12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Klíčová aktivita 04 Osobnostní a sociální rozvoj učitele MŠ Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
Hodnocení škol a školských zařízení
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Profese učitele – referenční rámec Mgr. Anna Doubková PaedDr. Karel Tomek Praha
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Vzájemná hospitační činnost
Vlastní hodnocení školy
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
Autoevaluační nástroje na naší škole
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Pedagogická diagnostika
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Evaluace v mateřských školách
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Pedagogická diagnostika
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce: Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Významn é faktory v hodnocen í osobnosti.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Evaluace v mateřských školách
Pedagogická diagnostika
Evaluace v mateřských školách
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
11. Portfolio dítěte Portfolio je uspořádaný soubor prací dítěte shromážděný za určité období, které poskytuje informaci o výsledcích dítěte, průběhu učení.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Evaluace v mateřských školách
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
Informace k PP2 a semináři
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
První zkušenosti s evaluací
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Model intenzivní podpory
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Transkript prezentace:

12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)

Další pojmy Sebehodnocení = nejčastější pojem používaný v praxi, často vnímaný jako synonymum sebereflexe

Profesní sebereflexe Sebereflexe dává možnost podívat se na sebe vlastníma očima s vědomím všech problémů a vlivů, které vnější pozorovatel nemusí ani postihnout. Sebereflexe umožňuje ujasnit si vlastní postupy ve vztahu k výsledkům vzdělávání, uvědomovat si svoje specifika = to vše s vědomím možností v řešení problémových oblastí, ale také posunů ve vlastní práci Sebereflexe by nemělo ustrnout v sebeobhajování zjištěného stavu, ale měla by vždy ukazovat cestu řešení problémů.

Sebereflexe Neuvědomělá (spontánní) Záměrná

Fáze sebereflexe 1. fáze – startovací: vychází ze zájmu učitele či jeho motivace k reflexi vlastní práce. 2. fáze – shromažďovací: zaměření na detaily své práce, posouzení její efektivity. 3. fáze – interpretační: v této fázi jde o vyvození závěrů ze zjištěných informací. 4. fáze – projektovací: plánování další pedagogické činnosti na základě výsledků sebereflexe.

Význam sebereflexe zabraňuje ve stereotypnosti práce umožňuje učiteli ověřovat nové metody naučit se předvídat možné důsledky přispívá k neformálnímu a systematickému sebevzdělávání stimuluje profesní růst učitele

Co ovlivňuje úroveň sebereflexe ochota jedince zabývat se sám sebou ochota a připravenost ke korekci vlastních postojů osvojení si sebereflektivních technik charakter sebepojetí úroveň ideálního já dostatečné množství a charakter podnětů k sebereflexi 

CO hodnotit? Školní vzdělávací program (RVP PV) Pracovní náplň zásady pro realizaci TVP Pracovní náplň Směrnice – platový předpis Kompetenční model

CO hodnotit? Způsob plánování (situační učení, období, spolupráce učitelek, zapojení dětí, rodičů….) Individualizace (vedení záznamů o dětech) Využívání metod a forem práce (metoda prožitkového a kooperativního učení, individuální a skupinová práce) Prolínání spontánních a řízených činností Okruhy a typy využívaných činností

Jak se hodnotit? NÁSTROJE: - Sebereflektivní deník Sebereflektivní rozhovor Videonahrávky Dotazník (formulář) Diskuse (ped. rady, neformální) Hospitace ředitelky Vzájemné návštěvy s kolegyněmi KRITÉRIA

Kritéria pro sebehodnocení učitelky MANUÁL obsahující kritéria: Plánování na třídě – spolupráce s kolegyní, využívání situačního plánování, východiska pro plánování, volená motivace (kritéria) Individualizace – častost záznamů o dítěti, způsob zápisu, plánování individuálního přístupu, přehodnocování výsledků u dítěte, úroveň dětí Prožitkové učení – jak daří realizovat znaky při práci ve třídě (kritéria) Komunikace a interakce s dětmi – jak se mi daří používat partnerský přístup a komunikaci (kritéria) Spolupráce – s kolegyní na třídě, s rodiči, základní školou, případně dalšími partnery Další vzdělávání – absolvované, přínos a využití v práci s dětmi Shrnutí – co se mi v práci daří, co se mi nedaří a co bych potřebovala (z dalšího vzdělávání, osobně pro svůj rozvoj apod.)

Nástroje Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA (projekt Začít spolu) Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy

PORTFOLIO osvědčení o absolvování dalšího vzdělávání záznamy ze samostudia sebehodnocení z předcházejících let hospitační záznamy fotodokumentace z akcí, které realizoval videonahrávky příspěvky do tisku další materiály dokladující úspěchy učitele

Osobnostní růst Plánování ve spolupráci s ředitelkou MŠ: další vzdělávání (semináře) časopisy samostudium – zpravidla četba odborné literatury Další (návštěva kolegyně, VTI…)