Projektový cyklus, analýza SWOT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proč studovat na Vysoké škole Karla Engliše?
Advertisements

Připravovaná dokumentace
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Univerzita a společenství průmyslových podniků Ivo Vondrák VŠB - Technická univerzita Ostrava
Projektové řízení Modul č.1.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Vlastní hodnocení školy
Databázové systémy Přednáška č. 2 Proces návrhu databáze.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Evropský sociální fond
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Stipendijní informační portál - Business Strategie.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
České vysoké učení technické v Praze Fakulta Dopravní Vít Šklebený 1.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Analýza vlastního podniku
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Členství ČR v EU II. Logický rámec Projekt a důležitost plánování projekt: „Časově a věcně vymezený sled činností spolu se stanoveným rozpočtem“
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Kampaň Sdružení AP pro podporu technického vzdělávání Průhonice, 10. prosince 2008 SDRUŽENÍ AUTOMOBILOVÉHO PRŮMYSLU / AUTOMOTIVE INDUSTRY ASSOCIATION.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Úvod do studia Strategie vyhledávání zdrojů Robert Zbíral.
Projektový cyklus, analýza SWOT
Vývoj terciárního vzdělávání
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Závěry ze semináře k problematice strukturovaného studia učitelství KONFERENCE „STRUKTUROVANÉ STUDIUM UČITELSTVÍ“ v Srní.
Tržní prostředí.
Techniky projektové přípravy
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
Metodika řízení projektů
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
KPV/PIS KPV/PIS  Jaroslav Plzák  Lukáš Choulík  Tomáš Kraus Websol s.r.o.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Operační program Výzkum a vývoj pro inovace. Veřejná podpora - příjemce Hlavní činností je VaV, výuka, TT Zisk je zpětně reinvestován do hl.činnosti Oddělení.
Projektový cyklus, analýza SWOT
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Komise pro investice, územní plánování a životní prostředí
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Strategie regionu, obce
Zkrácený název projektu: „Rozvoj kompetencí“
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
SILNÉ STRÁNKY SLABINY PŘÍLEŽITOSTI NEBEZPEČÍ SWOT - ANALÝZA
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
PHmax ve středním vzdělávání
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH
Proč potřebujeme zadání od místních autorit pro lokalizaci investic?
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
DALŠÍ KROKY V OBLASTI RACIONALIZACE SÍTĚ ŠKOL
Transkript prezentace:

Projektový cyklus, analýza SWOT Členství ČR v EU I. Projektový cyklus, analýza SWOT

Definice projektu „Sekvence jedinečných, komplexních a vzájemně propojených aktivit směřujících k jednomu cíli, které musí být dokončeny v určitém čase, v rámci rozpočtu a dle předem daných specifikací.“ sekvence aktivit: musí být činěny v konkrétním pořadí, je zde počátek a konec uvažovat ve smyslu vstupů a výstupů jedinečné aktivity žádný projekt není stejný, nutné být připraven na odlišnosti komplexní aktivity málokdy projekty obsahují opakující se činnosti propojenost aktivit jsou logicky či technicky propojené i pokud nejsou, pro úspěch musí být realizovány všechny

Rámec projektu cíle zákon rozumných cílů: SMART projekt má vždy nějaký cíl většinou je užitečné rozložit ho do několika podcílů cíle jsou prokazovány měřitelnými údaji zákon rozumných cílů: SMART S: Specifické (přesně vymezitelné) M: Měřitelné (určit přesné indikátory) A: Přiřaditelné (assignable) (za cíl je někdo odpovědný) R: Realistické (co lze dosáhnout s danými zdroji a rozpočtem) T: Časově určené (time-related) (kdy je možné cíle dosáhnout) jak má projekt skončit: v rámci daného časového horizontu (dán pevně) v rámci daného rozpočtu (pevné vs volné zdroje) podle předem určených zadaní (nejsou vždy pevné) projekt vs program

© Robert Zbíral 2008

Projektová omezení nikdy nemáme zcela volnou ruku rozsah kvalita hranice projektu, co máme dělat a co ne vyplývá většinou se zadaní nebo našeho návrhu kvalita kvalita výsledného produktu + kvalita řízení projektu náklady nejlépe ve smyslu rozpočtu čas časový harmonogram nebo datum ukončení propojeno částečně s náklady nelze ho skladovat zdroje lidé, vybavení, nemovitosti pevné i volné, ale omezená dostupnost vždy

Projektový trojúhelník projekt musí být vždy v rovnováze na začátku „ideální stav“ nevydrží dlouho změna jednoho prvku má vliv na ostatní možnost nerovnováhy v různých projektech různé priority hrozby rozsah a původní plán „víra v obrat“ snaha vs realita

Projektový cyklus každý projekt má své standardní fáze definice záměru nosná myšlenka důkladná analýza situace oblasti, kde chceme projekt realizovat podrobná příprava projektu analýza proveditelnosti přesné určení všech výše uvedených proměnných možná nejvíce důležitá fáze Neboli: Nikdy není dost času udělat něco pořádně napoprvé, ale vždy je dost času vrátit se a udělat to znovu.

Standardní projektový cyklus

Standardní projektový cyklus

Standardní projektový cyklus

Standardní projektový cyklus

Analýza SWOT efektivní pomůcka pro plánování projektu analýzou SWOT lze ohodnotit cokoliv oblast, službu, budovu, výrobek, osobu… definice silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb využití při prvotní analýze hodnotíme situaci určíme jednotlivé skutečnosti není náhodný výběr (nutná stejná logika) dělení na interní a externí faktory

Silné stránky (S) Slabé stránky (W) významná spádová oblast severní Moravy mladý učitelský sbor město je sídlem důležitých soudních institucí dobrá dopravní dostupnost fakulty místně i regionálně moderní vyučovací prostory, opravený vnější plášť „rodinná“ forma fakulty fakulta nabízí několik studijních programů s odlišným zaměřením podpora univerzity, města a kraje doktorský a rigorózní program vysoká šance pro studenty získat Erasmus stipendium příznivé prostředí pro studium i studentský život v rámci ČR fakulta druhého řádu spolupráce v zahraničí pouze s méně významnými univerzitami nedostačující knihovna (prostory i vybavení) přeplněnost fakulty, nedostatek vyučovacích prostor fakulta nemá výraznější tradici není dostatek (aktivních) zkušených kvalifikovaných učitelů malé navázání učitelů na praxi (vs Praha- státní správa, Brno- nejvyšší soudy) není prostor pro praktické uplatnění studentů při studiu Příležitosti (O) Hrozby (T) rozvíjení spolupráce se Salzburskou univerzitou místo pro další fyzický rozvoj fakulty nabídka některých programů v distanční formě užší spolupráce s praxí (např. v rámci právní kliniky, olomoucké soudy) získání nadějných učitelů, jejichž postup na „tradičních“ fakultách je omezen zvyšující se výdaje státu na vědu a výzkum zavedení školného trvání na zastaralém přístupu k výuce (učení se práva nazpaměť) nevyužívání moderních informačních technologií (databáze) snižující se atraktivita právnického vzdělání financování vědy a výzkumu se orientuje na aplikovaný výzkum mladí vyučující zanedbají svůj odborný růst větší konkurence v oblasti právnického vzdělávání (SVŠ, více programů i na jiných fakultách)