ZEMĚ I. PŘÍRODNÍ SÍLY - ČESKÝ JAZYK – 5. r ZEMĚ I. PŘÍRODNÍ SÍLY - ČESKÝ JAZYK – 5. r. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, HOŘICE, HUSOVA 11 VY_32_INOVACE 2_78
NÁZEV DIGITÁLNÍHO UČEBNÍHO MATERIÁLU: Přírodní síly AUTOR: Mgr. Věra Tauchmanová STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): 7.3.2011 Žáci doplňují i, y po měkkých a tvrdých souhláskách VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT (VE KTERÉM BYL MATERIÁL ODUČEN): Český jazyk KLÍČOVÉ KOMPETENCE: vedeme žáky k samostatné a rychlé orientaci v textech různého zaměření - zadáváme úkoly, které vedou žáky k osvojování si základních jazykových a literárních pojmů - zohledňujeme rozdíly ve znalostech a pracovním tempu jednotlivých žáků MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: prvouka, přírodověda, vlastivěda, zeměpis, dějepis, OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Určovat samohlásky a souhlásky Rozlišovat tvrdé, měkké a obojetné souhlásky TYPICKÁ VĚKOVÁ SKUPINA: 4.r. praktická škola Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vítr – dopiš i,í,y,ý V_tr je horizontáln_ prouděn_ vzduchu v atmosféře. Je vyvolan_ rozd_ly v tlaku vzduchu a rotac_ Země. Př_ jeho pop_su nás zaj_má jeho směr, r_chlost a ochlazovací úč_nek. Rychlost a směr větru se měř_ pomoc_ anemometru Vítr je odpradávna nič_cím ž_vlem i pomocníkem člověka. V_chřice spolu s povodněm_ jsou největším zdrojem škod v podm_nkách středn_ Evropy, př_ poslední velké vichř_ci v listopadu 2004 došlo k poničen_ velké část_ lesů Vysok_ch Tater. Vítr je jedním z hlavních činitelů působících erozi a zvětráván_ hornin. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Odkazy a citace http://tintonax.blog.cz/0906/severni-vitr http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%ADtr Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.