Číslicová technika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CIT Posuvné registry Díl VIII.
Advertisements

Sekvenční logický obvod-úvod
Digitální učební materiál
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA Paměťové registry
Klopný obvod JK.
Klopné obvody RS JK D asynchronní K.O. základní klopné obvody
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA Posuvné registry
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA Čítače obecně
Digitální učební materiál
Sekvenční logické obvody
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA asynchronní čítače
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Vypracoval: Jiří Beneš. Co je čítač? ……… Základní části čítače 1. Č… J… 2. G… 3. V… Z… a T…
Digitální učební materiál
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Obvody a obsahy rovinných obrazců
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
David Rozlílek.  Hodnoty výstupních proměnných y závisejí nejen na okamžitých hodnotách vstupních proměnných x, ale i na jejich …………hodnotách To znamená.
Výpočty obvodů a obsahů rovinných obrazců
Přenosové soustavy VY_32_INOVACE_pszczolka_ Synchronní čítač Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám -
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ENI-2.MA-18_Rozdělení logických obvodů Název školyStřední odborná škola a Střední odborné.
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Elektromagnetická slučitelnost
VY_32_INOVACE_pszczolka_ Čítače - test
Senzory pro EZS.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Návrhové systémy.
Číslicová technika.
Číslicová technika.
Číslicová technika.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Číslicová technika.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
VY_32_INOVACE_pszczolka_ Čítače – základní stupeň
Číslicová technika.
Senzory pro EZS.
Elektrické měřící přístroje
Elektromagnetická slučitelnost
Elektromagnetická slučitelnost
Elektrické měřící přístroje
Elektromagnetická slučitelnost
Elektromagnetická slučitelnost
Číslicová technika.
Elektromagnetická slučitelnost
Číslicová technika.
Senzory pro EZS.
Číselné soustavy a kódy
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Transkript prezentace:

Číslicová technika

Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0228 Název školy: Střední odborná škola Litovel, Komenského 677 Číslo materiálu: III/2-11-18_Čítače Autor: Ing. Janyška Lubomír Tématický okruh: Digitální technika Ročník: II. Datum tvorby: 10.06.2013 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Janyška Lubomír

ČÍTAČE Opakující se jevy je možné indikovat různými snímači. Každé opakování jevu tak může být vyjádřeno el. impulsem. Počet opakování pak odpovídá počtu el. impulsů. Informace o počtu impulsů přitom musí být k dispozici v takové formě, jakou je možno dále zpracovávat log. obvody. Tuto úlohu řeší čítače.

Čítač je obecně zařízení, které v nějakém kódu počítá el. impulsy. Stav čítače, který odpovídá žádanému počtu impulsů je pak možné dekódovat kombinačními obvody. Výsledkem může být např. povel k realizaci následné operace.

Čítače čítají buď směrem nahoru a po dosažení maxima čítač přeteče – čítaní pak začíná znovu od minima. Směrem dolů -po každém hodinovém cyklu se číselná hodnota sníží o 1 a po dosažení minima čítač začíná znovu od maxima. Binární čítač čítá ve standardním binárním kódu a jeho základem je klopný obvod „D“ (MH7474). Průběhy signálů na obvodu 7474

ASYNCHRONNÍ ČÍTAČE Je-li na vstupech bistabilního KO typu „J-K“ současně úroveň H, bude se stav obvodu měnit se sestupnou hranou. Je označován jako dělička dvěma. Na obrázku je uvedeno zapojení se čtyřmi děličkami. Chování celého obvodu se řídí podle následujícího časového diagramu.

Obvod sestavený uvedeným způsobem je dvojkový čítač. Počet impulsů přiváděných na vstup je vyjádřen ve dvojkovém kódu. Čítač lze dalšími KO rozšířit do libovolné délky.

Označíme-li hod. impulsy čísly: 1 až 16, můžeme zapsat kombinace stavů jednotlivých obvodů do tabulky stavů. Obvod má celkem 16 možných stavů, které vyčerpávají všechny možné kombinace dvojkového čísla o čtyřech bitech. Čítače tohoto typu jsou čítače asynchronní.

Anotace: Tato prezentace slouží k výuce systémů pro číslicovou techniku. Žáci na základě studia vytváří číslicové el. obvody zaměřené na zabezpečovací systémy. Použité zdroje: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Janyška Lubomír