NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Advertisements

ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_06_Matematika pro 7.ročník_Opakování na čtvrtletní práci - 2.čtvrtletí Téma: Opakování na čtvrtletní.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST MATEMATIKA 7. ROČNÍK ZŠ výklad Základní škola Ostrava – Hrabová Paskovská 46 Software: Microsoft Office PowerPoint 2003.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Aritmetická posloupnost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Stopy zvířat Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Obvod a obsah mnohoúhelníků
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
MATEMATIKA Aritmetická posloupnost Příklady 2.
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
FUNKCE – vlastnosti Co znamená rostoucí funkce?
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
MATEMATIKA Logaritmické rovnice.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pythagorova věta – příklady
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
VY_12_INOVACE_Pel_III_13 Funkce – kvadratická funkce
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Opakování na 3. písemnou práci
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
MATEMATIKA Kvadratická funkce Příklady.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2880 ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT NÁZEV A ČÍSLO MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_07_S11-M-9 VYTVOŘENO: únor 2013 AUTOR: Zdeňka Špinlerová VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace VZDĚLÁVACÍ OBOR: SADA: Matematika pro 9. ročník NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Nepřímá úměrnost

ANOTACE: Materiál slouží k seznámení s nepřímou úměrností (definice, graf). Prohlubuje znalosti a dovednosti v rýsování grafů funkcí. OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Žák se seznámí se pojmem funkce – nepřímá úměrnost. Procvičí si rýsování grafů v pravoúhlé soustavě souřadnic. ROČNÍK: 9. DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: Prezentace STUPEŇ A TYP VZDĚLÁVÁNÍ: Základní vzdělávání – druhý stupeň POMŮCKY: Učebnice - kalkulačka CÍL – INOVACE: Podporuje aktivní výklad i opakování učiva s využitím interaktivní tabule METODICKÉ POKYNY: Žáci doplňují myšlenkovou mapu pomocí pera

FUNKCE MATEMATIKA 9. ročník

FUNKCE Nepřímá úměrnost

Nepřímá úměrnost 25 m y = 𝟖𝟎𝟎 𝒙 Obsah obdélníku je 800 m2. Závěr: Délka jedné strany je 32 m. Jak dlouhá bude délka druhé strany obdélníku? Obsah obdélníku je 800 m2. y 25 m x Dokážete vyjádřit závislost délky pozemku na jeho šířce pomocí vzorce? y = 𝟖𝟎𝟎 𝒙 Závěr: Kolikrát se délka jedné strany zvětší, tolikrát se délka druhé strany zmenší. Říkáme, že délka jedné strany je nepřímo úměrná délce druhé strany.

Vyčtete z grafu přibližné rozměry obdélníku vyznačené šipkami. Nepřímá úměrnost Jak vypadá graf vyjadřující závislost délek stran obdélníku při stejném obsahu? y = 𝟖𝟎𝟎 𝒙 Vyčtete z grafu přibližné rozměry obdélníku vyznačené šipkami. [16,50], [25,32] [32,25], [40,20]

Nepřímá úměrnost Nepřímá úměrnost je funkce vyjádřená vzorcem y = 𝒌 𝒙 , kde k je libovolné reálné číslo různé od nuly Definičním oborem (pokud není uvedeno jinak) jsou všechna reálná čísla různá od nuly. Grafem nepřímé úměrnosti je HYPERBOLA

Nepřímá úměrnost procvičení Sestrojte graf nepřímé úměrnosti y = 𝟐 𝒙 Jejíž definiční obor tvoří čísla -3, -2, -1, - 1 2 , - 1 3 , 1 3 , 1 2 , 1, 2, 3 1

Nepřímá úměrnost procvičení Sestrojte graf nepřímé úměrnosti y = 𝟐 𝒙 Jejíž definiční obor tvoří čísla -3, -2, -1, - 1 2 , - 1 3 , 1 3 , 1 2 , 1, 2, 3 1

Nepřímá úměrnost procvičení Sestrojte graf nepřímé úměrnosti y = - 𝟐 𝒙 Jejíž definiční obor tvoří čísla -3, -2, -1, - 1 2 , - 1 3 , 1 3 , 1 2 , 1, 2, 3 2

Nepřímá úměrnost procvičení Sestrojte graf nepřímé úměrnosti y = - 𝟐 𝒙 Jejíž definiční obor tvoří čísla -3, -2, -1, - 1 2 , - 1 3 , 1 3 , 1 2 , 1, 2, 3 2

Kliknutím na obrazce zkontrolujete správnost svého řešení. Nepřímá úměrnost 3 Zapište rovnici nepřímé úměrnosti, do jejíhož grafu patří bod A[2,-6] Výpočet: Výpočet: y = 𝑘 𝑥 -6 = 𝑘 2 │. 2 -12 = k y = −𝟏𝟐 𝒙 KONTROLA 4 Rozhodni, které z následujících bodů patří do grafu funkce y = −𝟏𝟐 𝐱 [2,-6] [-2,6] [3,-4] [-3,4] Kliknutím na obrazce zkontrolujete správnost svého řešení. [-2,-6] [-3,-4]

Zdroje ODVÁRKO, Oldřich a Jiří KADLEČEK. Matematika pro 9. ročník základní školy. 2. vyd. Praha: Prometheus, 2004, 90 s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 978-80-7196-282-3.