Edukační standardy Beharková Natália.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hodnocení efektivity výuky z pohledu pedagogiky
Advertisements

M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Management Ing. Jan Pivoňka.
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
Projektový management
Hodnocení škol a školských zařízení
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Vzdělávání zaměstnanců Střediska sociálních služeb městské části Praha 9 je finančně podpořeno z Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Inspekce kvality sociálních služeb
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Vlastní hodnocení školy
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Ošetřovatelský proces
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Koncepce ošetřovatelství
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Vzdělávací moduly  systém prakticky zaměřeného vzdělávání  postihuje široké spektrum dovedností potřebných k úspěšnému předkládání a řízení projektů.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Rozhodovací procesy.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
INFORMAČNÍ SYSTÉMY CVIČENÍ: Semestrální projekt Podmínky udělení zápočtu Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení.
ROZHODOVÁNÍ Osnova: 1. Východiska
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
Případová studie Seminář 2014.
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
ZÁSADY KONCIPOVÁNÍ LOGISTICKÝCH SYSTÉMŮ KAPITOLA 5: VZTAH STRATEGIE PODNIKU A LOGISTICKÉHO PLÁNOVÁNÍ, CÍLE, METODY A NÁSTROJE PLÁNOVÁNÍ, POSTUPOVÉ KROKY.
Modely obecně. Co je model? Použití v každodenním životě Něco, co není skutečné, ale má ke skutečnosti velice blízko Např. umělohmotné modely letadel.
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
Ošetřovatelský proces
Pedagogická diagnostika
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1.LF UK Mgr. Pavla Kordulová
1 Postup při provádění inspekce v místě poskytování sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví Magistrát hlavního města Prahy.
PRINCeGON – metodika řízení projektů Ministerstva vnitra
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Teorie auditu, fáze auditu, správné auditní postupy, Audit podle ISO Doc. Ing. Michal Voldřich CSc. Ing. Jan Pivoňka ing. Rudolf Ševčík Ph.D.
Didaktické prostředky Předměty a jevy sloužící k dosažení vytýčených cílů, zahrnují vše, co vede ke splnění výchovně-vzdělávacích cílů (Maňák, Švec, 2003)
Téma 13: Finanční plánování
Česká koncepce oboru ošetřovatelství.  Vychází z: - Koncepce ošetřovatelství České republiky z roku 1998, - respektuje doporučení: Organizace spojených.
Přednáška č. 9 Hodnocení veřejných zakázek Úvod do veřejných zakázek a věcné hodnocení Ladislav Kavřík
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Praha, duben 2016.
Didaktické zásady edukačního procesu
Zajištění kvality studijních programů
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB
Systém managementu jakosti 3
Ukazatele kvality Program školení.
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Ošetřovatelský proces Mgr. Hana Kašparovská Září 2013
První zkušenosti s evaluací
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Budoucnost domácí péče
farmakovigilanční audit
Transkript prezentace:

Edukační standardy Beharková Natália

Edukační standard Dohodnutá norma, měřítko, kritérium pro zajištění profesionální kvality edukace Určitá dosažená úroveň kvality edukační činnosti u pacienta, jednotlivce, rodiny, skupiny má vliv na kvalitu edukace umožní objektivní hodnocení edukace závazný pro všechny edukátori vytyčuje minimální požadavky, které musí být při edukaci naplněny smysl – koordinace rozsahu a obsahu edukace, tak aby nebyla omezena kreativita

Formulace edukačního standardu jasná, srozumitelná, cíle reální a dosažitelné

Náležitosti edukačního standardu I. Téma edukace – zaměření Charakteristika standardu (strukturální; procesuální – postupy, činnosti; hodnocení výsledků) Cíl edukace – výsledek edukace – jaké vědomosti, zručnosti má edukant získat (cíl jasný, srozumitelný, reálný, dosažitelný) Míra závaznosti – pro koho je standard určen, kdo se jim musí řídit Doba platnosti standardu Kontrola standardu – jak často proběhne kontrola standardu, kdo je oprávněn vykonávat kontrolu + podpis odpovědné osoby Místo realizace

Náležitosti edukačního standardu II. Určení kritérií, která zajistí plnění standardu Strukturální kritéria: materiální předpoklady - jaké pomůcky budou potřebné - názorné pomůcky, dokumentace … organizační předpoklady - kde a kdy bude edukace probíhat - vhodné prostředí a čas, zabezpečení kontaktu s blízkými P/K personální předpoklady - kdo bude edukovat - edukátor, edukační tým Procesuální kritéria (popis postupu edukace - podrobné rozpracování edukačních aktivit dle logického uspořádání a kontinuity Kritéria výsledku - jaký má být výsledek edukace; - určují jakou úroveň edukace chceme docílit; - hodnotí, jaké vědomosti nebo zručnosti edukant získal (vědomosti, zručnosti a postoje), jak byl s procesem edukace spokojen

Audit – součást standardu Hodnotí plnění stanovených kritérií ve standardu (struktura, proces, výsledek) Název auditu Auditoři a kontrolované osoby Datum a podpisy Hodnotí se plnění jednotlivých kritérií metodou: pozorování sestry při výkonu/edukace pozorování P/K v průběhu edukace dotazování – pokládání kontrolních otázek pro edukanta, pro edukátora kontrola pomůcek kontrola prostředí kontrola dokumentace (záznam o edukaci) hodnocení postupů edukátora při plánování edukace vyhodnocení realizace edukace efektivnost týmové spolupráce v průběhu edukace hodnocení edukace podpornými osobami Kontrolní kritéria jsou hodnoceny odpovědí: ANO - splnil (1 bod) NE - nesplnil (0 bodů) Součet všech bodů prezentuje výsledek o ne/splnění standardu na základě stanoveného kritéria Plný počet bodů 100 % standard je splněn XY součet bodů 80 - 99 % standard je částečně splněn XY součet bodů méně než 80 % standard nesplněn

Literatúra: Juřeníková, P., Zásady edukace v ošetřovatelské praxi Praha: Grada, 2010 ISBN 978-80-247-2171-2 Magurová D., Majerníková Ľ. Edukácia a edukačný proces v ošetrovateľstve, Martin: Osveta, 2009, s. 155, ISBN 978-80-8063-326-4