Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín 19. 10. 2017.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚZEMNÍ ROZHODOVÁNÍ POSTUPY PŘI EXISTENCI RŮZNÝCH NÁSTROJŮ ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ A RŮZNÝCH TYPŮ ÚZEMÍ Ing. arch. Miriam Blažková ÚÚR Brno říjen 2006.
Advertisements

Novela stavebního zákona ve vazbě na ustanovení § 50 návrh územního plánu
Uzavírání veřejnoprávních smluv
Stavební zákon po novele s účinností od
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
Regulační plán Regulační plán v řešené ploše stanoví -podrobné podmínky pro využití pozemků, -pro umístění a prostorové uspořádání staveb, -pro ochranu.
FRVŠ 1400/2010/F1/a Zkušebnictví a řízení jakosti staveb Proces 8 Užívání stavby.
POSUZOVÁNÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ V ČESKÉ REPUBLICE Zákon č. 100/2001 Sb. Posuzování vlivů na životní prostředí podléhají v zákoně vymezené záměry.
Zákon č. 184/2006 o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění) Zákon upravuje podmínky a)odnětí nebo omezení.
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
Nástroje územního plánování
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
Přezkum koordinovaného závazného stanoviska vydaného dle § 4 odst
Povodně 2010 Realizace převodu státních pozemků ze správy PF ČR do vlastnictví obcí nebo fyzických osob postižených povodněmi roku 2010, za účelem výstavby.
EIA – význam procesu s ohledem na navazující řízení Dana Kučová EIA – význam procesu při realizaci záměrů s ohledem na navazující řízení Zpracovala.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha - Bratislava
č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu
Proces pořizování územně plánovací dokumentace
Ochrana životního prostředí VE STAVEBNÍM PRÁVU
Stávající situace billboardů u silnic a případné návrhy opatření Ing
dobu platnosti rozhodnutí, má-li být delší, než stanoví zákon.
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
? Územní (prostorové) plánování ÚP
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
Výklad č. 84 č.j. 2551/ Společná řízení  k § 115 odst. 11 vodního zákona a § 140 správního řádu.
STAVEBNÍ POZEMKY Jiří Matějíček. Definování stavebního pozemku Stavebním pozemkem se rozumí: pozemek, jeho část nebo soubor pozemků, vymezený a určený.
Správní právo 3 Přednáška č. 6 JUDr. Veronika Vlčková
Uplatnění správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.) v režimu stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb.) Petr Průcha listopad 2009.
Právo životního prostředí II. Úvodní přednáška
Územní samospráva Obce
STAVEBNÍ ZÁKON Účinnost k Předpisy Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 68/2007.
Ochrana životního prostředí v rámci stavebního práva.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
Územně analytické podklady správních obvodů obcí s rozšířenou působností v území Jihomoravského kraje třetí / čtvrtá úplná aktualizace Územně analytické.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Zhodnocení nového stavebního zákona po roce účinnosti Bakalářská práce.
Vodní zákon a stavební zákon Vztah zákonů po novele.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Kanalizace – kdy bude??? Povolovací, přípravný a realizační proces kanalizace Martin Exner, starosta obce Nová Ves Nová Ves
SP4 - RD PROVÁDĚCÍ v ARCHICADU ing. arch. Vladimíra Jínová 13 - TEXTOVÁ ČÁST.
Stanoviska a vyjádření krajského úřadu po novele stavebního zákona zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění.
Územně plánovací dokumentace Vybrané problémy pořizování a zpracování ve vztahu k DO.
MĚSTSKÝ ÚŘAD VALAŠSKÉ KLOBOUKY STAVEBNÍ ODBOR DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ 13. A 20. BŘEZNA 2013.
Novela stavebního zákona a zákonů souvisejících
STAVEBNÍ ZÁKON Připravovaná novela SZ Základní změny v právní úpravě
Veřejnoprávní smlouvy
Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje
Povolení kácení dřevin rostoucích mimo les
dobu platnosti rozhodnutí, má-li být delší, než stanoví zákon.
Pozemkové úpravy v okrese Opava role SPÚ
Informace z porady MMR s kraji Zvíkovské Podhradí
Umisťování staveb.
ZÚR JMK zásady pro aplikaci Krajský úřad Jihomoravského kraje seminář
ZÚR JMK a ÚP seminář pro projektanty a pořizovatele
Stavební zákon Od října 2017.
Vyvlastnění a stavebně právní instituty omezující majetková práva VOSPaVS I Sylabus k tématu přednášky.
Umisťování staveb.
Stavební právo.
Setkání se starosty obcí Karlovarského kraje Téma: Novela stavebního zákona v oblasti územního plánování s účinností od VÝBĚR.
územního plánování na obcích v roce 2007
ROČNÍ SEMINÁŘ PRO VODOPRÁVNÍ ÚŘADY SKALSKÝ DVŮR
Stavební pozemky (teze)
Vrchní vodoprávní dozor rok 2016
Závazné stanovisko orgánu územního plánování
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Stavební přípravy a zásady Rekodifikace veřejného stavebního práva
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Transkript prezentace:

Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín 19. 10. 2017

Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Východiska právní úpravy Příslušnost k vydání závazného stanoviska Účely vydávání závazného stanoviska Obstarání závazného stanoviska Žádost o vydání závazného stanoviska Obsah závazného stanoviska Kritéria posuzování záměru Platnost a závaznost Přezkum závazného stanoviska

Východiska právní úpravy Stavební zákon § 4 § 6 odst. 1 písm. e) § 7 odst. 1 písm. c) § 90 odst. 2 § 96b (pro rozhodnutí nebo jiné úkony podle části třetí, hlavy III, dílu 4 a 5, § 126, § 127 a § 129) § 103 odst. 1 Správní řád § 149

Příslušnost k vydání závazného stanoviska Obecní úřad obce s rozšířenou působností – úřad územního plánování vydává v přenesené působnosti závazné stanovisko podle § 96b SZ, není-li příslušný krajský úřad Krajský úřad vydává v přenesené působnosti závazné stanovisko podle § 96b SZ u záměrů nacházejících se ve správních obvodech několika obcí s rozšířenou působností

Účely vydávání závazného stanoviska Posuzování změn v území [§ 2 odst. 1 písm. a) SZ] územní rozhodnutí o umístění stavby nebo zařízení (dále jen „umístění stavby“) územní rozhodnutí o změně využití území územní rozhodnutí o změně vlivu užívání stavby na území územní rozhodnutí o dělení nebo scelování pozemků územní rozhodnutí o ochranném pásmu

Účely vydávání závazného stanoviska veřejnoprávní smlouva o umístění stavby veřejnoprávní smlouva o změně využití území veřejnoprávní smlouva o změně vlivu užívání stavby na území územní souhlas o umístění staveb a jejich změn (stavebních záměrů uvedených v § 103 a v § 104 SZ při splnění podmínek podle § 96 odst. 1 SZ) územní souhlas o umístění stavby – změny všech staveb (při splnění podmínek podle § 96 odst. 1 SZ)

Účely vydávání závazného stanoviska územní souhlas o umístění stavby [všech staveb umisťovaných v ohraničených prostorech podle § 96 odst. 2 písm. e) SZ a za splnění podmínek podle § 96 odst. 1 SZ] územní souhlas o změně využití území [změna druhu pozemku podle § 96 odst. 2 písm. d) stavebního zákona, terénní úpravy podle § 96 odst. 2 písm. f) SZ a odstavné a další plochy podle § 96 odst. 2 písm. g) SZ] společný územní souhlas a souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru (§ 104 odst. 1 a 2 SZ) Nevydává se pro stavební záměry podle § 103 odst. 1 SZ v zastavěném území nebo v zastavitelné ploše.

Účely vydávání závazného stanoviska společné povolení (§ 94j a násl. SZ a § 94q a násl. SZ) souhlas se změnou v užívání stavby (§ 126 odst. 3 a § 127 odst. 2 SZ) povolení ke změně v užívání stavby (§ 126 odst. 3 a § 127 odst. 4 SZ) dodatečné povolení stavby (§ 129 odst. 2 a 3 SZ) opakované stavební řízení (§ 129 odst. 5 SZ) změna užívání dočasné stavby (§ 129 odst. 6 SZ) dodatečné povolení terénních úprav (§ 129 odst. 7 SZ) dokumentace EIA – příloha č. 4, část H zák. 100/2001 Sb.

Obstarání závazného stanoviska Obstará stavební úřad - je-li příslušný správní orgán zároveň orgánem územního plánování a stavebním úřadem (samostatné závazné stanovisko nebo v rámci koordinovaného stanoviska) Obstará žadatel – pokud stavebním úřadem bude obecní úřad obce s pověřeným obecním úřadem nebo obecní úřad základního stupně (specifika hl.m.Prahy a územně členěných statutárních měst) a pro speciální stavební úřad pro stavby podle § 15 odst. 1 písm. b) až d) SZ a pro jiný stavební úřad podle § 16 odst. 2 písm. d) SZ pro vydání společného povolení (§ 94j SZ)

Žádost o vydání závazného stanoviska Obecné náležitosti podání podle § 37 správního řádu Není speciální úprava požadavku na obsah žádosti a příloh, předpoklad jako u jiných závazných stanovisek předkládání dokumentace pro vydání územního rozhodnutí, společné dokumentace pro vydání společného povolení apod. V případě nedostatků podání - výzva k odstranění nedostatků podle § 37 odst. 3 správního řádu Konkurence s jinými závaznými stanovisky (?)

Obsah závazného stanoviska Záměr je přípustný z hlediska souladu s politikou územního rozvoje a s územně plánovací dokumentací a z hlediska uplatňování cílů a úkolů územního plánování (§ 96b odst. 3 SZ) Závazná část (předmět zmocňující ustanovení zákona) a odůvodnění (důvody, podklady a úvahy při hodnocení a při výkladu právních předpisů) (§ 149 odst. 2 správního řádu) Stanovení podmínek závazného stanoviska § 96 odst. 3 SZ a § 149 odst. 2 správního řádu Negativní závazné stanovisko (požadavky na odůvodnění)

Kritéria posuzování záměru Soulad s politikou územního rozvoje a územně plánovací dokumentací (zda předmětnou problematiku řeší, jestli ano, tak jak konkrétně s odkazem na obsah textové a grafické části) Soulad s cíli a úkoly územního plánování podle jednotlivých ustanovení § 18 a § 19 SZ, která se na daný záměr vztahují Srovnání stanovených požadavků s posuzovaným záměrem Soulad s evidovanými územními studiemi a případné odůvodnění odchylek (?)

Platnost a závaznost Závazné stanovisko platí 2 roky ode dne vydání (v odůvodněných případech 3 roky) - § 96b odst. 5 SZ Platnost závazného stanoviska nelze prodloužit při změnách podmínek v území (§ 96b odst. 6 SZ), nepozbývá platnosti, bylo-li vydáno rozhodnutí apod. Pro dané území lze vydat více závazných stanovisek pro různé záměry (§ 96b odst. 4 SZ) Změna závazného stanoviska ex offo - § 96b odst. 7 SZ – následný rozpor s politikou územního rozvoje nebo územně plánovací dokumentací – nelze po vydání rozhodnutí (souhlasu, uzavření veřejnoprávní smlouvy)

Přezkum závazného stanoviska Obecná úprava podle § 149 odst. 5, 6 a 7 správního řádu Zvláštní právní úprava podle § 4 odst. 9, 10 a 11 SZ (předmět aktuální ústavní stížnosti) Poznatky z dosavadní praxe a judikatury

Děkuji Vám za pozornost. Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Děkuji Vám za pozornost.