Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úloha státu v tržní ekonomice
Advertisements

Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Hospodářská politika státu
Agregátní poptávka a nabídka
Ing. Jaroslava Syrovátková Katedra podnikové ekonomiky
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.10 Ročník2. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Finanční právo Zdenka Papoušková, 2013.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Nástroje makroekonomické politiky státu VY_32_INOVACE_
2. října 2013VY_32_INOVACE_100215_Hospodarska_politika_statu_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.05 Ročník2. ročník.
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Výukový program: Ekonomické lyceum Název programu: Hospodářská politika státu Vypracoval : Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.01 Ročník3. ročník.
MONETÁRNÍ POLITIKA květen 2013 VY_32_INOVACE_EKO_060215
Hospodářská politika. Hospodářská politika (HP) je souhrn cílů, nástrojů, rozhodovacích procesů a opatření státu v jednotlivých oblastech ekonomické reality.
CZ.1.07/1.3.45/ Ekonomické kompetence v občanském životě pro učitele Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název.
Národohospodářské soustavy a hospodářská politika Ing. Vojtěch Jindra.
Hospodářská politika. HP je souhrn cílů, nástrojů, rozhodovacích procesů a opatření státu. Cíle: 1) plná zaměstnanost 2) cenová stabilita 3) růst ekonomiky.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy:Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.01 Ročník2. ročník.
Stát a národní hospodářství
Základy ekonomie Seminář 10..
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_89 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_Úč25.01 Ročník1. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E18.15 Ročníktřetí.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.07 Ročník1. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.12 Ročník3. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E20.17 Ročník2. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.01 Ročník2. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.10 Ročník1. ročník.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Veronika Poláčková Název materiálu:
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.17 Ročník3. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.08 Ročník1. ročník.
Hodnocení a odměňování pracovníků OBSAH: 1.Náklady podniky 2.Výnosy podniku 3.Hospodářský výsledek podniku 4.Použití zisku z hlediska podniku 5.Použití.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.12 Ročník1. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.13 Ročník1. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUM VY_32_INOVACE_E21.05 Ročník 2.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.19 Ročník1. ročník.
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
Ekonomie Makroekonomie Cíle a nástroje hospodářské politiky.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E18.13 Ročníktřetí.
Bankovnictví Téma 2: Centrální bankovnictví 1.Soudobé funkce centrální banky 2.Centrální banka jako subjekt monetární politiky 3.Centrální banka jako zdroj.
Fiskální politika Pavel Seknička.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Ekonomika– národní hospodářství
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Nezaměstnanost (a agregátní nabídka)
Hospodářská politika státu
Hospodářská politika VY_32_INOVACE_40_815
Hospodářská politika - cíle, nástroje a nositelé TNH 2 (S-3)
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Hospodářská politika Jakub Axman, IV. E,
Ekonomika Makroekonomie - AD 4. Ing. Miroslava Farmačková
Základy ekonomie Seminář 10..
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Transkript prezentace:

Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, 695 03 Hodonín Registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0412 Označení DUM VY_32_INOVACE_E20.05 Ročník 2. ročník nástavbového studia podnikání Tematická oblast a předmět Národní hospodářství Ekonomika Název učebního materiálu Stát jako specifický subjekt národního hospodářství Autor Mgr. Lenka Horňáčková Datum vytvoření 19. 1. 2013 Anotace Učební materiál je určen pro žáky nástavbového studia podnikání. Prezentace slouží k inovativnímu výkladu učiva o státu jako specifickém subjektu národního hospodářství. Zároveň obsahuje řešené úlohy k prověření získaných znalostí. Prezentace zahrnuje 14 snímků, při jejichž zhotovení byly použity animace.

STÁT JAKO SPECIFICKÝ SUBJEKT NÁRODNÍHO HOSPODÁŘSTVÍ OBSAH Dvě role státu v národním hospodářství Hospodářská politika státu Řešené úlohy Zdroje

1. DVĚ ROLE STÁTU V NÁRODNÍM HOSPODÁŘSTVÍ Jaké dvě role hraje stát v národním hospodářství? První role státu Stát působí v ziskovém sektoru. Druhá role státu Stát působí v neziskovém sektoru.

Role státu v ziskovém sektoru Stát zde vystupuje v roli podnikatele. Jeho základním cílem je dosahování zisku. Jakým způsobem stát podniká? Vlastní určitý podíl v soukromých firmách. ČEZ, a.s. Zřizuje státní podniky. DIAMO, s.p.

Role státu v neziskovém sektoru Stát zde vystupuje v roli poskytovatele statků a služeb pro veřejnost na neziskovém principu. Základním cílem je uspokojování veřejně prospěšných zájmů. Jaké veřejně prospěšné zájmy stát uspokojuje? Bezpečnost Vzdělávání Sociální služby apod.

2. HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA STÁTU Co se skrývá pod pojmem hospodářská politika státu? Takové jednání státu v národohospodářské sféře, které směřuje k dosažení konkrétních cílů. A jaké jsou hlavní cíle hospodářské politiky? Stabilizovat cenovou hladinu. Zvyšovat velikost a tempo růstu produkce. Snižovat nezaměstnanost. Dosáhnout vyrovnané platební bilance se zahraničím.

Které nástroje stát využívá k dosažení těchto cílů? Rozpočtová politika Peněžní a úvěrová politika STÁT Obchodní politika Důchodová a sociální politika

Co tvoří příjmovou stránku rozpočtu? A jaké jsou výdaje rozpočtu? Rozpočtová politika Je zaměřena na utváření příjmové a výdajové stránky rozpočtu. Co tvoří příjmovou stránku rozpočtu? A jaké jsou výdaje rozpočtu? Daně Státní výdaje na nákup veřejných statků a služeb. Poplatky Výplata sociálních dávek, podpor v nezaměstnanosti. Cla Apod. Apod.

Peněžní a úvěrová politika Je zaměřena na regulaci a kontrolu úrokových sazeb a množství peněz v oběhu. Jaké nástroje zahrnuje peněžní a úvěrová politika? Stanovení limitu pro poskytování úvěrů. Nákup nebo prodej státních cenných papírů centrální bankou. Stanovení úrokové sazby, za kterou mohou obchodní banky získat úvěr od centrální banky. Apod.

A co patří mezi hlavní nástroje obchodní politiky státu? Obchodní politika Je zaměřena na obchodní vztahy České republiky se zahraničím. A co patří mezi hlavní nástroje obchodní politiky státu? Stanovení finanční pomoci při vývozu zboží. Stanovení maximálního množství pro dovoz určitého zboží. Stanovení dovozního cla. Stanovení hygienických norem pro dovoz daného zboží. Apod.

Důchodová a sociální politika Je zaměřena na zlepšování základních životních podmínek obyvatelstva. Jaké nástroje využívá důchodová a sociální politika? Stanovení výše minimální mzdy. Regulace cen určitého zboží. Valorizace důchodů. Stanovení výše sociálních dávek. Apod.

3. ŘEŠENÉ ÚLOHY 1. Zodpovězte následující otázky. Jakým způsobem stát podniká? Vlastní podíl v soukromých firmách nebo zřizuje státní podniky. Definujte hospodářskou politiku státu. Jednání státu v národohospodářské sféře, které směřuje k dosažení konkrétních cílů. V jaké roli vystupuje stát v neziskovém sektoru? V roli poskytovatele veřejných statků a služeb.

Prodej státních cenných papírů 2. Přiřaďte jednotlivé nástroje k příslušným politikám. Celní tarif DPH Sociální dávky Limity úvěrů Minimální mzda Dovozní kvóty Prodej státních cenných papírů Výdaje na školství Rozpočtová Peněžní a úvěrová Obchodní Důchodová a sociální

4. ZDROJE Použitý text je tvorbou autora. Prezentace neobsahuje obrázky.