Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Advertisements

32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Podmět (Po) - opakování
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Podmět a přísudek. Vedlejší věta podmětná a přísudková
Větné členy, základní větné členy
Grafické znázornění věty jednoduché
Doplněk Český jazyk - 7. ročník.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
PODMĚT ● Vyjadřuje, o kom, o čem vypovídá přísudek ● Ptáme se 1. pádem – Kdo, co? ● Nejčastěji vyjádřen podstatným jménem, zájmenem. ● Může být vyjádřen.
Podmět Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0107 Název sady:
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek ve vzdělávání na základní škole OP VK Podmět.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÝ EKVIVALENT
DOPLNĚK Mgr. Michal oblouk.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Větné členy PŘÍSUDEK.
MGR. MICHAL OBLOUK PŘÍSUDEK. základní větný člen s podmětem tvoří základní skladební dvojici, mluvnicky na něm závisí vyjadřuje, co podmět dělá, co se.
Rozvíjející větné členy - opakování -
PŘÍSUDEK Mgr. Michal Oblouk.
69.1 Stavba věty jednoduché, základní skladební dvojice
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Rozvíjející větné členy - opakování -
Skladba – základní skladební dvojice Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
OB 21 – CJL VĚTNÉ ČLENY - PODMĚT A PŘÍSUDEK. PODMĚT ● Je základním větným členem ● Ptáme se na něj kdo? Co? ● Nejčastěji bývá vyjádřen podstatným jménem,
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
PODMĚT A PŘÍSUDEK  Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory  Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/  Datum:  Autor: Mgr. Miroslava.
PODMĚT JIRKA ŠTĚKAL SE ROZPLAKALA ZAPADALO MODRÁ PES ONA HOLČIČKA
OB – VVP- HUM – PAV - CJL – M –
Vy_32_INOVACE_79_Přísudek 7.třída
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_274_ČJ8
PODMĚT.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
5 Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr. Nataša Bartoníčková Název: VY_12_INOVACE_ČESKÝ JAZYK A LITERATURA_2_15.TVAROSLOVÍ Téma:
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_12   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Základní větné členy - podmět
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_08
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
VEDLEJŠÍ VĚTA PODMĚTNÁ
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr. Nataša Bartoníčková Název: VY_12_INOVACE_ČESKÝ JAZYK A LITERATURA_2_19.PODMĚT Téma: PODMĚT Číslo projektu: CZ. 1.07/1.4.00/21.2349   Anotace Materiál obsahuje poučení o jednom ze základních větných členů – podmětu. Součástí jsou věty určené k procvičování.

ZÁKLADNÍ SKLADEBNÍ DVOJICE PODMĚT A PŘÍSUDEK

PODMĚT Tvoří s přísudkem základní skladební dvojici. Vyjadřuje původce nebo nositele děje - přísudek o něm něco vypovídá. Ptáme se otázkou kdo, co? a přísudkem. Základem je nejčastěji podstatné jméno nebo zájmeno, ale může být i jiným slovním druhem. Může být holý, rozvitý nebo několikanásobný, vyjádřený, nevyjádřený, všeobecný.

PODMĚT MŮŽE BÝT VYJÁDŘEN Podstatným jménem: U dveří stála sestra. Zájmenem : Naši už konečně přijeli. Číslovkou: Každý desátý dostane odměnu. Infinitivem: Křičet v lese se nemá. Příslovcem: Jeho neustálé proč nám už vadilo. Citoslovcem: Hlasité hurá se rozléhalo sálem. Zpodstatnělým přídavným jménem: Sytý hladovému nevěří.

PODMĚT MŮŽE BÝT Holý: U přijímacích zkoušek budou spolužáci. Rozvitý: U přijímacích zkoušek budou známí spolužáci. Několikanásobný: U přijímacích zkoušek budou spolužáci i spolužačky. Všeobecný: Hlásili to v rozhlase (oni –děj se vztahuje na blíže neurčené lidi. Nevyjádřený: Byla jsem spokojena( já ).

ÚKOLY K PROCVIČOVÁNÍ VYHLEDEJ PODMĚTY VYJÁDŘENÉ, NEVYJÁDŘENÉ, ROZVITÉ A NĚKOLIKANÁSOBNÉ . URČI, KTERÝM JSOU SLOVNÍM DRUHEM: Hosté se posadili na svá místa. V divadle hrají novou divadelní hru. Správnou odpověď se už nikdo nedozví. Žáci i učitelé z naší školy odjeli do školy v přírodě. Páté družstvo získalo cenu za nejlepší výkon. Mladší uvolnili místo starším. I dospělí lidé někdy chybují. Dospělý si brzy uvědomil, jakou chybu udělal. Viděl jsem nový film. Někdo to rád horké. Eva, Pavel a Jarmila se dohodli, že pojedou na společný víkend. Odhazovat v lese odpadky se nemá. Bylo slyšet hlasité žbluňk. Peníze nám rozměnila pokladní.