefon - velmi používané zařízení, které může mít klient neustále u sebe. Jednoduchost - je založeno na krátkých textových zprávách SMS s využitím technologie SIM ToolKit Bezpečnost – vstup do aplikace je chráněn kódem PIN a jednotlivé SMS zprávy jsou šifrované Přístup - 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce Flexibilita – možnost využití v podstatě odkudkoli i ze zahraničí GSM Banking (SIM Toolkit) 18/09/2018
Elektronické bankovnitcví Výhled do budoucnosti Dobíjení předplacených karet – rozšířit možnost dobíjení mobilních telefonů přímo z účtu i pro jiné kanály přímého bankovnictví než GSM Banking SIM Toolkit Implementace nové platformy mobilního bankovnictví - pro „chytré telefony“ a telefony s novými funkcemi a parametry Platební karty – informace o debetních i kreditních kartách prostřednictvím kanálů přímého bankovnictví Penzijní připojištění, stavební spoření – informace o nejvýznamnějších produktech dceřiných společností ČS a.s. E-SIPO – placení pravidelných výdajů elektronickou formou 18/09/2018
Úsek přímého bankovnictví Děkuji za pozornost Luboš Louda Úsek přímého bankovnictví Česká spořitelna, a.s. 18/09/2018