Seminář pro administrátory 18.10.2017 Chovanová Žaneta, JMK
Program SOmopro 3 Celkem projektů: 1. výzva: MU 4 projekty VUT 4 projekty 2. výzva: MU 6 projektů VUT 2 projekty ICRC 1 projekt MENDELU 1 projekt Celkem v programu SoMoPro 3 podpořeno 18 projektů.
Program SoMopro 3 17 projektů v realizaci 17 projektů –Smlouva podepsána 17 projektů – vyplacena zálohová platba 70 % z maximální výše dotace 1 projekt – realizace od 1.1.2018 Název prezentace/přednášky
Průběžná zpráva Odevzdání průběžných zpráv: Do 30 kalendářních dnů od uplynutí období, za něž je průběžná zpráva předkládána. (čl.3.8 Smlouvy o poskytnutí dotace) 3 části: Průběžná zpráva o projektu. Průběžná zpráva o finančním řízení projektu. Potvrzení o pravdivosti, úplnosti a správnosti údajů. 1x listinná, 1x elektronická forma. Název prezentace/přednášky
Závěrečná zpráva Odevzdání do 30 kalendářních dnů od ukončení realizace projektu. Poskytovatel závěrečnou zprávu schválí do 60 kalendářních dnů, do 30 kalendářních dnů od schválení závěrečné zprávy vyplacení zbývající části dotace. 4 části: Průběžná zpráva o projektu Průběžná zpráva o finančním řízení projektu Žádost o platbu Potvrzení o pravdivosti, úplnosti a správnosti údajů 1x listinná a 1x elektronická forma Název prezentace/přednášky
Průběžná a závěrečná zpráva Musí obsahovat následující doklady: Fotokopie výpisu z bankovního účtu projektu za předmětné období, Doklady k převodu finančních prostředků mezi projektovým účtem a provozním účtem, Pracovní smlouvu s hostující vědcem (včetně platového výměru), Doklad o odděleném zaúčtování účetních operací za předmětné období, Kopie článků odevzdaných k publikaci. Název prezentace/přednášky
Průběžná a závěrečná zpráva Poskytovatel/administrátor je oprávněn požádat příjemce o doplnění či změnu průběžné/závěrečné zprávy nebo o doložení dalších relevantních dokladů a podkladů (čl.9.6.PpP). Příjemce je povinen do 7 kalendářních dnů od obdržení žádosti požadované doklady dodat. U všech průběžných i závěrečných zpráv bude mimo výše zmíněné doklady vždy požadováno doložení veškerých relevantních výpisů z účtu, všech faktur, účetních dokladů, mzdových listů atd. Název prezentace/přednášky
Příspěvky projektu Příspěvek na osobní náklady (LA) Doložit pracovní smlouvu (AJ + ČJ). Doložit platový výměr. Doložit mzdové listy (lze nahradit): Doložit čestné prohlášení o obdržení mzdy. Výplata mezd – pouze bezhotovostně. Jméno Druh pracovně právního vztahu Hrubá mzda v měsíci Počet odpracovaných hodin Pojistné na ZP v Kč Pojistné na SP v Kč Další zákonné odvody v Kč Hostující vědec/ PhD. student Náhrada za mzdové listy – tabulka (jméno osoby (vědec či PhD.student), druh pracovně právního vztahu, HM, počet odpracovaných hodin, ZP, SP, další zákonné odvody) Název prezentace/přednášky
Příspěvky projektu Příspěvek na osobní náklady (LA) Příjemce: není oprávněn zadržovat žádné platby náležející dle smlouvy hostujícímu vědci, je povinen vyplatit hostujícímu vědci mzdu v plné výši dle finančního plánu projektu, „mzdou v plné výši“ se rozumí mzda v Kč přepočtená z částky ve EUR/CZK použitým pro přepočet výše zálohové platby (27Kč/25,50Kč). V závěrečném vyúčtování se pro přepočet nákladů na mzdu použije směnný kurz ECB odpovídající průměru denních směnných kurzů za dané vykazované období (celková doba realizace projektu). Nástroj na výpočet je uveden v Ppp. Název prezentace/přednášky
Příspěvky projektu Příspěvek na náklady spojené s vědeckou aktivitou (RTN) Náklady na pořízení spotřebního materiálu a vybavení nezbytných pro realizaci projektu Náklady na účast na konferencích a vzdělávacích kurzech Náklady na cestovné, poplatky za vědecké časopisy, poplatky za členství ve vědeckých asociacích atd. Název prezentace/přednášky
Příspěvky projektu Příspěvek na ostatní přímé náklady (OC) Náklady související s mobilitou hostujícího vědce Příspěvek na částečné nebo úplné pokrytí zvýšených osobní nákladů, nákladů spojených s vědeckou aktivitou Lze jej použít k financování členů týmu, zejména doktorandů (úhrada vykazována z kapitoly 3) Příspěvek na režijní náklady Paušální částka 500EUR/měsíc (čl.8.13 PpP) Povinnost čerpat průběžně Na vyžádání prokázat skutečné vynaložení nákladů OC - V rámci průběžné zprávy ve vyúčtovací tabulce bude čerpání zaznamenáno v kapitole 3.
Platby v hotovosti Vše platit z projektového účtu. Na projektovém účtu nesmí být evidovány platby, které nesouvisí s projektem. V případě refundace za kalendářní čtvrtletí- do 30 kalendářních dnů od konce takového kalendářního čtvrtletí. Výjimky uvedeny v čl. 8.5 Ppp – např. platby spojené s cestovními náhradami, pokud obchodník neakceptuje bezhotovostní platbu – nutné prokázat. V případě drobných nákupů využít platební karty
Označení účetních dokladů Příjemce je povinen zajistit, aby na projektovém účtu do doby obdržení dotace byly dostatečné finanční prostředky nutné k realizaci projektu. Výpis z projektového účtu a veškeré doklady související s konkrétním projektem musí být označeny registračním číslem projektu a uvedením textu „program SoMoPro 3“.
Platby nesouvisející s projektem „mylná platba“ „nezpůsobilý výdaj“
DPH Změna oproti SoMoPro II DPH je nezpůsobilým výdajem pouze pro příjemce, kteří si mohou odečíst DPH na vstupu, pro ostatní příjemce je DPH způsobilým výdajem.
Změny projektu Včas informovat o veškerých změnách v rámci projektu, není možné pouze zpětně reportovat v průběžné zprávě! Nejde o krátkodobý proces (především u podstatných změn). Změnu možné realizovat až po schválení/podpisu dodatku. Žádost v anglickém i českém jazyce. Změny nepodstatné a podstatné.
Nepodstatné změny Písemná žádost administrátorovi. Souhlas/nesouhlas administrátora do 15 kalendářních dnů ode dne doručení žádosti. Žádost možné podat kdykoliv před ukončením projektu. Např. změna popisu položek RTN.
Podstatné změny Písemná žádost administrátorovi. Žádost schvaluje poskytovatel – formou písemného dodatku ke smlouvě (do 90 kalendářních dnů ode dne doručení žádosti). Příjemce je oprávněn podat žádost o podstatnou změnu nejpozději do 90 kalendářních dnů před ukončením realizace projektu. Např. změna ovlivňující cíle projektu atd. více čl.6.2 Smlouvy.
Ostatní Způsobilé výdaje = jsou vynaloženy v průběhu realizace projektu (od data zahájení do data ukončení), vynaložení = výdaj byl uhrazen převodem finančních prostředků bezhotovostně/hotově a dnem vynaložení se rozumí den, kdy k takové úhradě došlo VÝJIMKA: Mzdové výdaje je možné hradit do 1 měsíce po skončení období, za které jsou poskytovány.
Ostatní Při mailové/písemné komunikaci vždy žádáme o uvádění čísla a názvu projektu. Metodické dohlídky V průběhu roku 2018 budou provedeny u všech projektů metodické dohlídky v místě realizace projektu. Musí být přítomen administrátor projektu (hostující vědec na svém pracovišti). Z naší strany minimálně 1 pracovník JMK a 1 pracovník JCMM. Smlouvy a dodatky zveřejňuje v registru smluv poskytovatel.
Kontakty: chovanova.zaneta@kr-jihomoravsky.cz nohejlova.barbora@kr-jihomoravsky.cz benisova.klara@kr-jihomoravsky.cz Název prezentace/přednášky
Ing. Žaneta Chovanová, BA chovanova.zaneta@kr-jihomoravsky.cz Děkuji za pozornost Ing. Žaneta Chovanová, BA chovanova.zaneta@kr-jihomoravsky.cz