Alena Klapalová albra@seznam.cz MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová albra@seznam.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Advertisements

Ing. Milan Balcer oddělení obnovitelných zdrojů energie Energetická legislativa Novela vyhlášky č. 194/2007 Sb.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Měření výkonu ekonomiky 2. seminář – TNH 2
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
model fungování a praxe
Integrovaný inspekční plán Marcel Stigter Koncepční poradce DCMR
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Zavádění nového produktu na trh
Rakouská škola TNH 1 (DET-6)
Kód vzdělávacího materiálu:
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Podstata marketingu.
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Výrobní faktory v organizaci
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Společenská odpovědnost ve školství
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Marketingové nástroje
Vítejte na Marketingu.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Zaměstnanecký vztah jako psychologický a právní problém
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Odměňování zaměstnanců
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Eva Tomášková Základní ekonomické pojmy Ekonomické souvislosti právní úpravy obchodních společností 2. přednáška.
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
Digitální učební materiál
Ing. Veronika Dostálková MBA
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Marketing a management 2. ročník
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Česká společnost pro jakost
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Sociální podnikání Sociální firma.
Transkript prezentace:

Alena Klapalová albra@seznam.cz MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová albra@seznam.cz

STRUKTURA PŘEDNÁŠEK: 1. Produkt jako předmět směny a management kvality 2. Management kvality – historický vývoj 3. Proces managementu kvality 4. Řízení procesů v podniku a jeho ekonomické souvislosti v managementu kvality 5. Odvětvové systémy a přístupy managementu kvality 6. ISO 9000:2000 jako systém managementu kvality 7. Metody a techniky používané v managementu kvality 8. Metody měření spokojenosti zákazníka 9. Model EFQM Excellence, Malcolm Baldridge a metoda Balanced ScoreCard v managementu kvality 10. Institucionální rámec managementu kvality 11. Legislativa a hodnocení kvality produktu 12. Systém ochrany zákazníka a spotřebitele v EU a ve světě 13. Systém ochrany zákazníka a spotřebitele v ČR

Produkt jako předmět směny a management kvality DEFINICE KVALITY kvalita versus jakost – K= „mající (vysokou) hodnotu, J – určitá úroveň kvality – kategorie, třída Platón – „poiotes“ – stupeň znamenitosti, dokonalosti, výtečnosti, excelence Cicero – řes. „qualis“ – „jakého druhu“ – qualitas, qualitat – lat. ČSN EN ISO 9000:2000 “Jakost je definována jako schopnost souboru znaků výrobku nebo procesu plnit požadavky zákazníků”, resp. ….míra (anebo stupeň), s jakou soubor charakteristik splňuje požadavky…“ Feigenbaum - K … je souhrn vlastností, v důsledku kterých je produkt schopný uspokojit potřebu, pro kterou byl vytvořený kvalita je pojem spojený s procesem hodnocení, s očekáváním a potřebami a požadavky jedné strany ve vztahu k nabídce druhé strany, resp. k určitému objektu hodnocení + SUBJEKTIVITA

PRODUKT def.: cokoliv, co může být nabízeno na trhu k uspokojení přání nebo potřeb…“

Vrstvy produktu Idealizovaný očekávaný produkt Rozšířený produkt Obecná užitečnost Konkrétně použitelný produkt Potenciální produkt

Druhy a hierarchie potřeb a motivace Maslow Herzberg uspokojovatelé frustrátory Potřeby seberealizace Potřeby ocenění Sociální potřeby Potřeby bezpečnosti Deklarované Nevyslovené Neuvědomělé Fyziologické potřeby

Hodnota pro zákazníka „Hodnota pro zákazníka je zákazníkem vnímaná preference a hodnocení těch atributů produktu, atributů činnosti a důsledků vzniklých v procesu jejich využití, které umožňují (anebo zabraňují) dosahovat cíle a záměry spojené s požadovanou hodnotou.“ (WOODRUFF, R.B., (1997) H = užitky/náklady Kotler: „přidaná hodnota“ = hodnota produktu + hodnota služby + hodnota personálu + hodnota image/ cena v penězích + cena času + cena energie + cena psychiky Čas a hodnota ex-ante“ - před nákupem transakční - v čase nákupu ex-post - ponákupní - při používání dispoziční -po použití (odvozená)

Kvalita a klasifikace produktu Kvalita a positioning Kvalita a klasifikace produktu Kvalita a výrobková řada http://eshop.vodafone.cz/hs.htm?lang=cs Kvalita a znaky kvality http://www.expertshop.cz/kompakt/Digitalni-fotoaparat-Canon-PowerShot-A430

Gutman: „means-end chain model“ Komplex hodnot Atributy produktu/ znaky kvality Komponenty užitků konečné konkrétní abstraktní funkční socio- psychologické instrumentální http://mizuno.merrell-mizuno.cz/k_22-NEUTRAL-RUNNING/p_187-Wave-Pursuit-2