ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jiří Kolář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08B_05_Základní_deska_a_procesor TEMA: HARDWARE A SOFTWARE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0816 DATUM TVORBY: 14. 5. 2013
ANOTACE Tento materiál slouží k vysvětlení a procvičení pojmů týkajících se základní desky a procesoru a je připraven pro předmět Informační a komunikační technologie v 1. ročníku čtyřletého gymnázia. První část této prezentace se věnuje teorii a je doplňována výkladem učitele. Další část prezentace se věnuje opakování nových pojmů s využitím el. pera k přiřazení správného názvu k obrázku a vyhledávání odpovědí na otázky (on-line prostředí). V poslední části prezentace je zadán studentům domácí úkol, na který odpovídají prostřednictvím iTŘÍDY (on-line prostředí). Materiál je určen k interaktivní výuce.
Patice pro procesor (socket) Základní deska Paměťové sloty Konektory IDE Baterie Patice pro procesor (socket) Chipset PCI sloty BIOS 1. Základní deska ATX
Přiřaďte části základní desky k obrázku Patice procesoru Paměťové sloty PCI sloty IDE konektory
Procesor Nejdůležitější součástka počítače (mozek) Vykonává instrukce programů Dnes více jádrové Důležitá je frekvence GHz 3. Procesor
Úkoly Vyhledejte video instalace procesoru Na jaké frekvenci pracují dnešní procesory Kolik jader používají dnešní procesory Které firmy vyrábějí nejvíce procesorů 2 - 4 GHz 1, 2, 4, 8 INTEL, AMD
DC Prostřednictvím iTřídy odpovězte na otázku: Pracuje dvoujádrový procesor dvojnásobnou rychlostí oproti jednojádrovému? (vysvětlete)
CITACE HOUSTON, Gary. wikipedia.cz [online]. [cit. 9.5.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Abit-kt7-large.jpg AUTOR NEUVEDEN. wikipedia.cz [online]. [cit. 14.5.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Asus_a8n_VMCSM02.jpg AIDA. wikipedia.cz [online]. [cit. 14.5.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Intel_Celeron_D.jpg ROUBAL, Pavel. Informatika a výpočetní technika. Brno: Computer Press, a. s., 2010, ISBN 978-80-251-3228-9.