Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
PT – obecná charakteristika
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Systém kurikulárních dokumentů
Vzdělávání a jeho kategorie
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Soubor vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot Kompetence potřebuje každý jedinec pro své osobní naplnění a rozvoj, pro.
KURIKULÁRNÍ REFORMA RÁMCOVÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY et al.
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Příprava katechety a učitele náboženství
Taneční a pohybová výchova
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy RNDr. Jindřich Kitzberger náměstek ministra.
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
KURIKULÁRNÍ DOKUMENTY I
Zahájení tvorby ŠVP co nás čeká co je základem kurikulární reformy základní přístup sestavení pracovních týmů časový harmonogram.
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
Vzdělávání žáků s mentálním postižením
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
Průřezová témata.
Průřezová témata. Způsob zpracování Rozšíření prostoru vyučovacího předmětu Prostor pro integraci vyučovacích předmětů Prostor, ve kterém je možné realizovat.
Kurikulum.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
aktuální problémy současného světa
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
1 Učební osnovy v ŠVP Oborová setkání VÚP Praha. 2 Zásadní rozdíl na začátek  v RVP jsou stanoveny vzdělávací obory  v ŠVP vznikají na základě vzdělávacích.
Přednáška do předmětu Ekonomika školství 04. listopad 2005
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. KISK FF MU Brno Seminář Olomouc, 4. listopad 2015 Knihovníci a tajemství kurikula aneb RVP, KK a ŠVP.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Školní kurikulum Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 1. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková.
GLOBÁLNÍ ROZVOJOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ ZDROJE METODICKÉ PODPORY PaedDr. Markéta Pastorová
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Kurikulum: obsah školní edukace
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Květen ’19 VYUČOVACÍ PROCES Kurikulum. Výukové cíle, klíčové kompetence. Obsah vzdělávání - učivo. Jitka Jursová.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Transkript prezentace:

Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D. Kurikulum Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D.

Curriculum Běžet, běh, závod

Kurikulum Obsah veškeré zkušenosti, kterou žáci získávají ve škole a v činnostech ke škole se vztahujících, její plánování a hodnocení

Kurikulum Obsah veškeré zkušenosti, kterou žáci získávají ve škole a v činnostech ke škole se vztahujících, její plánování a hodnocení Co? Proč? Jak?

Kurikulum Obsah veškeré zkušenosti, kterou žáci získávají ve škole a v činnostech ke škole se vztahujících, její plánování a hodnocení Obsah Cíle, výstupy Plán

Úkol: Formy kurikula Pokuste se roztřídit jednotlivé ukázky podle forem kurikula. Navrhněte pro jednotlivé ukázky kurikula pojmenování.

Předepsané Hodnocené Realizované Nulové Dosažené Skryté Formy kurikula Předepsané Hodnocené Realizované Nulové Dosažené Skryté

Vzdělávací program Dvouúrovňový

Národní vzdělávací program Vymezuje kurikulum v daném státě Vytvořen a schválen MŠMT Formuluje cíle vzdělávání, učební plány, učivo

Rámcový vzdělávací program RVP ZV: 2005 RVP PV: 2007 RVP G: 2009 RVP OV: postupně pro jednotlivé obory 2007 – 2012 (6 vln) Na státní úrovni jsou zpracovávány rámcové vzdělávací programy (RVP) pro jednotlivé obory vzdělání. Tyto programové dokumenty konkretizují obecné cíle vzdělávání, specifikují klíčové kompetence důležité pro rozvoj osobnosti žáků, vymezují věcné oblasti vzdělávání a jejich obsahy, charakterizují očekávané výsledky vzdělávání a stanovují rámce a pravidla pro tvorbu školních vzdělávacích programů, včetně učebních plánů. Na základě rámcových vzdělávacích programů a pravidel v nich stanovených si jednotlivé školy vytvářejí své realizační programové dokumenty – školní vzdělávací programy. Dosud (ke 31. 12. 2012) byly vydány rámcové vzdělávací programy pro předškolní vzdělávání, pro základní vzdělávání (včetně programu pro základní školu speciální), pro 284 oborů středního vzdělávání, včetně konzervatoří, pro jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky a pro základní umělecké školy. ) v 1. vlně 63 oborů, ve 2. vlně 82 oborů, ve 3. vlně 82 oborů, ve 4. vlně 49 oborů a v 5. vlně 4 obory, v 6. vlně 1 obor

Rámcový vzdělávací program Zavedení nových pojmů: vzdělávací oblasti očekávané výstupy průřezová témata (OSV, Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Multikulturní výchova, Environmentální výchova, Mediální výchova) klíčové kompetence