Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Advertisements

Způsobová slovesa v angličtině MUST
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Modal verbs (Způsobová slovesa)
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Rozkazovací způsob.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Modální- způsobová slovesa
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_32_INOVACE_3C20 Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Modal And Related Verbs.
DUM DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ANGLIČTINA Mgr. Kateřina Kasanová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Should, ought to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DUM DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ANGLIČTINA Mgr. Kateřina Kasanová
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Modal verbs Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_108 ZŠ Jenišovice.
Přítomný čas prostý Present Simple Tense Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_179 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Modal verbs of probability in present and past Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_08 Název materiálu: Modální slovesa – gramatická cvičení Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_59.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Modal verbs I. Modální slovesa I.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_07
Vyjádření možnosti/pravděpodobnosti pomocí may, might, could, will
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_58.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Modální slovesa VY_22_INOVACE_07 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Modal Verbs Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C15.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Must, needn´t, may, mustn´t Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
 ANOTACE  Anotace:  Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá ze cvičení určených k upevnění.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What will you be able to do tonight? We will be able to dance tonight!
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_18.
Vyjádření možnosti/pravděpodobnosti pomocí may, might, could, will Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Modal verbs – could, should, would Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
WAY TO WIN 7 UNIT 1 : Způsobové sloveso MUST, CAN + +zápor.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Texty jsou vlastní originální tvorbou autora.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Modal verbs.
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA I. (Modal verbs I.)
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Modal verbs

Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must

Modální slovesa se liší od ostatních sloves: Následuje po nich infinitiv bez to You can use father's car I may go out tonight. Ve 3 os.č.j. v přítomném čase prostém nepřibírají – „s“ This must be your book. Sue should phone her husband.

Otázky a zápor tvoří bez pomocného slovesa Can you write it for me? Mike can't swim. Nemají (netvoří) infinitiv a příčestí – musí se použít opis

Can (could) Can (could) – mohu, umím (mohl, mohl by) I can speak French. Can you swim? He could play chess. I couldn't understand it. opisný infinitiv od can – to be able to

Can (could) se používá pro žádost, could je zdvořilejší, formální Can (could) I leave my bag here? Can we carry your (bags) luggage?

May (might) May (might) – mohu, smím x možná Might – menší míra pravděpodobnosti She may not be here on Tuesday. We may go to Scotland at weekend.

May v otázce – žádost o dovolení-(may I…….?) Velmi formální nabídka pomoci– - May I open the window? - Opisný infinitiv od may – to be allowed to

Shall Shall I………..? - otázka nebo návrh co dělat - zdvořilá nabídka, že něco udělám Shall we pay now? Shall I put the milk in the fridge? Shall I make you some tea?

Should (shouldn't) Should (shouldn't) – měl (neměl) bych, bys You should be more polite. He shouldn't drive so fast.

Would Would I would like – žádost, chtěl bych, dám si... I'd like a kilo of these red apples. Nabídka, pozvání Would you like to come?Would you like a sandwich? Vyjadřuje co chceme dělat (místo want) I'd like to learn Russian.

Must Must muset x 100% jistota (určitě) You must be at home at 7. This must be Peter. v otázce – je to nutné? Must you talk so loud?

Must v záporné větě - mustn't – nesmíš You mustn't smoke here v záporné větě – needn't – nemusíš You needn't hurry. We have a lot of time. Opisný infinitiv od must – to have to

Cvičení Přeložte do anglického jazyka: Mohu vám pomoci? Dáte si něco k pití? Paul umí španělsky. Musím zavolat matce. Měli bychom jít domů. Chtěla bych vidět Paříž. Alice určitě přijde. Nesmíte používat mobil v letadle. Možná bude pršet. Nemusíte tam chodit.