NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Advertisements

Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Název: Honoré de Balzac Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
Realistický román.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Kritický realismus v literatuře
Romantismus.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_42_8TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.14 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici povídek a románů, jejich hlavní znaky a dělení. Žáci se seznámí s nejznámějšími.
Autor: Bc. Eva Doležalová
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Realismus Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Božena Němcová Babička Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Émile Zola Život Émila Zoly Tvorba Díla – Rougon-Macquartové Zabiják
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Číslo:VY_32_INOVACE_24_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Victor Hugo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Romantismus.
HONORÉ DE BALZAC Otec Goriot Veronika Vojtajová Sexta.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_12_LITERATURA.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Punk, reggae,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ. AUTOR: Mgr. et Bc. Michaela Bumbová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09: Literární druhy a žánry TÉMA: Literární žánr.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_15 Český jazyk a literatura – Příběh, který nikdy.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_Český jazyk – 9. ročník TÉMA: Životopis ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
 NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Vážná artificiální.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení H. de Balzaca Ročník / obor.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Český jazyk – 9. ročník TÉMA: Náročnější případy vlastních jmen ČÍSLO.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastAntika Datum vytvoření RočníkPrvní ročník gymnázia Stručný.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_20_LITERATURA.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Alchymista Paulo Coelho.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Klasicismus a osvícenství
VY_32_INOVACE_CJ.6.A.19 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.A.19_jules_verne Název:
VY_32_INOVACE_05_Literatura 19. století Romantismus
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Kritický realismus v literatuře
TÉMA: NIKOLAJ VASILJEVIČ GOGOL AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Karel Hynek Mácha Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
ŠABLONA III/2 REALISMUS V 19. STOLETÍ Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
„Moudré ucho neposlouchá, co hloupá huba povídá.“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Albert Camus Název : VY_32_inovace_13 Český jazyk a literatura –
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Milan Kundera - Žert Název : VY_32_inovace_18 Český jazyk a literatura.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Francie
SVÉDSKO 1.
Kritický realismus - úvod
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_Český jazyk – 9. ročník TÉMA: Honoré de Balzac ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.1262

ANOTACE Žáci se formou pezentace seznámí s obdobím realismu a jeho francouzským představitelem Honoré de Balzacem. Po přečtení ukázky z románu budou žákům položeny základní otázky vztahující se k textu.

REALISMUS Z latinského slova realis = věcný, skutečný. Uplatňuje se v literatuře již v 18. století, ale k jeho rozvoji dochází až v 19. století. Snaha zobrazovat okolní svět ve skutečné podobě tak, aby byly dodrženy všechny místní, časové i společenské souvislosti. Rozvíjí se spolu s romantismem ovšem na rozdíl od citovosti v romantismu, zdůrazňuje racionální, rozumovou stránku.

Honoré de Balzac 1799 -1850 Francouzský představitel realismu a romantismu, jeden z největších spisovatelů 19. století. Bývá považován za zakladatele kritickorealistického románu. Po studiu práv se rozhodl pro dráhu spisovatele a začal psát dobrodružné romány, ale bez velkých úspěchů. Byly neprodejné. Zadlužil se a začal svá díla vydávat sám. Díky tomu se zadlužil do konce svého života. Romány psal hlavně pro zaplacení dluhů. http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Balzac.jpg

DÍLO Je autorem rozsáhlého cyklu, který nazval Lidská komedie. Evženie Grandetová (1833) Otec Goriot (1834) a mnoho dalších.

Evženie Grandetová (1833); francouzský realistický román z cyklu Lidská komedie; součást cyklu Studie mravů. Stručný obsah: Tragický příběh nešťastné lásky třiadvacetileté Evženie, jež je spolu s matkou plně ovládána despotickým a skrblickým otcem Felixem. Ten ničí štěstí své dcery jen proto, aby vyplacením věna nezmenšil své bohatství. Dobový kontext: Francie, přelom 18. a 19. století, provinční město, dobová atmosféra porevoluční Francie. Jazykové zpracování: Dílo je psáno spisovnou češtinou, do které vstupuje několik archaismů (renta, kropenka).

Otázky a úkoly Setkali jste se již v literatuře s postavou lakomce, hrabivce? (Např. v díle Lakomec od Moliéra, Ermino Lakota v Dekameronu.) Na základě ukázky se pokuste charakterizovat postavu Grandeta. (Lakomý, chamtivý. Ztráta peněz pro něj znamená šílenství, ztrátu smyslu života. Je zaslepen touhou po bohatství.) Popište vztah Evženie ke svému otci. (Věrná, obětavá, starostlivá.) Uvědomte si, jakou roli ve vašem životě hrají peníze a sestavte svůj žebříček životních hodnot.

CITACE V prezentaci byly použity vlastní materiály autorky dne 4. 11. 2012. Obrázek: otevřená galerie Microsoft Office 4.11. 2012.