Slovesa SER a ESTAR, slovesný tvar HAY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLOVKY, POZDRAVY, NÁRODNOSTI
Advertisements

Úvod do studia jazyka – 4. Gramatika Morfologie.
Anglický slovosled (oznamovací věty)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
sloveso BÝT ve španělštině
Počitatelná podstatná jména
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY_22_INOVACE_1.2.7.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_06
COUNTABLE AND UNCOUNTABLE NOUNS
Presente de ESTAR + GERUNDIO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_02
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
El verbo estar Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
stručný přehled a závěrečné procvičení
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Španělsko a Portugalsko
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Countability – some, any VY_22_INOVACE_03 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_432_Popis obrázku AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová ROČNÍK,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Popis obrázku (6.ročník)
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Enviando y recibiendo mensajes Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
El verbo hay Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
El verbo ser Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vazba „going to“ 7.ročník (k učebnici Projekt 3)
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
IMPERFECTO x INDEFINIDO
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
La salud Autor: Mgr. Ivana Maťátková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Existenční vazba THERE IS / THERE ARE
Z ÁKLADY ŠPANĚLŠTINY Seznámení s osobními zájmeny a nepravidelným slovesem „SER“ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva.
PROFESIONES Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_351.ŠPJ.34 ¿Qué hora es ?- prezentace.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_353.ŠPJ.34 En el hotel - prezentace.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Kateřina Průšová Název materiálu:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
FRASES HECHAS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN
Neurčitá zájmena SOME, ANY, NO
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Přítomný průběhový čas The present continuous tense
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ZÁJMENA NEURČITÁ A ZÁPORNÁ
STUPŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
SER ESTAR HABER Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: mgr
SER ESTAR HABER Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
Buscando empleo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Šimonková Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785.
ACUSATIVO DATIVO JEHO=HO – JI - JEHO/JI JEMU/JÍ/VÁM JE JIM.
Popis obrázku (6.ročník)
En el golfo de Carpentaria, al norte de Australia, entre los meses de septiembre y noviembre, se produce un fenómeno extraordinario, de una belleza inigualable:
Transkript prezentace:

Slovesa SER a ESTAR, slovesný tvar HAY Stručný přehled pro zacházení s vyjadřováním ‘být’ ve španělštině

SER udávání času (Son las tres y diez. Hoy es lunes) národnost (Soy checo.) neměnné vlastnosti - vzhled a povaha(Juan es alto. Es simpático, también) udávání času (Son las tres y diez. Hoy es lunes) původ (Somos de Praga.) povolání (Es abogada.)

ESTAR nálada, zdravotní stav, duševní rozpoložení proměnlivé stavy (Francisco está enfermo. Estoy triste.) stav jako důsledek či výsledek předcházejícího děje (La mesa está rota.) umístění v prostoru (Barcelona está en Cataluña.) ¿A cuántos estamos hoy? některá slova mění význam (Este chico es muy malo.= zlobivý, Dolores está mala.= nemocná)

VAZBA S ’HAY’ vazba se slovesným tvarem hay přibližně odpovídá anglické existenční vazbě ‘there is, there are’ Používáme ji, když místo popisujeme nebo uvádíme, zda se tam nějaká věc nachází nebo nikoliv. Nepoužíváme ji pro uvádění konkrétních informací o předmětu. (Hay dos tiendas en esta calle. ¿Hay una oficina de correos por aquí?)

Ke každému z výrazů doplňte pravidla, kdy se používá: SER = ESTAR = HAY =