CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.05 Téma: PowerPoint.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.1 Hlásková podoba slova Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo.
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640 Autor: Mgr. Helena Roflíková Název: VY_32_INOVACE_16_I.Čj5_SLABIKY DĚ,TĚ,NĚ Téma: Slabiky.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU 19 NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České.
Název školy: ZŠ Kouřim, Okružní 435 Autor: Jana Ležalová Název materiálu:VY_32_Inovace _31 _Abeceda 1.část Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
JAK PROPAST MACOCHA DOSTALA SVÉ JMÉNO
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 5– POWERPOINT - ODRÁŽKY A ČÍSLOVÁNÍ Název školy:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Slova se skupinami DĚ, TĚ, NĚ
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu:
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
EU_12_sada1_19_Inf_Excel_1_Šeb
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
Průvodní list Jméno autora: Ing. Miroslava Jeřichová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2013 Ročník
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Lidová muzika Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Druhy vět – jejich rozdělení
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Dalimilova kronika Jak se píše kronika? Fakta X mýty?
Čtení s porozuměním - básničky Vybírání vhodné ilustrace k textu.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření leden 2012 Ročník
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Název.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Jitka Jerhotová Škola
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
Název: Pozvánka DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_17
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
DOPLNĚK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
VY_52_INOVACE_I–04–08 Název a adresa školy:
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
První Habsburkové na českém trůnu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Slovesné třídy.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
(český jazyk pro 1. ročník)
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková TEMA: VY_32_INOVACE_15_Lidské tělo II.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Na co všechno si dát pozor.
Knihy ve středověku.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

CZ.1.07/1.4.00/21.0697 Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola ZŠ a MŠ Stožec, okres Prachatice Téma Práce s naučným textem Název materiálu VY_12_INOVACE_27_UŽ_VÍM_PROČ Sada 2 Předmět Český jazyk a literatura Ročník 3. a 5. Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.0697 Datum vytvoření 4. 2. 2013 Klíčová slova pracovní postup, vyhledávání a doplňování chybějících slov

Anotace Prezentace je určena pro čtení ve 3. a 5. ročníku. Cílem je sestavení pracovního postupu Johanna Gutenberga při tisku knihy. Práce s textem, vyhledávání a doplňování chybějících slov z textu. Sestavení vlastní osnovy pro převyprávění příběhu.

Už vím, proč písaři neopisují knihy (zkráceno) Před pěti sty lety přišel Johann Gutenberg na nápad vyrobit formičky na písmenka. Vyléval je roztaveným olovem a vyklápěl je stejně, jako když maminka dělá vánoční cukroví. Ze získaných písmenek sestavoval celé řádky a stránky. K přetiskování na papír používal lis. Sestavenou stránku natřel barvou, přiložil na ni navlhčený papír, lis utáhl, a když se stránka otiskla, šroub lisu zase povolil a vložil nový čistý papír. Z prvních tiskáren vycházelo několik výtisků knihy. Výroba se zrychlila. Technika však šla dál, až k dnešním moderním strojům, které dokáží vyrobit třeba 100 00 stejných knih najednou. A někdy i víc. (Z knihy H. a E. Škodových)

Pokyny k práci s textem: 1. Nejprve si článek přečti sám. Zapamatuj si nebo napiš slova, kterým nerozumíš nebo se ti špatně vyslovují. 2. Slova k procvičení: Johann Gutenberg (čteme tak, jak je napsané, můžeme i slabikovat Gu-ten-berg) před pěti sty lety ze získaných písmenek navlhčený papír z prvních tiskáren vycházelo k dnešním moderním strojům 3. Pokus se seřadit části pracovního postupu při tisku knihy. Zde je malý návod: nátěr písmenek výroba formiček sestavení slov, řádků, stránky vylévání roztaveným olovem ___________________________________

4. Doplň: z prvních tiskáren vycházelo …………..výtisků z dnešních moderních tiskáren ……………… výtisků Čím je tento rozdíl způsoben? 5. Přečti celý článek nahlas a pak podle své osnovy ústně zopakuj postup Johanna Gutenberga. 6. Tento článek je zkrácen, najdi originál v knize H. a E. Škodových „Už vím proč“, přečti si jej, prohlédni si obrázky a sděl nám, o co byl tento článek zkrácen. Byl zkrácen o důležité informace? Informuj nás o tom příští hodinu.

Zdroje: VYKOPAL, Zdeněk. Docvičujeme čtení: pro zábavu a poučení. 1. vyd. Praha: fi Blug, 1993. ISBN 80-85635-25-9.