AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08- 09_LÉTO

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ 04_ Lidé a čas Kalendář (SADA ČÍSLO 2)
Advertisements

VY_32_INOVACE_ 19_ Rozmanitost přírody Zelenina (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_ 11_ Rozmanitost přírody Ovoce (SADA ČÍSLO 2)
možnosti: -spustit prezentaci na interaktivní tabuli -na centrálním PC -pracovat ve dvojicích / jeden PC jako náhled a druhý na aktivní činnost/ -jeden.
možnosti: -spustit prezentaci na interaktivní tabuli -na centrálním PC -pracovat ve dvojicích - / jeden PC jako náhled a druhý na aktivní činnost/
TEXTOVÝ EDITOR WORD CO SE NAUČÍME : 1. Základy psaní z klávesnice 2. Soubor 3. Velikost písma 4. Barva písma 5. Druh písma.
Zpracování a využití informací
Člověk a jeho svět Evropa a svět Evropa a svět XVIII VY_32_INOVACE_18 Sada 14 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
MSŠZe a VOŠ Opava Projekt: Moderní environmentální vzdělávání v přírodě Kvíz: modul č. 5 „Ovocný sad“ Význam ovoce a zeleniny Z písmensprávných odpovědí.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
LIDÉ A ČAS KALENDÁŘNÍ ROK.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Mgr. David Vencl Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaInformatika NázevWord.
UŽITKOVÉ ROSTLINY.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.11 Název pro školu:
Podzimní a zimní měsíce
Základní škola a Mateřská škola Chlebičov DUM 57. Březen 2012 Jarní a letní měsíce.
Práce s textem (Word 2010)-kopírování
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/6.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno,
TEXTOVÝ EDITOR WORD CO SE NAUČÍME: 1. Základy psaní z klávesnice 2. Soubor 3. Velikost písma 4. Barva písma 5. Druh písma Dostupné z Metodického portálu.
INFORMATIKA 9 MS Excel IV. III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Léto Název sady: Člověk a jeho svět 2.ročník Číslo projektu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_11 _Moje rodina TÉMA:
ZELENINA - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:INFORMATIKA Ročník:7. Tematický okruh:Seznámení s programem MS Excel Název učiva:Návod na používání programu MS Excel Prezentace.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice AUTOR: Vondráková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 09_ Houby TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
ROČNÍ OBDOBÍ VY_32_INOVACE_1C_11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Příroda živá a neživá.
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ZELENINA
LÉTO.
Ovocné stromy Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ Ovocné stromy
Autor: PaedDr. Jana Čechová Název : VY_32_INOVACE_7A13Prv2_Druhy plodů
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace MS Excel - Buňka Název : VY_32_inovace_03 Informatika - MS Excel.
ROČNÍ OBDOBÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Vkládání a úprava textů v prezentaci
Neživá příroda – roční období, střídání dne a noci
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
Autor: Mgr. Radana Marelová
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_12_PODZIM TÉMA: PODZIM
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
VY_32_INOVACE_ PRV.2R.1B.1 ROK a ROČNÍ OBDOBÍ fotografie - vlastní.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Helena Petrůvová Název: VY_32_INOVACE_20_PRVOUKA_LÉTO.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
ROČNÍ OBDOBÍ - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
  AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_NAŠE TĚLO
Květinové jarní probuzení VY_32_ INOVACE_01_03
Začni kliknutím na modré tlačítko.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.1.Bal.18_Léto Datum: 26.
Semafor pro chodce VY_32_INOVACE_5A_11
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Léto v přírodě Autor:
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Kořen, stonek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
PLANETA ZEMĚ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08- 09_LÉTO NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice   AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08- 09_LÉTO TÉMA: Člověk a jeho svět, přírodopis 4. ročník, Rozmanitost přírody, Léto  Datum tvorby: 29. dubna 2013  Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3424

A N O T A C E : Materiál je určen pro procvičení a opakování tématu LÉTO ve 4. ročníku ZŠ. Je určen pro 2 vyučovací hodiny. Žáci pracují nejprve samostatně na svých PC stanovištích, pak společně s učitelem na interaktivní tabuli = kontrola a doplnění. Tím je zajištěna aktivní účast všech žáků. U některých snímků je vložena poznámka s návodem, jak mají žáci postupovat při plnění interaktivních úkolů.

L É T O – určete pravdivá tvrzení označte v tabulce červeně písmeno se správnou odpovědí, žlutě ostatní písmena NENN J S L A U H O N C D E A N O N E Léto začíná 21. června Tento den se nazývá „návrat slunce“ Dny v létě jsou krátké, noci dlouhé Mezi letní měsíce patří i SRPEN Léto končí podzimní rovnodenností Léto je doba zrání většiny plodů rostlin Nápověda: označ správné písmeno, pak otevři záložku „Barva písma“ = A a vyber barvu. TAJENKA : ______________________ SESTAVTE SLOVO ZE ZBYLÝCH PÍSMEN :___________________________

Letní louky jsou plné kvetoucích rostlin správný obrázek rostliny přetáhněte do prázdných okének v prví řadě Pampeliška lékařská Kopretina bílá Jahodník Pomněnka modrá Pryskyřník prudký Nápověda : klikni na obrázek a tažením myši ho přetáhni na správné místo. Uvolni stisk .

V létě dozrávají plody zeleniny. Které to jsou V létě dozrávají plody zeleniny. Které to jsou? Dopište na řádek pod obrázkem: ------------------------- -- ---------------------- Nápověda: klepni levým tlačítkem na textové pole, najdeš ho mezi obrazci na liště / je to A v obdélníčku /. Pak klepni levým tlačítkem nad řádku a už můžeš psát. --------------------- ---------------------------------- ----------------------------------

I toto jsou plody letní zeleniny. Doplňte jejich názvy . ------------------------- --------------------------- Pracuješ stejně, jako na snímku č. 5. Jaké druhy plodové zeleniny známe? 2. Uveďte příklad: Listová 2. P---------------- 3. C--------------------- K------------------------ Kapusta ----------------- --------------------- ------------------------ 2. Co obsahuje zelenina? _________________________

DOZRÁVAJÍOBILNINY Jaký polní plevel je na obrázku vlevo? ---------------------------- Klepni pravým tlačítkem myši do hranaté závorky – Text. Napiš název obilniny a potvrď opět klepnutím . JEDNA DŮLEŽITÁ OBILNINA CHYBÍ. Která je to? Napiš vpravo! Na obrázcích chybí: _________________

V SADECH DOZRÁVÁ OVOCE – pojmenujte ovoce na obrázcích. Jaký druh plodu to je? Opět použij pro psaní textové pole --------------------------- --------------------------------- -------------------------------- -------------------------- --------------------------------- --------------------------------

O V O C E Hádanky – kdo jsem ? Pokuste se najít příslušný obrázek na internetu . B/ To já jsem větší, asi 6 – 10 cm v průměru. Moje slupka je narůžovělá až načervenalá a chráněná drobným chmýřím. Obsahuji hodně sladké šťávy a mám vrásčitou pecku. A/ Jsem asi 3 – 7 cm velká, kulatá. Mám oranžovou slupku i dužinu. Uprostřed mám plochou pecku. Maminka ze mne dělá marmeládu a kompot. C/Jsem peckovice modré až fialové barvy. Mám menší plochou pecku. Jím se syrová, ale i kompot ze mne je výborný. O mých knedlíkách byla složena i písnička. D/Jsem malá – jen 1 – 2 cm, kulátá. Červená až temně fialová I já mám uprostřed pecku. Moje dužnina je bílá až narůžovělá. Také ze mne jsou výborné kompoty a také bublanina. Hledání na internetu /příklad/: www.seznam.cz, do vyhledávače např. třešeň, vyber např. www.wikipedia.org

LESNÍ PLODY Doplňte věty: V horkém letním dnu je v lese příjemný_____________ . Za slunného dne jehličnatý les krásně ______________ . Sbíráme drobné lesní _____________ . Pozor, některé lesní plody jsou _________________ . Za příznivého počasí rostou v lese všechny druhy _____ . Poznat lesní plody podle listů není snadné. Dokážete to? Na obrázcích jsou v pořadí, ve kterém v létě kvetou bor--------- m----------- br----------- o---------- ------------------------ ----------------------- ------------------------ -----------------------

Léto je také vhodnou dobou pro sběr léčivých rostlin. Prohlédněte si některé z nich zde na obrázku i v atlasu rostlin - /viz www dole/ doplňte název. Vyhledejte v nákupním seznamu pro školy, která část rostliny na obrázku se sbírá. Webovou stránku otevřete označením příslušné adresy stiskem ctrl+ zároveň stisknutím pravého tlačítka myši ------------ modrá sedmikráska --------- ---------- -lékařská ---------- dvoudommá -------------------- ----------------------- -------------------- ------------------- http://www.bylinymikes.cz/fotky1/fotos/_c_95SKMBT_C22413040309470.pdf http://www.bylinymikes.cz/cz/atlas

Fotografie: Vlastní fotogalerie autorky