AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_12_Ryby,
Advertisements

TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Zvířata na farmě Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_13_Zvířata na farmě Téma: Člověk.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ PŘÍRODOPIS NA II. STUPNI ZV-LMP Téma: Sudokopytníci - přežvýkaví Vzdělávací oblast: Člověk a.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Chování ptáků Pětilístek: potrava
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název projektu: Živá příroda ve škole
P T Á C I HLAVNÍ ZNAKY.
Plazi II. Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s.
VY_32_INOVACE_18_Rozmanitost přírody-společenstvo polí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Člověk a jeho svět 4. ročník
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Lidoopi Autor: Mgr. Iva Hirschová
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Jméno autora výukového materiálu
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Prezentace – výklad učiva
VY_32_INOVACE_16_Živočichové
Název projektu: Živá příroda ve škole
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
PLAZI VY_32_INOVACE_06-54 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Vyjadřují vlastnosti podstatných jmen.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18_M7_Hanak TÉMA: Procenta
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Říše: živočichové Kmen: strunatci Třída: savci Řád: lichokopytníci
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Ekosystém louka Živočichové
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_01_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
PRO ZÁJEMCE O FOTOGRAFOVÁNÍ
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
SAVCI VY_32_INOVACE_06-52 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Materiál je určen pro výklad učiva prvouky ve 3. ročníku
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Neživá příroda - vzduch
PTÁCI VY_32_INOVACE_06-53 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
1. 1.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Mgr. Veronika Vaňousová
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_18_P8_Bartonkova TÉMA: Péče o potomstvo OBSAH: Péče o potomstvo ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364

Anotace V hodině se žáci stručně seznamují s péčí o potomstvo u jednotlivých tříd obratlovců. Součástí každého snímku, je hypertextový odkaz, který souvisí s třídou pod níž je uveden. Na konci hodiny je žákům zadáno vypracování projektu, k němuž mohou využít uvedené hypertextové odkazy.

Péče o potomstvo

Ryby většina ryb se o potomstvo nestará někteří rodiče se snaží chránit jikry před predátory jikry ukrývají do pěnových hnízd HOŘAVKA DUHOVÁ

Obojživelníci u většiny druhů se nevyskytuje zvláštní péče o potomstvo žáby tvoří výjimku, mají vyvinutý zvláštní způsob péče např. PIPA AMERICKÁ ROPUŠKA STAROSTLIVÁ

PLAZI nemají zvláštní péči o potomstvo vejcorodí kladou vajíčka na souš a již o ně nepečují SAMICE KROKODÝLA

PTÁCI PTÁCI péče o potomstvo je vyvinuta samci i samice staví hnízda sedí střídavě na vejcích (ale může sedět jen samice nebo jen samec) po vylíhnutí mláďata krmí zahřívají učí PTÁCI

SAVCI mají plně vyvinutou péči o potomstvo péče začíná již v době březosti – výživa přes placentu po porodu pečují o potomky především samice krmí je chrání je potomci se mohou pohybovat sami, nebo jsou nošeny samicemi SAVCI

Vaše práce: Vyberte si jednu třídu obratlovců a zpracujte projekt zaměřený na péči o potomstvo. V práci vám mohou pomoci hypertextové odkazy umístěné na každé stránce.

Citace: KVASNIČKOVÁ, D., FAIERAJZLOVÁ, V. a kol. Ekologický přírodopis pro 8. roč. ZŠ. 2. upr. vyd. Praha : Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-477-5. Ilustrace : Kliparty Office