Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Často slyšíme věty: Led je lehčí než voda Železo je těžší než peří Má však železná jehla větší hmotnost než peří v peřině?
Advertisements

Atmosférický tlak a jeho měření. Částice plynů konají neustálý neuspořádaný pohyb a mají mezi sebou velké mezery. Plyny jsou stlačitelné a rozpínavé.
Vlastnosti látek − hustota Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy.
VLASTNOSTI KAPALIN POVRCHOVÉ NAPĚTÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_29.
PASCALŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_15_29.
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Fyzikální veličiny Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_11_Tlak Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Var Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/15 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
V LASTNOSTI PLYNŮ Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Fyzikální vlastnosti vlasu
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výroba pěnových cukrovinek
Rovnice ve slovních úlohách IV.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Měření objemu pevného tělesa
ARCHIMÉDŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_29.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vlastnosti plynů.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
TEPLOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_12_29.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Barva světla, šíření světla a stín
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vlastnosti látek − hustota
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
VY_32_INOVACE_645_PILOVÁNÍ MATERIÁLU Název školy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měsíční fáze
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
VY_32_INOVACE_
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Vlastnosti plynů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Neživá příroda - vzduch
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Atmosférický tlak a jeho měření.
Základní škola, Jičín, Soudná 12
Vlastnosti látek − hustota
Základní škola, Jičín, Soudná 12
Hromadné dokumenty opakující se pro kolekci osob
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název: Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název školy: Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název: VY_32_INOVACE_02_c_11_Tlak vzduchu Sada: Fyzika VII. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Jan Havlík

Název: Tlak vzduchu Autor: PaedDr. Jan Havlík Anotace: Prezentace slouží k výkladu učiva o významné fyzikální veličině – tlaku vzduchu, která nás obklopuje a se kterou se stále setkáváme. Tato výkladová prezentace je ukončena písemnou prověrkou. Metodické zhodnocení: Prezentace použita při výkladu jako názorný doplněk. Tato prezentace byla odpilotována dne 25.11.2013 v VII. třídě ZŠ Jičín, Soudná 12.

Tlak vzduchu Vzduch Vzduch nás obklopuje ze všech stran, zaujímá všechny prázdné prostory. Je ve vodě, v různých předmětech, rostlinách, je i v těle člověka a zvířat. Je velmi lehký a neviditelný. Ale existují způsoby, jak ho „uvidět“ a zvážit.

Tlak vzduchu Kde se nachází vzduch? Proč? Pokus 1 : Papír se ve vodě nenamočí Pomůcky: sklenice, pingpongový míček, ubrousek, větší nádoba s vodou (průhledná) Výsledek: Voda se nedostala dovnitř sklenice. Míček leží na dně téměř na suchém místě, ubrousek je suchý. Proč? Vzduch, který je uvnitř sklenice,  nedovolí, aby voda pronikala dovnitř a namočila ubrousek.

Tlak vzduchu Pokus 2: Jak se přesvědčíme, že je ve sklenici vzduch? Výsledek: Ze sklenice unikají bublinky a stoupají vzhůru. U hladiny praskají.  Voda proniká do sklenice, míček stoupá nahoru, ubrousek se namočí. Proč? Ve sklenici je vzduch, uniká z ní a stoupá nahoru protože je lehčí než voda.  Na jeho místo proniká voda. ZÁVĚR : VZDUCH JE VŠUDE. ZABÍRÁ  JAKÝKOLI  PRÁZDNÝ PROSTOR, I TEN NEJMENŠÍ.

Tlak vzduchu Kolik váží vzduch? Přidaný nebo vypuštěný vzduch má jistou hmotnost. Je známo, že 1 metr krychlový vzduchu má hmotnost 1,24 kg.

Tlak vzduchu Tlačí vzduch? Kolem naší Země je vzduchový obal, který se nazývá atmosféra. Její tloušťka je okolo 1 000 km. Atmosféra způsobuje tlak na všechny předměty na Zemi. Ale nikdo to nevnímá. Na dospělého člověka tlačí asi 15 t vzduchu. I když  nevnímáme tento tlak, můžeme ho změřit. VZDUCH TLAČÍ ZE VŠECH STRAN, DOKONCE I ZESPODU  NAHORU.

Tlak vzduchu VZDUCH SE PŘI ZAHŘÍVÁNÍ ROZPÍNÁ A SNAŽÍ SE ZAUJMOUT VÍCE MÍSTA NEŽ STUDENÝ VZDUCH (zvětšuje svůj objem). Horký vzduch je lehčí než studený.

Tlak vzduchu Písemná práce : 1. Vzduch je všude kolem nás. Je to plyn. Tím víte, že plyn je stlačitelný a rozpínavý. a) kam se rozpíná vzduch třeba v pneumatice na vašem kole b) když zvážíte samotné jedno kolo s pneumatikou prázdnou a s pneumatikou nahuštěnou. Které kolo je těžší? c) proč je toto nahuštěné kolo těžší? 2. Proč piloti létající ve velkých výškách používají dýchací přístroje? 3. Atmosférický tlak pomáhá při určování………………… 4. Tlak vzduchu měříme……………………………………….

PowerPoint - Zdrojová banka Klipart Použité zdroje: PowerPoint - Zdrojová banka Klipart