Základní škola a mateřská škola Bohdalov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počátky řecké civilizace a velká kolonizace
Advertisements

Řecko – balkánský poloostrov
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Registrační číslo projektu:
Starověké Řecko I. počátky.
Peloponéský poloostrov
Číslo: VY_32_INOVACE_26_10 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Mykénská.
VY_32_INOVACE_Dj.9.18-Mínojská kultura-prezentace
Egejská kultura Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi egejské kultuře.
Jméno autora: Mgr. L.Krivjanský Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Tematický okruh: Období antiky.
Název: STAROVĚKÉ ŘECKO Autor: Mgr. Eva Vondrková
MINOJSKÁ CIVILIZACE ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Egejská oblast Mykénská kultura
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Název Mykénské Řecko Předmět, ročník Dějepis, prima Tematická oblast
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 6. ročník ZŠ Předmět: Dějepis Autor: Mgr. Tomáš Bicek Základní.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda Název: VY_52_INOVACE_0502_Bulharsko Téma: Bulharsko Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha AUTOR: Marian Hrabovský NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Pravěk a Starověk TEMA: Vývoj společnosti v pravěku a starověku ČÍSLO PROJEKTU:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor : Mgr. Kateřina Poživilová Datum/období: listopad 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Minojská Kréta a mykénské Řecko Název sady: Staroorientální.
ŘECKÉ DĚJINY ŘECKÉ DĚJINY. Pojem ANTIKA označuje kulturu starověkého ŘECKA a ŘÍMA rok 0 – zlom letopočtu 14. stol. př.n.l.476 n.l. období rozkvětu mykénské.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
Člověk a společnost, Dějepis
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Člověk a společnost, Dějepis
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
Vývoj člověka Ontogeneze.
Člověk a společnost, Dějepis
Nad mapou Evropy VY_32_Inovace_05KR-3
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Člověk a společnost, Dějepis
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Mykénské období ( st .př.n.l.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Člověk a společnost, Dějepis
Člověk a společnost, Dějepis
STAROVĚKÉ ŘECKO.
VY_32_INOVACE_218_Mykénská civilizace
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola Bohdalov NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.3806 ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis ROČNÍK: 6. NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_02_2D-Mykény AUTOR: Mgr. Hana Kafková DATUM TVORBY: Prosinec 2013 OVĚŘENÍ: 8. ledna 2014 ANOTACE: Prezentace seznamuje žáky s tzv. mykénskou kulturou, tedy dějinami města Mykény ve starověku. Slouží k vizualizaci učiva a jako zápis do sešitu. Závěrečné úkoly upevní získané poznatky.

Mykény

Mykénské období ( 1600 – 1200 př. n. l.) vyspělá civilizace ve městě Mykény Zamysli se! Proč jsou na bráně zobrazeni lvi?

Lví brána v Mykénách Obr 1

zlatá Agamemnonova maska Obr 2 zlatá Agamemnonova maska

rozkvět narušen útoky mořských národů nevíme o nich žádné podrobnosti přišly z moře Obr 3

kolem r. 1000 př. n. l příchod nových řeckých kmenů – Dórů úplný konec mykénského období

Vyber správné možnosti: 1) Co dokazuje vyspělost Mykén? nález zlaté masky a pozůstatky Lví brány nález velkého množství soch to, že Mykény dodnes stojí 2) Kdo přerušil rozkvět Mykén? Dórové lidé z moře mořské národy 3) Kdo zapříčinil úplný konec mykénské civilizace?

Pokus se na příští hodinu zjistit, kdo to byl Agamemnón. Řešení: 1 a, 2 c, 3 a Další úkol: Pokus se na příští hodinu zjistit, kdo to byl Agamemnón.

Zdroje a citace: Ilustrace – kliparty MS Office Obrázky: MONNIAUX, David. Wikipedia [online]. [cit. 2.12.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Mycenae_lion_gate_dsc06382.jpg DIEBUCHE. Wikipedia [online]. [cit. 2.12.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/34/MaskeAgamemnon.JPG AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia [online]. [cit. 2.12.2013]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/55/Seapeople.jpg Ilustrace – kliparty MS Office Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Hana Kafková.