Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_32_INOVACE_SA4A_13 DUM 13. „realizace-situační intervence“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_32_INOVACE_SA4A_13 DUM 13. „realizace-situační intervence“"— Transkript prezentace:

1 VY_32_INOVACE_SA4A_13 DUM 13. „realizace-situační intervence“

2 Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_SA4A_13 TÉMA SADY: Sociální aktivity s dětmi a mládeží ze sociálně vyloučených lokalit NÁZEV: Realizace-situační intervence Vytvořeno: Autor: Mgr. Tomáš Vorochta Vyučovací předmět: Tvořivá dramatika / navazuje na předmět Dramatická výchova Ročník: IV. SOŠ Anotace: Didaktický učební materiál je určen pro žáky maturitních oborů SOŠ. Vychází z průřezového tématu ČLOVĚK A SVĚT PRÁCE. Je zaměřen na získání dovedností potřebných k tvorbě volnočasových pro nízkoprahová zařízení pro děti a mládež s využitím ICT techniky. Žák se připravuje na realizaci sociálních aktivit s vybranou cílovou skupinou, materiál obsahuje základní informace pro tuto přípravu, úkoly pro žáka. Žák využívá při práci ICT, splněné úkoly zaznamenané v pracovním listu a prezentuje spolužákům pomocí interaktivní tabule; prezentace záznamů slouží jako podklad k diskuzi, zajímavé podněty z diskuze žák zaznamenává pomocí interaktivní tabule. Klíčová slova: situační intervence, uživatel služby, cílová skupina, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, standardy kvality sociálních služeb, sociální prevence, sociální vyloučení, nepříznivá sociální situace. Výsledky vzdělávání dle RVP: Navrhuje průpravné hry a cvičení pro děti a mládež. Spolupodílí se na tvorbě a na realizaci projektu týmového představení; naplánuje, připraví finální projekt a realizuje své vlastní představení určené k aktivní komunikaci s divákem/klientem; přijímá zodpovědnost za inscenaci jako výsledek procesu společné tvorby; ovládá základní divadelní propriety; dokáže se prezentovat v různých situacích ve skupině; prozkoumává témata z více úhlů pohledu a pojmenovává hlavní téma a konflikt. Typ interakce: Kombinované Druh výukového zdroje: Výukové materiály

3 PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA:
ZÁKLADNÍ INFORMACE: Aktivity, které budete připravovat pro děti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit budou realizovány ve spolupráci s Nízkoprahovými zařízeními pro děti a mládež (NZDM), popřípadě s organizacemi, které také splňují Standardy kvality sociálních služeb. SEZNAMTE SE S TÍMTO TEXTEM: CÍLEM NZDM JE DĚTEM A MLÁDEŽI ZABEZPEČIT: • podporu pro zvládnutí obtížných životních událostí; • snížení sociálních rizik vyplývajících z konfliktních společenských situací, životního způsobu a rizikového chování; • zvýšení sociálních schopností a dovedností; • podporu sociálního začlenění do skupiny vrstevníků i do společnosti, včetně zapojení do dění místní komunity; • nezbytnou psychickou, fyzickou, právní a sociální ochranu během pobytu v zařízení a podmínky pro realizaci osobních aktivit; • zlepšovat kvalitu jejich života; • předcházet nebo snížit zdravotní rizika související s jejich způsobem života; • lepší orientaci v jejich sociálním prostředí; • podmínky k řešení jejich nepříznivé sociální situace.

4 PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA:
OBSAH SLUŽBY- nyní se postupně seznámíme se základními aktivitami (intervencemi) realizovanými v NZDM ve prospěch uživatelů, jsou to činnosti na které se pracovníci zařízení dlouhodobě připravují, aby je mohli poskytnout svým klientům (tyto aktivity si následně budete moci sami vyzkoušet…) Situační intervence

5 PRACOVNÍ TEXT PRO ŽÁKA:
Situační intervence v NZDM s jejími klienty, uživateli služby Situační intervence - Sociálně pedagogická práce v situacích s výchovným obsahem, které vznikají v prostoru zařízení. Pracovník při nich vstupuje do situací a vztahů, které nastávají navzájem mezi uživateli služby. Pracovník se pokouší přinášet kladné podněty, pomáhá předejít možné negativní situaci, nebo ji řešit a používá různé techniky, které vytváří či zvýrazní výchovný efekt situace, tak aby se klienti mohli setkat s pozitivními vzorci chování a osvojili si je.

6 Úkoly - zadání pro žáka Úkoly - zadání pro žáka
Pečlivě si přečtěte Pracovní text. Vašim úkolem je realizovat aktivitu, pro cílovou věkovou skupinu dětí a mládeže let v rámci Situační intervence. Dramatická situace-skupinové sezení/setkání, řešení konfliktu (pověřený pracovník /2/+klienti); v klubu se Vám od jednoho z klientů donesla prvotní informace o tom, že někteří klienti /nevíte kteří/ porušují přísný zákaz donášení drog do prostor klubu; máte také neověřenou informaci o tom, že marihuanu nabízí ostatním klientům. Svoláváte skupinové sezení a chcete především výchovně působit, ale při tom se vyhnout „poučování“, jde vám o účinnou změnu stavu! Pozor, neobejdete se bez podpory většiny klientů, proto se je musíte získat na Vaší stranu-aby pochopili a sami chtěli! Nezapomeňte dát všem klientům možnost vyjádřit se, názory zapisujte a diskutujte o nich. Při dramatizaci nemusíte nutně dojít k samotnému vyřešení problému, postačí se zaměřit na vhodnou, klientům a situaci přiměřenou komunikaci směřující k nastolení důvěry a možného řešení; nicméně mějte na paměti, ze řešíte situaci, která naznačuje porušení zákona! Ve všech směrech by realizovaná aktivita měla odpovídat poslání a cílům NZDM a jejich klientů. Realizace – připravenou aktivitu za pomoci prvků dramatické výchovy předveďte, jako týmového představení; můžete už při přípravě využít práce ve dvojicích(2 pracovníci, ostatní spolužáci jako klienti); nezapomeňte se zaměřit na aktivní komunikaci s klienty/spolužáky. Po realizaci si ihned zapište do záznamového archu poznámky, zkušenosti, které jste získali (pozitivní i negativní). Přípravu dramatizace zaznamenanou v Pracovním listu následně prezentujte spolužákům pomocí interaktivní tabule. Při prezentaci se zaměřte i na odůvodnění vašeho výběru.

7 Pracovní list žáka Pracovní list žáka Moje příprava dramatizace:
Co vše se mi v dramatizaci podařilo : Co je třeba zlepšit, co chybělo :

8 Zdroj: Pojmosloví nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. In: [online] vyd. Praha [cit ]. Dostupné z:


Stáhnout ppt "VY_32_INOVACE_SA4A_13 DUM 13. „realizace-situační intervence“"

Podobné prezentace


Reklamy Google