NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, 509 01 Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.3750 NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.7 Mnohovýznamová slova Název sady: Český jazyk a literatura 3.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.3.8 druhy vět podle postoje mluvčího Název sady: Český jazyk 7.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_17_PŘEDLOŽKY S, Z Škola, autor: ZŠ a MŠ s polským jazykem vyuč. Bukovec, Mgr. Aniela Jochymková Předmět: Český jazyk Třída:
Předmět: ČESKÝ JAZYK Ročník: 3. Tematický okruh: JAZYKOVÁ VÝCHOVA Název učiva: VĚTA, SLOVO, SLABIKA, HLÁSKA Tato prezentace je spolufinancována Evropským.
NÁZEV ŠKOLYěh BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTURozvoj čtení a.
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_20 Jednoduchý elektrický obvod Šablona číslo: VIII. Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:20. Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Přísloví a rčení Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTURozvoj čtení a práce.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTURozvoj čtení a práce.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
VY__III/2__INOVACE__04 Český jazyk PODSTATNÁ JMÉNA.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTURozvoj čtení a práce.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Slovesa Název sady: Český jazyk a literatura 3. ročník Číslo.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Mgr. Lenka Balážová
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
AUTOR: Jiřina Dáňová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Druhy vět - tázací
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Slovesa.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Tvoření sloves a doplňování do vět
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Druhy vět – jejich rozdělení
PRÁCE SE SLOVY, SLABIKAMI A PÍSMENKY
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Český jazyk 2 . ročník PŘEHLEDY
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis 6. – 9. třída
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.1.Bal.17_Báseň Datum: 25.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Má země Česká republika.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Věta se skládá ze slov Název školy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.33_Hmyz Datum: 3.
VY_32_ INOVACE_ 10_ ČESKÝ JAZYK 3
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
VY_32_ INOVACE_ 06_ ČESKÝ JAZYK 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Člověk a jeho svět 3. ročník
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Opakování pojmů z ekologie
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Autor: Mgr. Marie Švehlová Název: VY_32_INOVACE_1B39Čj2_Slovesa
Lidské svaly a kůže ČLOVĚK.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_ INOVACE_ 09_ ČESKÝ JAZYK 3
VY_32_ INOVACE_ 04_ ČESKÝ JAZYK 3
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, 509 01 Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.3750 NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a práce s informacemi ČÍSLO A NÁZEV KLÍČOVÉ AKTIVITY I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti AUTOR Mgr. Ema Koťátková PŘEDMĚT Český jazyk NÁZEV DUM Druhy vět ROČNÍK 2. ČÍSLO MATERIÁLU VY_12_INOVACE_1_03_CJ DATUM TVORBY 10.9.2013 ANOTACE Materiál slouží k výuce o větách, slovesech a druzích vět

Své myšlenky vyjadřujeme slovy: Věta: Na začátku věty píšeme velké písmeno. Máme se všichni dobře. Na konci věty píšeme: . ? !

Můj bratr četl hezkou knížku. Můj bratr četl včera hezkou knížku. V každé větě bývá slovo, které vyjadřuje, co osoby, zvířata nebo věci dělají. (SLOVESO) Zahrajeme si na stavitele pyramid: Četl. Bratr četl. Bratr četl knížku. Můj bratr četl knížku. Můj bratr četl hezkou knížku. Můj bratr četl včera hezkou knížku.

Věty Mezi větami děláme krátkou přestávku. Každá věta má svou melodii. Aleš nese batůžek. Co má v batůžku? Každá věta má svou melodii. Svítí sluníčko. Pojď ven Kubo! Kde jsi? Konce vět poznáme podle melodie. Tatínek ryje záhony. Kolik je hodin?

OZNAMOVACÍ = . OZNAMOVACÍ VĚTA O . Někomu něco oznamujeme. Máme se všichni dobře. Na konci věty hlas klesá. melodie Na konci věty oznamovací píšeme tečku. OZNAMOVACÍ = .

OZNAMOVACÍ VĚTA O . V lese jsme viděli lišku . Odpověz na otázky: Které předměty máte ve škole? Co budeš dělat dnes odpoledne? melodie V lese jsme viděli lišku . Les je domovem spousty zvířátek .

TÁZACÍ = ? TÁZACÍ VĚTA T ? Větami tázacími se na něco ptáme. Tvoříme otázky: Rozumíš ptačí řeči? Které stromy mají jehličí? Na konci věty píšeme ? TÁZACÍ = ?

TÁZACÍ VĚTA T ? Má vítr píšťalku? Proč nemám tykadla? Co dělá hlas na konci první věty? Klesá nebo stoupá? Co dělá hlas na konci druhé věty? Klesá nebo stoupá? Na kterou otázku můžeš odpovědět ano/ne? melodie Kterou písničku máš rád? ?

ROZKAZOVACÍ VĚTA R . ! Větami rozkazovacími něco rozkazujeme, přikazujeme nebo zakazujeme. Chovejte se v lese tiše! melodie Ukončete výstup a nástup. Řekni 3 příkazy a 3 zákazy, které vám dávají rodiče. DÚ Najdi doma v návodu na jakýkoliv elektrický spotřebič věty rozkazovací. TÁZACÍ = ?

PŘACÍ VĚTA P . ! Větou přací vyslovujeme přání: Doplň věty podle obrázků: Kéž by ……. . Ať …… ! Nechť ……. . Kdybych …… .

Zahrajeme si na rybáře: . O Proč máš zelené triko Rád se procházím Kéž by už nepršelo Počkej na mě Přijdeš brzy Ve středu jdeme plavat Neutíkej Chtěl bych mít pejska Budu si číst ? T ! . R . P

Použitá literatura: Geržová, M., Fukanová, J., Český jazyk 2 nově, 1. Díl. NOVÁ ŠKOLA, s.r.o., Brno, 2011. ISBN 978-80-7289-314-0. Bednářová, J., Psaní s hraním. Pedagogicko-psychologická poradna, Brno, 1999. Zdroj obrázků: Galerie Klipart MS Office