Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ Registrační.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Sociální služby SOZ.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Environmentální výchova pro základní školu
TERÉNNÍ PROGRAM BABYLON
PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
„Jekhetanes“ aneb spolu Sophia Dvořáková. KDO JSME? Šance pro Tebe je nestátní nezisková organizace. Šance pro Tebe působí v Pardubickém kraji, sídlo.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ohroženým domácím násilím
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Sdružení Podané ruce, o.s.
Čujkovova 31 Ostrava – Jih tel: tel:
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost
Mgr. Daniel Rychlik , Ostrava
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu „Podpora vzdělávání a supervize v sociální.
OBLASTNÍ CHARITA MOST NÍZKOPRAHOVÉ ZAŘÍZENÍ PRO DĚTI A MLÁDEŽ ZASTÁVKA DUCHCOV.
Název projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE.
Nové Zámky – poskytovatel sociálních služeb, příspěvková organizace.
ŠANCE LOVOSICE Prezentace služeb. ŠANCE LOVOSICE je nestátní neziskovou organizací, která se věnuje provozem sociálních služeb a služeb souvisejících,
ZAŘÍZENÍ NZDM V ČR ČESKÁ ASOCIACE STREETWORK sdružující nízkoprahové sociální služby NZDM a terénní prace s mládež: formy možné spolupráce s drogovými.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
VY_32_INOVACE_SA4A_1 DUM 1. „ OBLASTI AKTIVIT PRO PRÁCI S CÍLOVOU SKUPINOU “
Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. poskytují ambulantní, popřípadě terénní služby dětem ve věku od 6 do 26 let ohroženým společensky nežádoucími.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
D LUHOVÁ PORADNA – D IECÉZNÍ CHARITA P LZEŇ Mgr. et. Bc. Ondřej Špendlíček Individuální projekt města Chebu na změnu situace sociálně vyloučených.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Zdravotně znevýhodnění jako cílová skupina sociálních služeb.
VY_32_INOVACE_SA4A_20 DUM 20. „ REALIZACE - INDIVIDUÁLNÍ PLÁNOVÁNÍ SLUŽEB “
S LUŽBY PRO SENIORY. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu.
Aktivita je součástí individuálního projektu Služby sociální prevence v Královéhradeckém kraji ( Projekt.
Z ÁKON O SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH 108/2006 S B.. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III.
Závislí jako cílová skupina sociálních služeb. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí.
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
Myšlení a myšlenkové operace
Sociálně vyloučení jako cílová skupina terénních sociálních služeb
Inteligence DUM_19.
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
VY_32_INOVACE_SA4A_14 DUM 14. „realizace-informační servis“
VY_32_INOVACE_SA4A_16 DUM 16. „realizace-krizová intervence“
VY_32_INOVACE_SA4A_7 DUM 7. realizace aktivity pro 1
VY_32_INOVACE_SA4A_5 DUM 5. „dívka uživatelka služby-dramatizace “
VY_32_INOVACE_SA4A_13 DUM 13. „realizace-situační intervence“
VY_32_INOVACE_SA4A_15 DUM 15. „realizace-poradenství“
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Sociální šetření a legislativa
Psychické procesy - vnímání
VY_32_INOVACE_SA4A_17 DUM 17. „realizace-doprovod“
VY_32_INOVACE_SA4A_6 DUM 6. příprava aktivity pro 1
VY_32_INOVACE_SA4A_10 DUM 10. příprava aktivity pro 3
VY_32_INOVACE_SA4A_4 DUM 4. „Chlapec, uživatel služby-dramatizace “
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
Dobrovolnické programy
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Sociálně aktivizační služby
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_SA4A_18 DUM 18. „realizace-práce s blízkými osobami klienta“

Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0928   Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_SA4A_18 TÉMA SADY: Sociální aktivity s dětmi a mládeží ze sociálně vyloučených lokalit NÁZEV: Realizace-práce s blízkými osobami klienta Vytvořeno: 1. 11. 2013 Autor: Mgr. Tomáš Vorochta Vyučovací předmět: Tvořivá dramatika / navazuje na předmět Dramatická výchova Ročník: IV. SOŠ Anotace: Didaktický učební materiál je určen pro žáky maturitních oborů SOŠ. Vychází z průřezového tématu ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE. Je zaměřen na získání dovedností potřebných k tvorbě volnočasových pro nízkoprahová zařízení pro děti a mládež s využitím ICT techniky. Žák se připravuje na realizaci sociálních aktivit s vybranou cílovou skupinou, materiál obsahuje základní informace pro tuto přípravu, úkoly pro žáka. Žák využívá při práci ICT, splněné úkoly zaznamenané v pracovním listu a prezentuje spolužákům pomocí interaktivní tabule; prezentace záznamů slouží jako podklad k diskuzi, zajímavé podněty z diskuze žák zaznamenává pomocí interaktivní tabule. Klíčová slova: práce s blízkými osobami klienta, uživatel služby, cílová skupina, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, standardy kvality sociálních služeb, sociální prevence, sociální vyloučení, nepříznivá sociální situace. Výsledky vzdělávání dle RVP: Navrhuje průpravné hry a cvičení pro děti a mládež. Spolupodílí se na tvorbě a na realizaci projektu týmového představení; naplánuje, připraví finální projekt a realizuje své vlastní představení určené k aktivní komunikaci s divákem/klientem; přijímá zodpovědnost za inscenaci jako výsledek procesu společné tvorby; ovládá základní divadelní propriety; dokáže se prezentovat v různých situacích ve skupině; prozkoumává témata z více úhlů pohledu a pojmenovává hlavní téma a konflikt. Typ interakce: Kombinované Druh výukového zdroje: Výukové materiály

PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA: ZÁKLADNÍ INFORMACE: Aktivity, které budete připravovat pro děti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit budou realizovány ve spolupráci s Nízkoprahovými zařízeními pro děti a mládež (NZDM), popřípadě s organizacemi, které také splňují Standardy kvality sociálních služeb. SEZNAMTE SE S TÍMTO TEXTEM: CÍLEM NZDM JE DĚTEM A MLÁDEŽI ZABEZPEČIT: • podporu pro zvládnutí obtížných životních událostí; • snížení sociálních rizik vyplývajících z konfliktních společenských situací, životního způsobu a rizikového chování; • zvýšení sociálních schopností a dovedností; • podporu sociálního začlenění do skupiny vrstevníků i do společnosti, včetně zapojení do dění místní komunity; • nezbytnou psychickou, fyzickou, právní a sociální ochranu během pobytu v zařízení a podmínky pro realizaci osobních aktivit; • zlepšovat kvalitu jejich života; • předcházet nebo snížit zdravotní rizika související s jejich způsobem života; • lepší orientaci v jejich sociálním prostředí; • podmínky k řešení jejich nepříznivé sociální situace.

PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA: OBSAH SLUŽBY- nyní se postupně seznámíme se základními aktivitami (intervencemi) realizovanými v NZDM ve prospěch uživatelů, jsou to činnosti na které se pracovníci zařízení dlouhodobě připravují, aby je mohli poskytnout svým klientům (tyto aktivity si následně budete moci sami vyzkoušet…) Práce s blízkými osobami

PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA: Práce s blízkými osobami klienta NZDM, poskytované klientům, uživatelům služby Jedná se o práci s rodiči, příbuznými, přáteli, kamarády-to vše ve prospěch uživatele služby/našeho klienta. Práce s osobami blízkými uživateli se realizují pouze se souhlasem uživatele. Nízkoprahová zařízení často navštěvují sourozenci početných rodin, v mnoha zařízeních fungují i rodičovské kluby (rodiče svým věkem nepřesahují hranici 26 let), zde se naskýtá možnost rozvinout tuto aktivitu v širokém záběru.

Úkoly - zadání pro žáka Úkoly - zadání pro žáka   Pečlivě si přečtěte Pracovní text. Vašim úkolem je realizovat aktivitu, pro všechny cílové věkové skupinu dětí a mládeže 6-26 let v rámci Práce s blízkými osobami klienta. Dramatická situace- osobní jednání zaměřené na prospěch klienta s rodiči, sourozenci a přáteli. Klient (10 let) se pověřenému pracovníkovi klubu svěřil s domácími problémy-rodiče na něj nemají čas, musí se starat o mladší sourozence, zanedbává přípravu do školy, hlídá sourozence a koná množství domácí práce dopoledne, kdy jsou rodiče v práci a on by měl být ve škole; souhlasí s jednáním s jeho blízkými a pověřuje tím pracovníka klubu; jeho matka (25 let) a sourozenci (6+8 let) také navštěvují klub. Dramatizace- v prostorách klubu dojde k jednání s pověřeným pracovníkem klubu a blízkými osobami klienta Žáci se rozdělí do týmů po cca 5 (pověřený pracovník + klient + matka + sourozenci); je možné využít i týmu pověřených pracovníků. Žák představující uživatele služby+jeho blízcí – využijte a aplikuje odpovídající znalosti o cílové skupině, využívá i komunikační styl této skupiny. Žák představující pověřeného pracovníka-při jednání se zaměřte na vhodnou, pro zúčastněné klienty přiměřenou komunikaci směřující k nastolení důvěry; hledejte společnou cestu k řešení problému klienta i celé rodiny. Realizace – připravenou aktivitu za pomoci prvků dramatické výchovy předveďte; využijte práce v týmu, nebo jako projekt týmového představení; nezapomeňte se zaměřit na aktivní komunikaci s diváky/klienty, ve Vašem případě to budou pravděpodobně spolužáci a vyučující. Ve všech směrech by realizovaná aktivita měla odpovídat poslání a cílům NZDM a jejich klientů. Po realizaci si ihned k zapište do Pracovního listu poznámky, zkušenosti, které jste získali(pozitivní i negativní). Přípravu dramatizace zaznamenanou v Pracovním listu následně prezentujte spolužákům pomocí interaktivní tabule. Při prezentaci se zaměřte i na odůvodnění vašeho výběru. Vaše prezentace přípravy dramatizace slouží jako podklad k následné diskuzi, tu zorganizujte (při organizaci diskuze se řiďte pokyny vyučujícího). Zajímavé podněty z diskuze (někdy postačí i pouhé doplnění, či zvýraznění) zaznamenejte do Pracovního listu; pro záznam podnětů můžete využít pestré nabídky programů interaktivní tabule.

Pracovní list žáka Pracovní list žáka Moje příprava dramatizace: Co vše se mi v dramatizaci podařilo : Co je třeba zlepšit, co chybělo : Získané podněty z diskuze:

Zdroj: Pojmosloví nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. In: www.streetwork.cz [online]. 2008. vyd. Praha [cit. 2013-09-02]. Dostupné z: http://www.streetwork.cz/images/download/Pojmoslovi_text.pdf